;
coinex

روبیکا: ما هیچوقت از ساترا مجوزی نگرفته بودیم!

صبح امروزی خبری منتشر شد مبنی بر این ساترا مجو روبیکا را به علت تخلفات گسترده باطل کرده است. حال روبیکا می گوید ما هیچوقت از ساترا مجوزی نگرفته بودیم!

این روزها روبیکا پرسروصداترین سرویس پیامرسان و شبکه اجتماعی ایرانی است. صبح امروز خبری منتشر شد که بر ابطال مجوز صوت و تصویر روبیکا توسط ساترا اشاره داشت. علت این امر نیز تخلفات گسترده روبیکا در سواستفاده از اطلاعات شخصی افراد و کپی کاری روبیکا از پیج های پرطرفدار اینستاگرامی عنوان شده بود.

اما این موضوع به سرعت با واکنش روبیکا مواجه شد. طبق اطلاعیه جدید روابط عمومی روبیکا اعلام شد که این برنامه پیام‌رسان است و نه رسانه صوت و تصویر فراگیر؛ بنابراین هرگز برای اخذ مجوز از ساترا اقدام نکرده است.

روبیکا: ما هیچوقت از ساترا مجوزی نگرفته بودیم!

بعد از خبر جنجالی لغو مجوز روبیکا توسط ساترا، روابط عمومی این شرکت اعلام کرد که این برنامه شبکه اجتماعی و پیام‌رسان است نه IPTV؛ پس مجوزی از ساترا نگرفته که حالا این مجوز بخواهد باطل شود.

طبق اظهارات روابط عمومی روبیکا، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) در این چند سال همیشه در تلاش بوده که علاوه بر IPTV-ها و VOD-ها، پیام‌رسان‌ها را متقاعد به اخذ مجوز کند. اما هیچ‌ کدام از پیام‌رسان‌ها تا به امروز این مسئله را قبول نکرده اند.  روابط عمومی روبیکا در این باره گفت:

در سال ۱۳۹۷ روبیکا فقط به مدت ۶ ماه و موقتا مجوز از ساترا برای قسمت صوت و تصویر دریافت کرده که همان زمان منقضی شد و هیچ‌وقت تمدید نشده است؛ چون روبیکا اقدام به عقد قرارداد با سایر شبکه‌های دارای مجوز کرد و انتشار محتوا از سیستم‌های این شبکه‌ها انجام می گردد نه روبیکا.

روبیکا: ما هیچوقت از ساترا مجوزی نگرفته بودیم!
روبیکا: ما هیچوقت از ساترا مجوزی نگرفته بودیم!

در بیانیه روبیکا آمده:

از طرفی زیبنده یک نهاد حاکمیتی نیست، «بدون انجام هیچ‌گونه تحقیقات و اخذ توضیح بابت شایعات و اکاذیب منتشره علیه روبیکا، از طریق یک رشته توئیت و نه حتی نامه‌ای رسمی» اقدام به همچین کاری کند درصورتی که حتی این برنامه، رسانه صوت و تصویر فراگیر محسوب نمی‌شود و درخواست مجوز نداده است.

رئیس مرکز ملی مطالعات، علی فیروزی، در توییتر اعلام‌کرد که مجوز ساترا به روبیکا بر درگاه ملی مجوزهای کشور ثبت نشده بنابراین صدور چنین مجوزی غیرقانونی است.

این در حالی است که ساترا قبل تر نام ۳۳ رسانه دارای مجوز از این سازمان را منتشر کرده که اسم روبیکا هم به‌عنوان برنامه‌ای که مجوزش تمدید شده، در آن وجود دارد که گویا بعد از منقضی‌ شدن مدت‌زمان اولیه، مجوز این رسانه‌ها به‌ علت عملکرد خوبشان خودبه‌خود تمدید شده است.

در روزهای گذشته مسئله اکانت های جعلی روبیکا بسیار خبرساز شده و این موضوع سبب شده تا افراد چگونگی پیدا کردن اکانت جعلی روبیکا و نحوه دیلیت اکانت روبیکا را جستجو کنند. اخیرا پلیس فتا نیز اعلام کرده که پیگیر تخلفات روبیکا هست. باید دید آیا روبیکا نهایتا می تواند از این چالش ها سربلند بیرون آید؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تخلفات روبیکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار: ریحانه مرشدی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر