;
coinex

گوشی پیکسل 6 بدون شارژر عرضه خواهد شد

طبق گفته گوگل در جریان رونمایی از پیکسل ۵a، پاییز امسال گوشی پیکسل 6 بدون شارژر عرضه خواهد شد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با ما باشید.

بر این اساس، موبایل پیکسل ۵a آخرین دستگاه گوگل است که با شارژر وارد بازار شده است. علت این تصمیم طبق گفته گوگل این است که اکثر کاربران اکنون دارای شارژر USB-C هستند و نیازی وجود ندارد که محصولات این شرکت به همراه شارژر عرضه گردد.

شرکت های اپل و سامسونگ هم به همین علت، چنین کاری کردند که البته در حقیقت علت اصلی هر سه شرکت به احتمال زیاد صرفه‌جویی در هزینه بوده است، چرا که شارژرهای قدیمی قطعا به اندازه شارژر جدید عمر نداشته و به زودی خراب خواهند شد و هزینه ای اضافی برای کاربر دربر خواهد داشت، پس این حرف فقط توجیهی بیش نمی تواند باشد.

گوشی پیکسل 6 بدون شارژر عرصه خواهد شد

البته درباره این مسئله یک نکته محیط زیستی هم هست و آن هم این است که باعث کاهش ضایعات الکترونیکی می‌شود. در حال حاضر این سه شرکت تولیدکننده اصلی موبایل وعده داده اند که شارژر را از جعبه‌های خود حذف کنند که احتمالا از این پس شرکت‌های کوچک‌تر نیز از آن ها پیروی و همین عمل را تکرار می‌کنند.

گوشی پیکسل 6 بدون شارژر عرضه خواهد شد

اما این که آیا تولیدکنندگان چینی نیز از این روند پیروی خواهند کرد یا خیر معلوم نیست چون که بسیاری از آن‌ها مانند شیائومی و اوپو تمرکز زیادی روی افزایش سرعت شارژ دستگاه‌های خود دارند و برای این کار نیاز به استفاده از شارژر درون جعبه است. در حالی که شرکت های گوگل، سامسونگ و اپل روی مسئله هرگز تمرکز نداشته‌اند و حذف آن برایشان اهمیتی نداشته است.

اخیرا شرکت گوگل موبایل‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۵a با پشتیبانی از شبکه ۵G را معرفی کرد، اما مشخصات فنی کامل موبایل های پیکسل ۶ را منتشر نکرد و باید همچنان برای آشنایی کامل با آن‌ها منتظر بمانیم. مشخصات گوگل پیکسل ۵a نیز شامل نمایشگر ۶.۳۴ اینچی OLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، پردازنده ۸ هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۷۶۵G، دوربین اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی سونی IMX363 و باتری ۴۶۸۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۱۸ واتی است. این گوشی فقط در یک نسخه ۵G وارد بازار می‌شود و قیمت آن ۴۴۹ دلار می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گوشی پیکسل 6 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر