;
coinex

اپل تاریخ بازگشت به کار حضوری را به تعویق انداخت

در پی تشدید پاندمی و افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 اپل تاریخ بازگشت به کار حضوری را به تعویق انداخت و اعلام کرد تا ژانویه شرایط به همین منوال خواهد بود.

با تشدید پاندمی کرونا شرکت اپل نیز مانند دیگر شرکت ها تصمیم گرفت تا کارمندانش به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند. اما در ماه جولای تصمیم بر کار حضوری گرفته شده بود و قرار بود از اکتبر این اقدام عملی شود.

این تصمیم نتیجه درخواست خود کارمندان برای حضور در دفاتر کار بود. اکنون این شرکت بار دیگر از ادامه کار حضوری منصرف شده و از کارمندان خود خواسته تا در شرایط فعلی به دورکاری بپردازند. اپل آغاز مجدد فعالیت های حضوری را حداقل در اوایل سال 2022 می داند.

اپل تاریخ بازگشت به کار حضوری را به تعویق انداخت

بلومبرگ مدعی است که اپل طی یادداشتی که برای کارکنان خود نوشته اظهار نموده که فعالیت حضوری و بازگشت به دفاتر کار تا ژانویه میسر نخواهد بود. چنین تصمیمی مطمئنا ناشی از افزایش پیک کرونا است. براساس این یادداشت اپل از کارکنان خود خواسته تا ژانویه صبوری نمایند تا تعداد ابتلای به کووید 19 کاهش یابد. همزمان با چنین صحبتی از سوی مدیرعامل اپل، برخی کارمندان از اپل درخواست انعطاف پذیری بیشتری کردند اما ظاهرا با چنین مسئله ای مخالفت شده است.

همچنین اپل گفته زمان حضور در دفاتر کاری را یکماه قبل از بازگشایی اعلام خواهد کرد. در سال 2020 شرکت اپل شرایط دورکاری را پذیرفت و تاکنون نیز تعداد کمی از کارمندان به محل کار خود بازگشته اند. علاوه بر اپل چندین شرکت دیگر نیز با همین مشکل مواجه شده اند چرا که کووید 19 روز به روز درحال جهش است و افراد بیشتری را آلوده می کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل اوایل امسال اعلام کرد می خواهد برنامه ای ترکیبی تدارک ببیند تا پیرو آن کارمندان هم حضوری به کار پردازند و هم دورکاری اما عده ای با این تصمیم مخالفت کردند و خواستار ادامه دورکاری شدند.

تاریخ بازگشت به کار حضوری

اپل می گوید که کار حضوری برای فرهنگ اپل ضروری است و چنین درخواستی را مبنی بر ادامه دورکاری نمی پذیرد. طی یادداشتی که کوک خطاب به کارکنان شرکت نوشته بود، ذکر شده که یکماه قبل از شروع به کار، اطلاع رسانی خواهد شد. این امر نشان می دهد که ممکن است کار حضوری بازهم به تاخیر بیفتد.

ادامه این شرایط باعث می شود که کنفرانس های خبری و رویدادهای اپل درجهت رونمایی و معرفی محصولاتش در سکوت خبری و از طریق فضای مجازی باشد.

طولانی شدن پاندمی کرونا و افزایش تعداد مبتلایان آن با وجود واکسیناسیون گسترده، منجر به تعطیلی کارخانه های بسیاری شده است. در چنین شرایطی بهترین کار، ادامه دادن به صورت دورکاری تحت ضوابط خاصی است. با این حال به نظر می رسد دورکاری اپل باب میل کارکنان آن بوده و نمی خواهند که پس از اتمام پیک کرونا به محل کارشان برگردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تاریخ بازگشت به کار حضوری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو درمیان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر