;
coinex

بهبود قابلیت جستجوی اینستاگرام ؛ احتمال اضافه شدن جستجوی تصویری!

قابلیت جستجوی اینستاگرام قرار است بهبود یابد تا کاربران با کلمات کلیدی مختلف به‌راحتی با محتوای تصویری و ویدیویی متناسب خود برسند.

بر این اساس نحوه نمایش جستجو‌ها به نحوه نمایش جستجوهای تیک تاک شباهت بیشتری می‌یابد. درواقع اینستاگرام با اینکار، امکان بهتری در اختیار کسب و کارهای مجازی می گذارد تا ساده تر محصولات خود را در دید کاربران اینستاگرام بگذارید.

مدیر اجرایی اینستاگرام نیز در این باره گفته که با این روش اینستاگرام در آینده ویدیوها و تصاویر را بیشتر از گذشته در نتایج جستجو نشان می دهد. در وضعیت کنونی، با جستجوی کلیدواژه‌ فقط بهضی تصاویر پیشنهادی نشان داده می‌شود، اما در روش جدید به عکس‌ها و ویدیوهای بیشتری متناسب با کلمات کلیدی به کار برده شده در نتایج جستجو دسترسی خواهید داشت.

بهبود قابلیت جستجوی اینستاگرام

براساس گفته‌ مدیر اجرایی اینستاگرام، این تغییر در جهت مجموعه بهبودهایی است که در اینستاگرام جهت یافتن محتوای بیشتر اتفاق می‌افتد. او افزود که افراد با جستجوی عبارتی مثل «Space» می توانند به تصاویر و ویدیوهای مرتبط با فضا دسترسی داشته باشند و به گشت و گذار در میان آن‌ها بپردازند، البته قابلیت‌های قبلی مثل نمایش هشتگ‌ها و حساب‌های کاربری همچنان در اختیار آن‌ها قرار خواهد داشت.

وضعیت فعلی جستجوی کلیدواژه‌ها در اینستاگرام چندان خوب نیست و معمولاً محتوای مرتبط یا بصری پیرامون عبارت وارد شده را نمی‌توان یافت. به همین علت مدیر اجرایی اینستاگرام در نظر دارد عبارت‌های قابل جستجو را بیشتر کند و آغاز کار آن‌ها با کلمات رایج در زبان انگلیسی خواهد بود که البته در آینده قطعا برای سایر زبان‌ها نیز این اتفاق خواهد افتاد.

هنوز تاریخ دقیقی برای اعمال این تغییرات و انتشار آپدیت مشخص نکرده است. البته با وجود اضافه کردن محتوای بصری به نتایج جستجو و دسترسی به کلیدواژه‌های بیشتر، اولویت اصلی اینستاگرام هم‌چنان بر مرتبط بودن نتیجه‌ها با عبارت وارد شده می‌باشد.

براساس گفته‌ها اینستاگرام مجموعه‌ای از سیگنال‌ها را برای نمایش نتایج جستجو به کاربران در نظر دارد. اصلی‌ترین سیگنال، عبارت وارد شده در نوار جستجو است و کاربران با نزدیک‌تر کردن کلیدواژه وارد شده به موضوع خود، می‌توانند نتایج بهتری بیابند. عبارت مورد جستجو باید در شناسه‌های کاربری، بایوی حساب کاربری، کپشن‌ها، هشتگ‌ها و محل‌های مختلف باشد.

تاریخچه فعالیت‌های اخیر افراد هم روی جستجو تاثیرگذار است و پست‌‌های دیده شده و میزان تعامل با سایر کاربران نقش بسزایی در نمایش نتایج دارد. معمولاً عناوین مرتبط با سایر حساب‌های کاربری که بیشتر ارتباط را با فرد داشته‌اند در کنار هشتگ‌های دنبال شده و پربازدید در ابتدا دیده می‌شوند.

همه این موارد بر نحوه نمایش محتوا در تایم لاین افراد نیز اثرگذار است. اینستاگرام به طور خودکار با توجه به کلیدواژه‌های موجود در شناسه، بایو، موقعیت، کپشن‌های پست‌ها و جستجوهای انجام شده اقدام به پیشنهاد پست‌ها می‌کند. اینستاگرام از کلیدواژه‌ها برای فیلتر کردن محتوا و سانسور مواردی که قوانین آن را نقض می‌کنند هم استفاده می‌کند.

همچنین در ماه‌های گذشته آپدیت‌های مهمی برای بهبود عملکرد جستجو در اینستاگرام انتشار یافته است. این شبکه اجتماعی در حال کار روی جستجوی تصویری است که کاربران به کمک آن می‌توانند با استفاده از دوربین موبایل خود، اقدام به یافتن و خریداری کالاهای دلخواه کنند. تاکنون جزئیات بیشتری پیرامون طرح مذکور منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهبود قابلیت جستجوی اینستاگرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر