coinex
راهنمای خرید تکراتو

زمان پرداخت خسارت قطعی برق ؛ جزئیات و نحوه پرداخت

از شروع اعمال قطعی های برق مکرر، توانیر از پرداخت خسارت قطعی برق خبر داد. حال سوال بسیاری از متضرران این است که زمان پرداخت خسارت قطعی برق چه زمانی است؟

توانیر بارها اعلام کرده که اگر وسایل برقی مشترکان به دلیل قطعی برق خراب شوند، پس از بررسی‌های کارشناسان بیمه، تا ۱۲ میلیون تومان خسارت به مشترکان آسیب‌ خورده پرداخت خواهد شد.

زمان پرداخت خسارت قطعی برق

اما از طرفی مشترکین از بروکراسی پیچیده دریافت خسارت گلایه دارند و پیگری‌های آنان برای جبران خسارت‌ها ناشی از قطعی برق به در بسته می‌خورد. برای مثال یکی از آن‌ها گفته است:

کولرمان هم بر اثر نوسانات برق سوخت ولی حرف چند سال پیش بهم گفتن برو اداره برق تقاضا خسارت کن من شخصا با فاکتور هزینه که کردم رفتم و نشونشون دادم دریغ از یه راهنمایی حتی

پیگیری‌های روند جبران خسارات ناشی از خاموشی‌ها نشان دهنده‌ی آن است که قرارداد بیمه توانیر با بیمه دی به پایان رسیده و هنوز هم قرارداد جدیدی منعقد نشده است. مدیرکل امور مشترکان توانیر که قبلا وعده داده بود تا پایان ۱۴۰۰، همه خسارت‌ها پرداخت می‌شود از پرداخت نشدن خسارات ابراز تاسف کرد و گفت که تا شهریور امسال همه خسارت‌ها ناشی از نوسانات برق ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود و اکنون با وجود این که سه روزی از آغاز شهریور می‌گذرد، خبری از پرداخت خسارات داده نشده است. شرکت بیمه دی در این باره نیز می‌گوید:

یک بار مناقصه‌ای برای بستن قرارداد بیمه برگزار شده اما شرکت توانیر نتوانست قراردادی منعقد کند و بیمه از اول سال اعتبار پیدا می‌کند و مناقصه در تیر یا مرداد به سرانجام می‌رسد اما به دلیل خسارت‌های زیادی که از اول سال به مشترکان وارد شده است، شرکت‌های بیمه تمایلی برای انعقاد این قرارداد ندارند.

طبق گزارش‌های شرکت بیمه دی، قرارداد بیمه توانیر هر سال در تیر به صورت قطعی بسته می‌شود و خسارت هم عدد مشخص و معلومی بود که شرکت‌ها می‌توانستند شرایط را بررسی و قرارداد سال بسته می‌شد اما با توجه به قطعی‌های مکرر برق خسارات زیادی به مشترکان وارد شده و بررسی ریسک برای شرکت‌های بیمه سخت بود به همین خاطر هم هنوز شرکتی با توانیر قرارداد نبسته است.

بر همین اساس، مسئولیت خسارات وارده به مشترکان متوجه شرکت‌های بیمه نیست و باید منتظر ماند که آیا شرکت توانیر موفق به پرداخت خسارت تا پایان مهلت زمان داده شده با بستن قرارداد با یکی از شرکت‌های بیمه می‌شود یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص زمان پرداخت خسارت قطعی برق چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر