;
coinex

تولید برق رایگان در خانه ؛ چگونه برق تولید کنیم؟

این روزها قطعی هر روزه برق امری عادیست! این مساله باعث شده است افراد به دنبال جایگزین باشند. در این مقاله به شما تولید برق رایگان در خانه را آموزش می دهیم.

تولید برق چه در سطح کلان و چه در سطح خرد امر بسیار مهمی است، در حدی که تولید برق حتی در سطح سیاست های کلان کشوری وارد می شود و سیاست های متفاوتی برای آن درنظر گرفته می شود. اما تولید برق رایگان در خانه بسیار جذاب و جالب است، بخصوص در این روزها که قطعی برق در کشور تبدیل به امری روزمره شده است و زندگی بسیاری از ما را تحت تاثیر قرارداده است.

روش های تولید برق در خانه متفاوت است، از روش های هزینه بر و تخصصی تر تا روش های ساده و اقتصادی تر. بعضی از روش ها می توانند برق بیشتری تولید کنند و بعضی دیگر برق به مقدار بسیار محدود. در ادامه به تولید برق رایگان واقعی و دائمی می پردازیم.

تولید برق رایگان در خانه

ساختن یک مولد برق بدون باتری یک پروژه جاه طلبانه است که نیازمند دقت و وقت و همچنین وسایل و قطعات مختلف است. در این روش میزان تولید برق رایگان درخانه 0.7 وات است اما ممکن است کمی هم بهبود پیدا کند.

با این میزان می توانید حتی گوشی خود را شارژ کنید یا یک رادیو را روشن کنید. پس بهتر است روش های تولید برق در خانه را بلد باشید تا برای لحظات اضطراری یک منبع برق داشته باشید.

مرحله اول: ژنراتور ترموالکتریک

برای تولید برق رایگان در خانه مهمترین کار خرید ژنراتور ترموالکتریک است. این قطعه باعث تبدیل مستقیم اختلاف دما به ولتاژ الکتریکی و برعکس می شود. دستگاه ترموالکتریک هنگامی که در دوطرف دستگاه اختلاف درجه حرارت وجود داشته باشد ولتاژ ایجاد می کند و همچنین بالعکس وقتی ولتاژی به آن وارد می شود، اختلاف دما تولید می کند.

تولید برق رایگان در خانه ؛ چگونه برق تولید کنیم؟

در مقیاس اتمی این دستگاه، یک شیب دمایی باعث میشود که حامل های بار از طرف گرم به سمت سرد منتشر شود. از این ویژگی ها می توان برای تولید برق رایگان واقعی و دائمی استفاده کرد. همچنین از این دستگاه برای اندازه گیری دما یا تغییر درجه حرارت اجسام نیز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق ایلام 1400

زمان بندی قطع برق ارومیه 1400

مرحله دوم: قطعات مورد نیاز برای تولید برق رایگان در خانه

  • رادیاتور آلومینیومی
  • ماژول peltier
  • شمع 20 عدد
  • جا قلم فلزی
  • مبدل تقویت 0.9 dc
  • خمیر حرارتی

تولید برق رایگان در خانه ؛ چگونه برق تولید کنیم؟

بقیه مراحل تولید برق رایگان در خانه بسیار ساده است. تنها کافی است ماژول را به وسیله خمیر حرارتی در دوطرف آن قراردهید.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق کرمان 1400

زمان بندی قطع برق اصفهان 1400

مرحله سوم: مبدل برق شما تقریبا آماده است

نگهدارنده قلم فلزی برای تعلیق رادیاتورها و خنک شدن سیستم به کار می رود. برای راه اندازی سیستم تولید برق رایگان در خانه از شمع استفاده می کنیم. بسته به کیفیت شمع ها هر شمع میتواند حدودا 4ساعت تولید برق رایگان واقعی و دائمی داشته باشد.

در این لحظه پس از تنظیم فاصله شعله تا رادیاتور کوچک، خروجی 1.5 ولت با 0.4 آمپر است. و از انجایی که این یک مولد انرژی کوچک است، برای افزایش ولتاژ به مبدل تقویت کننده نیاز داریم.

مرحله چهارم: تولید برق رایگان واقعی دائمی به اتمام رسیده است

سیبک قطعه ای است که گرما را به طور مستقیم در محل اتصال انواع مختلف به برق تبدیل می کند. این نام از فیزیکدان آلمانی توماس یوهان سیبک گرفته شده است.

تولید برق رایگان در خانه ؛ چگونه برق تولید کنیم؟

فیزیکدانی که در سال 1821 کشف کرد که یک سوزن توسط دو فلز مختلف که با دوسیم به یکدیگر بسته شده اند منحرف می شود. برای اتصال ماژول باید ابتدا به یک باتری 12 ولتی وصل شوید و مشاهده کنید که کدام طرف سرد وگرم میشود، سپس ما رادیاتور آلومینیومی را به سمت سرد و سپس ماژول را به سمت گرم اعمال می کنیم. ما میتوانیم یک فن را در طرف سرد قرار دهیم برای بهبود خروجی هوای سرد.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

چگونه برق تولید کنیم ؟ شش روش برای تولید برق رایگان واقعی و دائمی

ساده ترین راه برای کاهش هزینه برق کاهش مصرف و همچنین افزایش کارایی است. اما برای کسانی که مقداری سرمایه و وقت دارند، با نصب یک یا چند سیستم می توانند دست به صرفه جویی بهتری بزنند. این نوع سیستم ها علاوه بر صرفه جویی باعث حفظ هرچه بیشتر محیط زیست می شوند.

اگرچه انتخاب و خرید سیستم انرژی سبز یک انتخاب بزرگ و هزینه ساز است اما بعضی وقت ها هم متعجب می شوید که در محدوده ی قیمت پایین هم می توانید این سیستمها را پیدا کنید.

روش های تولید برق در خانه

تولید برق رایگان واقعی و دائمی یکی از طرق مختلفی امکان پذیر است. ما به چند روش برای تولید برق رایگان در خانه اشاره خواهیم کرد.

پنل های خورشیدی

هر اشعه خورشید که به سقف خانه های ما می تابد می تواند به عنوان منبع تولید برق استفاده شود. تمام آنچه برای اینکه متوجه شویم که چگونه برق تولید کنیم تنها یک صفحه خورشیدی برای گرفتن انرژی خورشید است.

تولید برق رایگان در خانه ؛ چگونه برق تولید کنیم؟

و به دلیل اینکه وام هایی به مناطق مسکونی برای نصب این پنل ها تعلق میگیرد میتواند به صرفه هم باشند. البته پنل های خورشیدی بهتر است توسط متخصصان نصب شوند تا تولید برق رایگان در خانه همراه با ایمنی و دقت باشد.

اگر با متخصین با سابقه ارتباط بگیرید حتی آنها می توانند پنل های ساده و کم هزینه ای را به شما معرفی کنند. برق تولید شده توسط صفحات خورشیدی باید بلافاصله استفاده یا ذخیره شوند اما وقتی خانه شما برق بیشتری نسبت به برق تولیدی پنل ها مصرف می کند بازهم مصرف برق شما کمتر خواهد بود.

اما هنگامی که بیش از حد مصرف تولید کنید می توانید آن را به فروش برسانید یا با خرید باتری های خورشیدی این برق را ذخیره کنید و حتی برق زمان تاریکی را هم با تولید برق رایگان در خانه فراهم کنید.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق تهران 1400

 زمان بندی قطع برق فارس 1400

توربین های بادی

بله شاید تعجب کنید و فکر کنید که با توربین ها چگونه برق تولید کنیم آنهم در سطح خانگی! اما بله درست شنیده اید با توربین ها می توان تولید برق رایگان واقعی و دائی در سطح خانگی داشت. برای تولید برق رایگان درخانه لازم نیست حتما از آن توربین های عظیمی که شما هم حتما در مسافرت به شمال در شهر منجیل دیده اید داشته باشید.

تولید برق رایگان در خانه ؛ چگونه برق تولید کنیم؟

یک پروانه به اندازه درب یک سطل زباله می تواند هزینه برق شما را نصف کند. البته اگر در منطقه ای زندگی میکنید که باد به اندازه کافی می وزد این روش پاسخگوست. به علاوه در اینجا هم نصب حرفه ای و توسط متخصصین نیز مهم است. هم برای ایمنی توربین و هم به علت تشخیص محل دقیق نصب. این توربین ها هم دقیقا مانند پنل های خورشیدی برقی را تولید می کنند که باید بلافاصله مصرف شود.

سیستم های ترکیبی خورشیدی و بادی

این که چگونه برق تولید کنیم بدون اینکه به سیستم اصلی برق شهری وصل باشیم، بسیار ایده ی جذابی است و اگر شما در یک منطقه با روزهای آفتابی و شب هایی همراه با باد زندگی می کنید میتوانید از ترکیب این دو سیستم برای تولید برق رایگان درخانه استفاده کنید.

تولید برق رایگان در خانه ؛ چگونه برق تولید کنیم؟

این یکی از محبوب ترین روش های تولید برق در خانه است. این روش می تواند باعث تولید برق به صورت 24 ساعته شود و شما را کاملا از برق شهری مستقل کند.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق تبریز 1400

زمان بندی قطع برق خوزستان 1400

سیستم های برق کوچیک

استفاده از سیستم های کوچک از روش های تولید برق درخانه است، به طور مثال اگر شما در منزلی ویلایی زندگی میکنید و سیستم فاضلاب جدا دارید می توانید با نصب یک توربین 24 ساعته برق تولید کنید این یکی از محبوب ترین روش های تولید برق درخانه در کشور آمریکا است. سیستم های برق-آبی اغلب حتی از یک سیستم ترکیبی بهتر است چرا که جریان آب نسبت به باد و خورشید مداوم تر و قابل اطمینان تر است.

آبگرمکن خورشیدی

اگر نمی توانید یک سیستم کامل خورشیدی را به علت هزینه ی زیاد نصب کنید می توانید حداقل با نصب یک آبگرمکن خورشیدی میزان برق مصرفی خود را کاهش دهید. در اکثر آبگرمکن های خورشیدی، مخزن بزرگترین قسمت پنل است و به علت جذب زیاد انرژی می تواند آب گرم مصرفی خانوار را دائما تامین کند.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق البرز 1400

پمپ های حرارتی از طریق زمین گرمایی

روش های مختلفی برای این که چگونه برق تولید کنیم وجود دارد، پمپ های حرارتی هم می توانند باعث تولید برق رایگان در خانه شوند. دمای زیر زمین ها و موتورخانه های خانه ما بسیار پایدارتر از دمای خانه های ما هستند.

در طول زمستان، یک پمپ حرارتی زمین گرمایی می تواند مقداری از آن گرمای مدفون را ذخیره کند و این گرمای ذخیره شده را به سادگی میتوان به برق تبدیل کرد و همچنین این سیستم ها از یک حلقه بسته از لوله ها برای پمپاژ مایعات از طریق یک کانال زیرزمینی ، به خانه شما و دوباره به زیر زمین استفاده می کنند.

در داخل خانه ، یک مبدل حرارتی از گرمای لوله ها برای گرم کردن فضاهای خانه استفاده می کنند در حالی که از حداقل انرژی بهره می برند. انرژی های تجدید پذیر روشی هوشمندانه برای سبک ردن صورتحساب های شما و همچنین حفظ محیط زیست هستند. تولید برق رایگان در خانه هم با این سیستم ها امکان پذیر هستند. با پیشرفت تکنولوژی در این سیستم ها این سیستم ها با قیمت کمتر و همچنین در ابعاد کوچیک تری مورد استفاده قرار می گیرند و میتوان از آنها برای تولید برق رایگان درخانه استفاده کرد.

جمع بندی

این روزها در تمام کشور قطعی برق رخ می دهد و زندگی تمام ما را تحت تاثیر قرار داده است. در این مقاله سایت تکراتو برای شما روش های جایگزینی را ارائه می دهد تا بتوانید خود را از مشکل بی برقی رها سازید و درعین حال مصرف برق و هزینه ها را کاهش دهید. همینطور در حفظ محیط زیست نیز سهیم شوید.

در این مقاله هم روش هایی با توان پایین تولید برق در خانه ارائه شده است و همینطور روش های کلی تر وسنگین تر برای خانه های مسکونی و وبلایی. از همراهی شما با سایت تکراتو متشکریم و امیدواریم نظرات خود را درباره ی تولید برق رایگان در خانه با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص روش های تولید برق در خانه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    درودوسپاس ازشمابرای اینهمه اطلاعات علمی فزاینده برای مردمان هزاره سوم وتاسف فراوان برای اینجانب چون بفرمودند:مردمان هرجامعه ای به اندازه لیاقتشون زندگی میکنن.بله بنده کمترین مقصرم .بدرود

    پاسخ

    سوال روش هایی در تولید برق رایگان گفید واقعا حرف ندارد ممنون از سایت شما من هم در داخل ماشین در ایام عید بیشتر برای مسافرت برای تولید برق از مبدل برق کاردینال استفاده این 12 ولت ماشین را به 220 ولت تبدیل می کند تشکر

    پاسخ