;
coinex

افزایش قیمت دامنه دات کام از امروز اجرایی می‌شود

طبق اعلام شرکت Verisign که ارائه دهنده خدمات رجیستری دامنه‌هایی مثل .com، .net، .cc، .tv و است، افزایش قیمت دامنه دات کام از امروز اجرایی می‌شود.

شرکت Verisign از شرکت‌های بزرگ ارایه دهنده خدمات زیر ساخت اینترنت از سال 1995 است. اولین بار این شرکت با توافق با دولت امریکا و  ICANN (یک سازمان نیمه دولتی که بر دامنه‌ها و توزیع نمایندگی برای نام دامنه های مرتبه بالا (مانند دات کام) نظارت دارد)  در ۲۰۱۸ قیمت دامنه‌ی تراز اول دات کام را افزایش داد

افزایش قیمت دامنه دات کام از امروز اجرایی می‌شود

اکنون نیز طبق توافق ‌نامه‌های جدیدی، قیمت دامنه‌های دات کام قرار است پس از ۸ سال در ۱۰ شهریور ماه امسال افزایش بیابد که البته این افزایش قیمت، بر قیمت ثبت ، تمدید و انتقال دامنه و حتی بر تمامی دامنه های سطح دوم دات کام نیز موثر خواهد بود. از طرفی، این افزایش قیمت به صورت سراسری بوده و بر همه ریجسترارها اثر خواهد گذاشت.

افزایش قیمت دامنه دات کام از امروز اجرایی می‌شود

این افزایش قیمت نتیجه توافق شرکت Verisign با وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا بوده است و مدیرعامل ICANN، اظهار داشته که سازمان وی مسئول تنظیم قیمت‌ها نیست و در قیمت‌گذاری خدمات ثبت دامنه‌های دات کام تابع وزارت بازرگانی و وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا است.

البته دامنه‌های .ORG ، .INFO و .BIZ نیز دچار افزایش قیمت شده‌اند اما اثر گذاری افزایش قیمت .COM با توجه به دارا بودن 144 میلیون دامنه ثبت شده، بسیار زیاد خواهد بود. در واقع این دامنه ۴۰٪ از نام‌های دامنه جهانی اینترنت و ۷۳٪ از کل gTLD را دارا است.

البته قرار است افزایش قیمت دات کام ادامه دار باشد و هر سال ۷ درصد زیاد شود که در این صورت احتمالا طی دهه‌ی آینده قیمت آن به ۱۳.۵ دلار می‌رسد که در این صورت بهتر است در اولین فرصت دامنه خود را به صورت چند ساله تمدید نمایید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش قیمت دامنه دات کام از امروز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر