;
coinex

اسپیس ایکس: دلیل شکایت آمازون عقب ماندگی آنها از استارلینک است

اسپیس ایکس متعقد است که دلیل شکایت آمازون ، استفاده ابزاری از شکایت به عنوان جبرانی برای عقب ماندگی آن‌ها از استارلینک است.

اسپیس ایکس که از آخرین شکایت آمازون برآشفته، تعارف را کنار گذاشته و به کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا گفته است که آمازون عمداً تلاش می‌کند تصویب لوایح ارسالی آن‌ها به تأخیر بیافتد. علت اصلی این است که آمازون هنوز با برنامه اینترنت ماهواره‌ای خود (کایپر سیستمز) نمی‌تواند با استارلینک مقابله کند.

اسپیس ایکس: دلیل شکایت آمازون عقب ماندگی آنها از استارلینک است.

به عقیده اسپیس ایکس آمازون اولین بار نیست که به علت ضعف خود در راه آن‌ها سنگ اندازی می‌کند. همین اواخر حتی قرارداد ناسا و اسپیس ایکس برای ساخت ماه‌نشین با شکایت آمازون تعلیق شد. اسپیس ایکس نیز در دادخواست خود نوشته است:

متأسفانه شکایت جدید آمازون، آخرین اقدام آن‌ها برای کند کردن رقابت فضایی است. این در حالی است که آمازون باید روی نگرانی‌های کمیسیون در مورد سامانه ماهواره‌ای غیر زمین‌آهنگ خود متمرکز شود.

کمیسیون باید این اقدامات را در نظر بگیرد و هرچه زودتر طرح اسپیس ایکس را به شور عمومی (یک مرحله قانونی از رسیدگی به درخواست مجوز) بگذارد تا در این مرحله تمام ایرادات ممکن کاملا بررسی شوند.

اسپیس ایکس: دلیل شکایت آمازون عقب ماندگی آنها از استارلینک است

آمازون هفته پیش در درخواستی از FCC اعلام کرده بود که لایحه اسپیس ایکس درباره استارلینک را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین این کمیسیون با ارائه دو پیکربندی مستقل به‌طور هم‌زمان، رد کند. شرکت مادر استارلینک هم مدعی شد که آمازون همچنان به FCC نگفته است که‌ برنامه ماهواره‌ای خودش، چه تأثیری روی خدمات شرکت‌های دیگر می‌گذارد و چگونه می‌خواهد قوانین مرتبط با زباله‌های فضایی را رعایت کند:

آمازون برای دریافت مجوزش نزدیک به ۴۰۰ روز درباره این موارد اطلاعاتی به کمیسیون ارائه نداده؛ اما در مدت فقط ۴ روز به طرح نسل آینده استارلینک واکنش نشان داده است.

اسپیس ایکس علاوه بر این گفته که آمازون در سال جاری هیچ ملاقاتی با FCC برای توضیح درباره مشکلات طرحش نداشته و هنوز جزئیات سامانه ماهواره‌ای خود را ارائه نداده است. رقابت این دو شرکت اکنون به جای فضا، در دادگاه‌ها در حال شکل گیری است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دلیل شکایت آمازون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر