;
coinex

افزایش 10 برابری یارانه نقدی در دولت رئیسی ؛ ماجرای یارانه 450 هزارتومانی چیست؟

افزایش 10 برابری یارانه نقدی در دولت رئیسی ؛ ماجرای یارانه 450 هزارتومانی چیست؟ با ده برابر شدن یارانه، به چه کسانی یارانه داده خواهد شد؟

محسن رضایی که از کاندیداهای ریاست‌جمهور این دوره و دوره‌های قبل بوده اکنون معاون اقتصادی دولت رییسی شده است. وی از طرفداران اصلی افزایش یارانه بوده و حتی در تبلیغات انتخاباتی وعده ده برابری یارانه‌ها را داده بود.

افزایش 10 برابری یارانه نقدی در دولت رئیسی

به گفته محسن رضایی یارانه پرداختی ۴۵۰ هزار تومان باید شود تا دقیقا معادل همان یارانه ۴۵ هزار تومانی در روز نخست پرداخت آن (برابر حدود ۲۰ دلار) گردد.

از طرفی خود آقای رییسی هم وعده افزایش یارانه‌ها و حمایت‌های معیشتی را داده بود و حتی وزرای کار و اقتصاد نیز از این طرح حمایت کردند و در واقع می‌توان گفت همه دولت حامی افزایش یارانه‌ها هستند و به احتمال زیاد محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور سرانجام این طرح را اجرایی می‌کند.

افزایش 10 برابری یارانه نقدی در دولت رئیسی ؛ ماجرای یارانه 450 هزارتومانی چیست؟

طبق گفته رضایی در این طرح با افزایش ۱۰ برابری یارانه‌ها در وهله اول به ۴۰ میلیون ایرانی و در وهله دوم به ۶۰ میلیون ایرانی یارانه ۴۵۰ هزار تومانی در هر ماه پرداخت خواهد شد که این جمعیت ۶۰ میلیون نفری احتمالا همان افرادی باشند که یارانه معیشتی بنزین می‌گیرند.

جمعیت ۴۰ میلیون نفری که شامل ۱۱ میلیون خانوار است، احتمالا همان افرادی هستند که سال پیش یارانه کرونا گرفته‌اند که به گفته دولت پیشین این افراد مستحق‌ترین گروه برای حمایت‌های معیشتی هستند. این گروه پارسال در چهار مرحله یارانه ۱۰۰ هزار تومانی گرفته‌اند. این خانوارها در مرحله دوم وام یک میلیون تومانی دریافت کردند.

به هر حال در طرح افزایش یارانه، مشمول شدن این ۴۰ میلیون نفر قطعی هست و درصورت افزایش حمایت معیشتی افراد بیشتری در مرحله دوم ۶۰ میلیون یارانه‌بگیر معیشتی مورد هدف خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش 10 برابری یارانه نقدی در دولت رئیسی چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر