;
coinex

اینترنت شاد پولی می شود ؛ وعده وزیر ارتباطات برای تامین منابع

آیا اینترنت شاد پولی می شود ؟ وزیر ارتباطات پولی نشدن اینترنت شاد را وابسته به تامین منابع دانست که در این صورت مشخص نیست که شاد رایگان باقی بماند یا خیر.

وزیر ارتباطات در نشست بررسی وضعیت شاد، این برنامه را اتفاق مثبتی برای کاربران دانست و با توجه به اهمیت ایجاد فضایی امن و سالم برای کودکان و نوجوانان گفت که باید طرح صیانت از کودکان اجرا گردد.

اینترنت شاد پولی می شود ؛ وعده وزیر ارتباطات برای تامین منابع

افراد حاضر در این جلسه، «عیسی‌زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «مسعود همدانلو» قائم مقام رگولاتوری، «علیرضا کاظمی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش و «مهدی اخوان بهابادی»، مدیرعامل همراه اول و نمایندگان این سازمان‌ها بودند.

در این جلسه وزیر ضمن اظهار به این که تاکنون سابقه نداشته که دو میلیون و ۵۰۰ نفر هم‌زمان از محتوای چند رسانه‌ای یک برنامه داخلی استفاده کنند؛ گفت:

باید با توسعه شبکه شاد، تجربه مثبتی برای کاربران ایجاد کنیم تا هیچ کاربری از این شبکه ناراضی نباشد.

اینترنت شاد پولی می شود ؛ وعده وزیر ارتباطات برای تامین منابع

زارع‌پور همچنین گفت که در تلاش هستیم تا امسال نیز استفاده از شاد را رایگان کنیم اما وابسته به تامین منابع است که باید سازوکار آن معلوم گردد. علاوه بر این، وی بر لزوم ایجاد فضایی امن و سالم برای کودکان و نوجوانان تاکید کرد و رخ دادن این اتفاق را با اجرای طرح صیانت از کودکان در فضای مجازی امکان پذیر دانست و برای اجرایی شدن این طرح، پیشنهاد تشکیل کارگروهی از معاونان وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش را داد.

وزیر اقدامات دوره قبلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه دسترسی روستا‌ها به اینترنت پرسرعت را حرکتی جهادی دانست و گفت:

در حوزه هوشمندسازی مدارس نیز اولویت ما توسعه زیرساخت‌ها و افزایش پهنای باند است، البته باید منابع آن در بودجه سال آینده مشخص شود.

از طرفی سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز به راه‌اندازی شبکه شاد و آموزش مجازی اشاره کرد و آن را از دستاورد‌های کشور در دوران کرونا دانست و گفت:

رایگان بودن شبکه شاد اصل مهمی در این حوزه است که با اجرایی نشدن آن، ممکن است دانش‌آموزان مناطق محروم کشور، آموزش مجازی را از دست بدهند.

علاوه بر این آقای رییسی نیز در گذشته، برنامه‌ی شاد را مکمل آموزش حضوری دانسته بود که باید پس از حضوری شدن مدارس، همچنان وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینترنت شاد پولی می شود چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر