;
coinex

اینترنت رایگان شبکه شاد ؛ اپلیکیشن شاد در سال تحصیلی جدید رایگان می‌شود

اینترنت رایگان شبکه شاد بنابر آخرین اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال تحصیلی جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت. با ادامه این خبر با تکراتو همراه باشید.

با دستور امروز رئیس جمهور به وزارت ارتباطات هزینه اینترنت شبکه شاد برای مدارس دولتی و دانش آموزان رایگان شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای ارائه بسته اینترنت ویژه آموزش مجازی مختص دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و اساتید خاطرنشان کرد:

در حال طراحی بسته های جدید هستیم که در اختیار معلمان ، دانش آموزان و همچنین اساتید دانشگاهی و دانشجویان قرار دهیم تا بتوانند از آموزش مجازی استفاده کنند و این آموزش را به سمت عدالت آموزشی سوق دهد.

وزیر آموزش و پرورش نیز در همین خصوص اذعان داشت: «وی افزود: رایگان شدن اینترنت شبکه شاد محقق شده است، وزارت ارتباطات در کنار ما بود و کمک کرده و همراه ما خواهد بود.» با بررسی بیشتر این خبر همراه باشید.

اینترنت رایگان شبکه شاد

اینترنت شاد در سال تحصیلی جدید رایگان می‌شود

در پی دستور امروز حسن روحانی به وزیر ارتباطات هزینه اینترنت شبکه شاد برای مدارس دولتی و دانش آموزان رایگان شد و دانش آموزان می توانند بدون هیچ هزینه ای از شبکه اجتماعی شاد استفاده کنند. رئیس جمهور روحانی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی امسال به دو شکل مجازی و حضوری انجام می‌شود، گفته بود:

اولویت برای ما آموزش حضوری است. البته باید پروتکل های بهداشتی هم در این زمینه رعایت شود. همچنین او افزود اینترنت شاد رایگان خواهد بود. امروز هم به سازمان برنامه و بودجه و هم وزارت ارتباطات دستور دادم که استفاده از شبکه شاد برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان باید رایگان باشد و هیچ هزینه‌ای پرداخت نشود.

با توجه به اینکه امسال مدارس به دو صورت حضوری و غیرحضوری دایر می شوند رئیس جمهور از وزیر ارتباطات خواست تا دانش آموزان بتوانند رایگان از اینترنت شبکه شاد استفاده کنند.

اینترنت رایگان شبکه شاد
اینترنت رایگان شبکه شاد در دستور کار قرار گرفت.

در همین راستا، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره دستور اخیر رئیس جمهوری مبنی بر اعمال تعرفه رایگان اینترنت مورد استفاده برای دانش آموزان در نرم افزار شبکه شاد گفت:

آنچه که آقای رئیس جمهوری دستور دادن این بود که استفاده دانش آموزان و معلمان از شبکه شاد رایگان باشد. ظرف امروز و فردا در این زمینه جلسه ای با سازمان برنامه و بودجه خواهیم داشت و مراتب را به اپراتورها ابلاغ خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

وزیر ICT در ادامه با بیان اینکه «آموزش مجازی صرفاً از طریق شبکه شاد پیگیری نمی‌شود و دانش آموزان و معلمان از ابزارهای دیگر نیز استفاده می کنند» اضافه کرد:

بسته های که طراحی کرده ایم مقداری فراتر از شبکه شاد است و در واقع عملاً مردم می توانند روی این موضوع حساب کنند که استفاده از اپلیکیشن شاد رایگان خواهد شد.

در حال طراحی بسته های جدید هستیم که در اختیار معلمان و دانش آموزان و همچنین اساتید دانشگاهی و دانشجویان قرار دهیم تا بتوانند از آموزش مجازی استفاده کنند و این آموزش را به سمت عدالت آموزشی سوق دهد.

86 هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند

آقای جهرمی در ادامه با بیان اینکه «کار اتصال رایگان بیش از ۸۶ هزار مدرسه در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات به اتمام رسیده است» افزود:

این ظرفیت بالایی را برای آموزش مجازی دانش آموزان فراهم می‌کند. اتصال تمام دانشگاه ها به این شبکه نیز در دستور کار قرار دارد و باید حدود یک هزار دانشگاه را به این شبکه متصل کنیم.

اینترنت رایگان شبکه شاد
اینترنت رایگان شبکه شاد

وی ادامه داد:

در حال حاضر طراحی های این اقدام در حال انجام است و فکر می‌کنم که تا پایان سال جاری این موضوع طول بکشد. بسته مخصوص دانشجویان و اساتید برای آن است که آنها بتوانند از ابزارهای آموزش مجازی استفاده کنند و هزینه این نوع آموزش روی دوش آنها قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: eghtesadonline

نظر شما در خصوص اینترنت رایگان شبکه شاد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر