;
coinex

نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی [دانلود بهترین کاستوم رام شیائومی]

امروز می خواهیم راجع به یکی از قابلیت های گوشی های اندرویدی صحبت کنیم. در ادامه به نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی می پردازیم.

دنیای گوشی‌های هوشمند سرشار از ویژگی‌ها و قابلیت‌های مفیدی است که می‌توانید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. یکی از این ویژگی‌ها کاستوم رام یا رام غیر رسمی است. برای دانستن اینکه کاستوم رام چیست و نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی با تکراتو همراه باشید.

رام همان نقطه اتصال نرم‌افزار به سخت‌افزار است و بخش اصلی نرم‌افزار محسوب می‌شود. رام در واقع رابطی است که به کاربر اجازه استفاده از سخت‌افزار تلفن همراه را می‌دهد. به عبارت دقیق‌تر اگر رامی وجود نداشته باشد، نمی‌توانید از سخت‌افزار بهره ببرید و عملا گوشی هوشمندتان کارآیی خود را از دست می‌دهد. از همین رو اهم تمرکز سازندگان گوشی‌های هوشمند بر روی تولید رام است. در ادامه این نوشتار با تکراتو باشید تا نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی توضیح دهیم.

نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی

در ابتدا باید بگوییم که برای نصب کاستوم رام یا رام غیر رسمی بر روی گوشی هوشمند خود باید یکسری پیش‌نیازها را پاس کنید تا بتوانید به نصب بهتر این رام غیر رسمی مبادرت ورزید. ما برای جلوگیری از اتلاف وقت شما کاربران گرامی ابتدا توضیح مختصری درباره شیوه‌های کاستوم رام می‌دهیم و مراحل پیش نیاز را با یکدیگر مرور می نماییم. در وهله بعدی به آموزش نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی می‌پردازیم.

همان طور که در باب اهمیت رام برای سازگاری با سخت‌افزار گفتیم، باید به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که عدم تطابق رام با سخت‌افزار موجب ایجاد تفاوت در بهینگی نرم‌افزار گوشی می‌شود. رام های رسمی همین الان بر روی گوشی‌های هوشمند توسط شرکت سازنده گوشی نصب شده است اما در کنار اینها توسعه‌دهندگان بسیاری در کنار برند صاحب گوشی، رام‌های جانبی دیگری ساخته‌اند که به کاستوم رام مشهور شده است. خوبی این کاستوم رام‌ها در این است که برای انواع گوشی‌های هوشمند موجود‌اند و کاربران می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند. در ادامه با آموزش نصب کاستوم رام شیائومی همراه ما باشید.

آموزش نصب کاستوم رام شیائومی

همان‌طور که گفتیم کاستوم رام یا رام غیر رسمی نسبت به رام‌های اصلی ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی دارند و این امکانات اضافه می‌تواند مورد پسند کاربران باشد. توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان بسیاری و البته خود شرکت شیائومی با توجه به اقبالی که در این زمینه شکل گرفته است کاستوم رام‌های بسیاری ایجاد نموده‌اند و کاربران مختلف از جمله کاربران شیائومی می‌توانند از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد آن استفاده نمایند.

نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی
آموزش نصب کاستوم رام شیائومی / نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی

البته اینکه بخواهید خودسرانه و بدون آموزش اقدام به نصب و راه‌اندازی یک کاستوم رام یا رام غیر رسمی کنید مسلما منطقی نیست چرا که این کار تخصصی و تقریبا حرفه‌ای است و نیاز به آموزش دارد. شاید با انتخاب یک گزینه اشتباه تلفن هوشمندتان با مشکلاتی رو به رو شود و ناگزیر شوید هزینه‌های جانبی دیگری را متحمل شوید. نتیجتا پیشنهاد ما این است که آموزش جامع ما را با عنوان نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی در تکراتو دنبال نمائید تا بتوانید اقدام به راه‌اندازی و نصب کاستوم رام خود کنید.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین گوشی های 2021

گام اول در نصب و راه‌اندازی رام غیر رسمی در گوشی‌های شیائومی نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار کاستوم ریکاوری است. کاستوم ریکاوری‌ها معمولا توسط شرکت‌های مختلفی ساخته می‌شوند و محیطی آسان برای کاربران ایجاد می‌نماید. معروف‌ترین کاستوم ریکاوری موجود TWRP است که می‌توانید به واسطه و کمک آن گوشی خود را مجهز به رام غیر رسمی کنید.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم برای پیشرفت در این کار و قبل از اینکه هرگونه اقدامی انجام دهید باید یکسری از پیش‌نیازهای این کار را پاس کنید. در ادامه قرار است به توضیح مختصر پیش نیازهای مذکور مبادرت ورزیم اما بهتر آن است جهت جلوگیری از اتلاف وقت ابتدا به مبحث اصلی‌مان یعنی آموزش بپردازیم.

اقداماتی که باید قبل از نصب کاستوم ریکاوری انجام دهید به شرح ذیل است:

  1. از آنلاک بودن بوتلودر گوشی خود مطمئن شوید و اگر طریقه آنلاک کردن را نمی دانید ابتدا در این زمینه آموزش های لازم را ببینید.
  2. از اکتیو یا فعال بودن یو اس بی دیباگینگ خود اطمینان حاصل کنید.
  3. سعی کنید گوشی هوشمندتان حداقل 70 درصد شارژ باتری داشته باشد.
  4. درایورهای گوشی را سرچ نموده و دانلود کنید و از نصب بودن درایورهای adb مطمئن شوید.

پس از اینکه پیش نیازهای مذکور را پاس کردید اکنون آماده‌اید تا فایل کاستوم ریکاوری را اجرا کنید. برای این کار پوشه ریکاوری TWRP را دانلود نمائید و آن را به درایور adb منتقل کنید. اکنون نام پوشه تان را به TWRP تغییر نام دهید.

گوشی خود را خاموش کنید و برای اینکه وارد محیط فست بوت مود (Fastboot Mode) بروید، کلید ولوم پایین و پاور را با هم نگاه دارید. اکنون زمان آن رسیده درایورهای adb را که دانلود کرده‌اید از حالت فشرده خارج سازید و روی فایل CDM کلیک نمائید تا فایل فراخوانی شود.

در پنجره سیاه رنگی که بازشده (پنجره CDM) باید کد زیر را وارد کنید:

(fastboot flash recovery twrp.img)

توجه داشته باشید که نام فایل twrp است و اگر فایل شما نام دیگری دارد می‌توانید آن را کپی کنید یا نام فایل را به twrp تغییر دهید. حالا پس از وارد نمودن کد مذکور باید کد دیگری را مطابق همان در کادر پیش روی خود تایپ نموده و اینتر بزنید:

(fastboot boot twrp.img)

چند ثانیه که صبر کنید، ریکاوری twrp روی گوشی شما نصب می‌شود و ماجرا از اینجا تازه آغاز می‌شود. بر خود لازم می‌دانیم قبل از اینکه به آموزش نصب کاستوم رام بپردازیم، نکات مهمی را با شما کاربران عزیز به اشتراک بگذاریم:

نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی
نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی / بهترین کاستوم رام شیائومی

توجه داشته باشید که اطلاعات روی گوشی شما ممکن است با نصب رام جدید از بین بروند؛ بنابراین جهت اطمینان خاطر خود حتما از اطلاعات خود بکاپ‌گیری کنید تا در صورت نصب رام غیر رسمی بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.

بسته به نوع رامی که نصب می‌کنید، ممکن است نرم افزار نصب شده روی گوشی هوشمندتان حذف شود. در برخی موارد می‌توانید حافظه ذخیره‌سازی داخلی خود را نگاه دارید بی‌آنکه اطلاعات شما در خطر پاک شدن باشند اما توصیه ما به شما این است که اگر می‌خواهید کاستوم رام بر روی گوشی‌تان به راحتی نصب شود، حافظه داخلی خود را پاک کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های هواوی 2021

ممکن است زمانی که مشغول نصب رام غیر رسمی هستید گوشی‌تان بالا نیاید. بهتر آن است تا زمانی که رام جدید روی گوشی شما نصب نشده است به فایل رام قبلی‌تان دسترسی داشته باشید. این کار برای زمانی است که گوشی بالا نمی‌آید و می‌خواهید با رام قبلی به محیط گوشی برگردید.

نکته بعدی اینکه اگر می‌خواهید برای اجرا و نصب رام بهتر و تمیز تر، حافظه داخلی خود را فرمت کنید باید فایل رام را روی حافظه SD بریزید و وارد گوشی کنید. اگر تلفن هوشمندتان پورت SD ندارد می‌توانید فایل رام را روی یک فلش مموری کپی کنید و از طریق کابل OTG آن را به گوشی‌تان وصل کنید.

اگر مراحل آنلاک کردن بوتلودر گوشی را مو به مو و درست انجام داده باشید احتمال اینکه گوشی شما دچار بریک شود خیلی کم است. در نتیجه می‌توانید با خیالی آسوده آموزش‌ها را دنبال نمائید ولی فراموش نکنید که از فایل‌های مطمئن و فایل‌هایی که تست شده‌اند برای نصب استفاده کنید.

جهت ورود به محیط TWRP، گوشی خود را خاموش کنید و سپس دکمه پاور + ولوم بالا را نگه دارید تا محیط ریکاوری بالا بیاید. دوباره وارد محیط ریکاوری شوید، به بخش Wipe وارد شوید و این بار منوی Advanced Wipe، را باز کنید.

در منوی Advanced Wipe، موارد Wipe, Dalvik, Cache , System و Data را روشن کنید و درصورتی که تمایل دارید حافظه داخلی شما نیز به طور کامل خالی شود تیک Internal Storage نیز روشن کنید و در نهایت نوار Swipe to Wipe را به راست بکشید. گوشی خود را Reboot کنید و وارد منوی اصلی محیط ریکاوری Twrp شوید، و این بار بر روی Install کلیک کنید.

نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی
بهترین کاستوم رام شیائومی / نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی

چرا کاستوم رام را نصب کنیم؟

شاید برایتان این سوال پیش آید که چرا باید اقدام به نصب رام غیر رسمی کنیم؟ از اصلی ترین دلایلی که کاربران اقدام به نصب کاستوم رام می‌کنند، وجود قابلیت‌های بیشتر در آن است. رام اصلی یکسری قابلیت‌ها دارد اما نامحدود نیست. توسعه‌دهندگان برای اینکه بتوانند قابلیت‌ها و ویژگی‌های جانبی به رام اضافه کنند، رام غیر رسمی می‌سازند. این کاستوم رام امکانات زیادی دارد که رام اصلی ندارد.

به کمک کاستوم رام‌ها می‌توانید به اکثر بخش‌های رام دسترسی داشته باشید و آنها را شخصی‌سازی کنید. معمولا کسانی که به دنبال تغییرات ظاهری‌اند و می‌خواهند مطابق سلیقه خود در نرم‌افزار گوشی‌شان تغییراتی ایجاد کنند به سراغ کاستوم رام‌ها می‌روند.ژ

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ 2021

توی کاستوم رام‌ها برنامه‌های حرفه‌ای و سطح بالایی وجود دارد که به طور بای‌دیفالت در محیط آن قرار دارند و چنین برنامه‌هایی روی رام اصلی وجود ندارند. یکی از محبوب ترین برنامه‌های این رام غیر رسمی برنامه شخصی‌سازی صدا است. در کنار وجود چنین برنامه‌هایی، یکسری از اپلیکیشن‌های غیرکاربردی رام اصلی حذف شده‌اند تا بتوانید با سرعت بیشتری به فعالیت بپردازید. سرعت کاستوم رام‌ها نسبت به گوشی‌های معمولی بالاتر است و حتی به کمک بخش‌هایی که در آن قرار گرفته می‌توان قدرت سی پی یو را افزایش داد و به سرعت بالاتری دست یافت.

کاستوم رام‌ها برای کشورهای مختلفی ایجاد می‌شوند و خوبی آنها این است که مدل همه‌شان یکی است و می‌توان زودتر از رام اصلی به بروزرسانی‌ها دسترسی پیدا کرد. بدین ترتیب شما می‌توانید زودتر از دیگران نسخه‌های بروز اندروید را دریافت کنید.

کاستوم رام‌های زیادی وجود دارند و خوشبختانه تعداد آنها بالاست و می‌توانید از آنها بهره مند شوید. هر کاستوم رام نسبت به نسخه دیگرش قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص خودش را دارد. فرضا یک کاستوم رام روی قدرت باتری متمرکز است و دیگری قابلیت‌های متنوعی در بخش صدا دارند. با این اوصاف می‌توانید آزادانه و به تناسب نیازی که دارید کاستوم رام اختصاصی خود را نصب کنید.

مشکلات احتمالی نصب کاستوم رام

یکی از مشکلاتی که به محض نصب کاستوم رام و البته قبل از آن و زمانی که گوشی‌تان را آنلاک می‌کنید، باطل شدن گارانتی یا ضمانت‌نامه آن است. شرکت سازنده گوشی پس از آنکه در گوشی‌تان تغییرات این چنینی می‌دهید دیگر پشتیبانی نمی‌کند. پس اگر گوشی خود را تازه خریده اید و برایتان عزیز است پیشنهاد می‌کنیم با دقت تصمیم بگیرید.

نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی
نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی / آموزش نصب کاستوم رام شیائومی

ممکن است با نصب کاستوم گوشی شما بریک شود. بریک یعنی چه؟ یعنی آنکه ممکن است مانند یک آجر بی‌فایده و بی‌مصرف شود و به تعبیری دچار مرگ مغزی شود. در این حالت که احتمال آن بسیار کم است باید با متخصصان حرفه‌ای مشکلتان را در میان بگذارید تا بتوانید گوشی‌تان را زنده کنید.

برخی کاستوم رام‌ها به خاطر اینکه تازه منتشر شده‌اند باگ‌ها و اشکالات غیرمنتظره‌ای دارند که البته توسعه‌دهندگان سعی می‌کنند آنها را رفع کنند. در آخر باید بگوییم که به علت تنوع بسیار بالای کاستوم رام‌ها ممکن است دچار سردرگمی شوید و ندانید که چه رام غیر رسمی برای شما خوب است. در نتیجه بهتر آن است با یک متخصص مشورت نمائید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص نحوه نصب کاستوم رام در گوشی شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    این چه مقاله ای است یک سوال بهترین رام از نظر خودتون چیه چرا یک کلام می نوشتید این همه رو ربات نوشته آخه چه کاریه آدم مطالعه کنه آخرش هیچ مطلب باید مرتب و کوتاه باشه و قدم به قدم مگه داستان است طولانیش کردین

    پاسخ