;
coinex

تغییراتی جزئی در طرح صیانت بوجود می‌آید

عضو هیئت مدیره اتحادیه و انجمن کسب‌و‌کارهای مجازی پس از جلسه‌ای با وزیر ارتباطات اعلام کرد تغییراتی جزئی در طرح صیانت بوجود می‌آید.

عضو هیئت مدیره اتحادیه و انجمن کسب‌و‌کارهای مجازی اعلام کرد: وزیر ارتباطات در جلسه با فعالین بخش خصوصی وعده داده تا با تعاملات لازم، نگرانی‌های پیرامون این طرح حل شود.

تغییراتی جزئی در طرح صیانت بوجود می‌آید

«رضا الفت‌نسب» در این باره، اشاره به جلسات برگزار شده با نویسندگان طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» کرد و گفت که براساس مذاکرات انجام شده، گویا بعضی از بندهای این طرح مثل ماده ۱۷ (لزوم بیشتر بودن سهم ترافیک خدمات پایه کاربردی داخلی نسبت به ترافیک کل تمامی خدمات پایه کاربردی) و تبصره ۲ ماده ۲۸ که درباره‌ی مسدودسازی برنامه‌های خارجی محبوب در صورت فاقد مجوز بودن، حذف یا تغییرات بزرگی خواهند داشت.

براساس تبصره ۲ ماده ۲۸ طرح موسوم به صیانت، خدمات پایه کاربردی خارجی اثرگذار مثل شبکه‌های اجتماعی محبوب باید طی چهار ماه بعد از اجرایی شدن این قانون، تعهداتی مثل دریافت مجوز و معرفی نماینده به ایران انجام دهند که درصورت انجام ندادن، اعمال بند «ج» این ماده (مسدودسازی) برای آن‌ها تا هنگام تهیه جایگزین مناسب داخلی یا خارجی با تشخیص کمیسیون یا یک سال بعد از اجرایی شدن این قانون اجباری نیست. علاوه بر این، در صورت عدم انجام تعهدات به وسیله‌ی خدمات پایه کاربردی مزبور در زمان تعیین شده، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید طی هشت ماه نسبت به ساخت خدمات پایه کاربردی جایگزین برای آن‌ها اقدام نماید.

تغییراتی جزئی در طرح صیانت بوجود می‌آید

الفت نسب ضمن اظهار این که هدف از ایجاد کمیسیون، نظرخواهی و اعمال تغییرات روی طرح صیانت بوده است، گفت: «بدون شک هر قانونی که درباره فضای مجازی است بایستی دائما در طول سال‌ها دستخوش تغییرات شود. تکنولوژی ساعت به ساعت تغییر می‌کند. نباید این گونه باشد که یک قانون جرایم رایانه‌ای نوشته شود و پس از ۱۵ سال هیچ تغییراتی در آن رخ ندهد. در حالی که در دنیا، برای قوانین حوزه تکنولوژی در طول ۱۰ سال، بیش از ۲۰ اصلاح روی آن اعمال می‌شود.»

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به کمیسیون با کارشناسان و بخش خصوصی همکاری کرده تا اصلاحات مورد نیاز انجام گردد، گفت: « منتظر هستیم تا کمیسیون به صورت رسمی، فعالیت خود را آغاز کند و با دعوت از بخش خصوصی، نظرات‌مان را به آن‌ها منتقل خواهیم کرد.»

به ادعای وی، وزیر ارتباطات در جلسه امروز خود با فعالان بخش خصوصی، درباره طرح صیانت روشنگری و اعلام کرده است که با ضابطه‌مند شدن فضای مجازی موافق است اما با مسیری که مجلس برای این موضوع در پیش گرفته مخالف، گفت: «وزیر ارتباطات تاکید داشت نباید مردم را نگران کرد و بایستی نگرانی‌های پیش آمده را با تعامل لازم، حل کرد.»

از نظر او، رویکرد وزیر ارتباطات نسبت به اکوسیستم امیدوارکننده است و ضمن خرسندی از برگزاری اولین جلسه وزیر با بخش خصوصی گفت: «مباحث مطرح شده از سوی وزیر ارتباطات در راستای حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی بود. ایشان به ظرفیت‌های استارتاپ‌ها و کسب‌و‌کارها امیدوار بودند. همچنین با توجه به سابقه فعالیت وزیر در قوه قضاییه، از او خواستم تا در زمینه تعامل با سایر دستگاه‌های دولتی و قوه قضاییه، به بخش خصوصی کمک کند.»

بیشتر بخوانید:

 

.

نظر شما در خصوص تغییراتی جزئی در طرح صیانت چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر