;
coinex

طعنه سامسونگ به اپل پس از ارائه رفرش ریت 120 هرتز در آیفون 13

طعنه سامسونگ به اپل پس از ارائه رفرش ریت 120 هرتز در آیفون 13 اخیرا خبرساز شده است! سامسونگ برای چندمین بار است که اپل را مسخره می‌کند.

یکی از انتقادات اصلی که در خصوص آیفون 12 وارد می شد مربوط به عدم ارائه رفرش ریت 120 هرتز برای نمایشگر آیفون جدید بود که استفاده از آن در بسیاری از گوشی های حتی میان رده اندرویدی رایج گشته بود. حال اپل بالاخره در آیفون 13 به این مهم رضایت داده است. اما این موضوع دستمایه شوخی های بسیاری شده که یکی از آن ها مربوط به سامسونگ است.

طعنه سامسونگ به اپل پس از ارائه رفرش ریت 120 هرتز در آیفون 13

سامسونگ هم معتقد است انتقاد به اپل درباره نمایشگر جدیدش کاملا بر حق است و از این فرصت استفاده کرده تا با کنابه به اپل، بزرگترین رقیب دنیای تلفن‌های هوشمند، تاخیر ارائه این نمایشگر را تمسخر کند.

به تازگی حساب رسمی سامسونگ موبایل شعبه آمریکا، در توییتی به مخاطبان یادآوری کرده است که مدت طولانی است که این شرکت نمایشگرهای 120 هرتزی را به تلفن‌های پرچمدار خود افزوده است.

در واقع، سامسونگ این ویژگی را برای هر سه مدل گلکسی S20 خود، دو سال پیش ارائه کرده بود، در صورتی که اپل این ارتقاء را فقط برای گران‌قیمت‌ترین تلفن‌های خود یعنی iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max استفاده نموده است که باید برای استفاده از آن هزینه زیادی پرداخت کرد.

طعنه سامسونگ به اپل پس از ارائه رفرش ریت 120 هرتز در آیفون 13

البته لازم به ذکر است که سامسونگ نیز در ارائه این تکنولوژی بی نقص نبوده است مثلا هنگام معرفی این تکنولوژی جهت حفظ عمر باتری از حداکثر رزولوشن صفحه‌نمایش پشتیبانی نمی‌کرد؛ اما از آن سو وان پلاس 8 پرو که داری سخت‌افزار یکسانی بود، می‌توانست رفرش ریت بالا را در حداکثر رزولوشن خود داشته باشد.

یا اینکه فقط می‌شد بین گزینه‌های 120Hz و 60Hz در سری Galaxy S20 جابجا شد، درصورتی که صفحه‌نمایش 120Hz ProMotion در iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max به‌طور هوشمند نرخ بازخوانی را بسته به محتوای نمایش داده شده روی صفحه تغییر می‌دهد تا عمر باتری را حفظ نماید. البته سامسونگ پس از یک سال و در سری گلکسی S21، سامسونگ همه‌ی این موارد را حل نمود و می‌توان رزولوشن را روی بیشترین میزان خود نیز قرار دهد.

اگر به خاطر رفرش ریت ۱۲۰ هرتز می‌خواهید آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس را بخرید بهتر است صبر کنید و منتظر سری آیفون 14 باشید چراکه قرار است همه‌ی اعضای آیفون 14 دارای نمایشگر LTPO با رفرش ریت 120 باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص طعنه سامسونگ به اپل چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر