;
coinex

گلکسی اس 22 نخستین گوشی مجهز به پردازنده 4 نانومتری کوالکام خواهد بود

شرکت سامسونگ که در حال برنامه‌ریزی برای مراسم آنپکد جدیدی در سال آینده است و گلکسی اس 22 نخستین گوشی مجهز به پردازنده 4 نانومتری کوالکام آن خواهد بود.

اخیرا حتی اطلاعاتی از یک دستگاه موبایل هوشمند سامسونگ با اسنپدراگون 898 فاش شده که به نظر می رسد گلکسی اس 22 باشد. اخبار حکایت از این دارد که نسخه گلوبال اس 22 برخلاف تمام سری های پیشین سری اس سامسونگ نسخه ای مجهز به پردازنده کوالکام خواهد بود.

گلکسی اس 22 نخستین گوشی مجهز به پردازنده 4 نانومتری کوالکام خواهد بود

طبق گزارش‌های منتشر شده، نسخه احتمالی گلکسی S22 با تراشه‌ی Snapdragon 898 در گیک بنچ دیده شده است که مدل آن SM-S901U است با وجود این‌ که این مدل اشاره مستقیم به S22 ندارد اما نسخه جهانی گلکسی S22 نیز مجهز به همین تراشه است، تراشه‌ای که مدت‌هاست آن را در نسخه جهانی ندیده‌ایم.

گویا تراشه‌ی درون این موبایل، مشخصاتی بهتر از قبل دارد. پردازنده هشت هسته‌ای این موبایل دارای ۴ هسته احتمالی Cortex-A510 با فرکانس ١.٧٩ گیگاهرتز است و ٣ هسته‌ی دیگر آن احتمالاً از نوع Cortex-A710 با حداکثر فرکانس کاری ٢.۵ گیگاهرتزی خواهند بود. هسته بزرگ و اصلی آن هم Cortex-X2 با فرکانس کاری ٣ گیگاهرتزی است. (چیزی شبیه تراشه‌های پیشین کوالکام )

البته گلکسی S22 نسخه اسنپدراگون با یک نسخه فریمور ناقص آزمایش شده است که همین علت اصلی امتیاز تک هسته‌ای ۴٧۵ و امتیاز چند هسته‌ای ١,٣٩٣ است که امتیازی مربوط به موبایل‌های اقتصادی است.

البته قطعا در نسخه نهایی اسنپدراگون ٨٩٨، عملکرد بهتری را خواهیم دید. قبل از این هم یک گوشی دیگر از ویوو با این تراشه وجود داشته که امتیاز آن بسیار کم‌تر از انتظارها بود. احتمالا علت این امتیازات کم، تمام نشدن آزمایشات این تراشه است که با استفاده از آن در نسخه‌های فریمور اولیه، کاهش امتیاز زیادی را به همراه خواهد داشت.

سامسونگ و کوالکام، تراشه‌های جدید خود را قرار است تا پایان سال ٢٠٢١ معرفی نمایند که احتمالا طی هفته‌های آینده نمرات اصلی این تراشه را می‌بینیم. برای این نسخه ٨ گیگابایت حافظه رم و سیستم عامل اندروید ١٢ نیز ذکر شده است.

البته در این موبایل، پردازنده مرکزی Adreno 730 با مادربرد Taro نیز وجود دارد. شرکت سامسونگ این موبایل را با هر دو تراشه Exynos 2200 و Snapdragon 898 آزمایش نموده است و دیگر زمان رونمایی آن فرا رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گلکسی اس 22 نخستین گوشی مجهز به پردازنده 4 نانومتری کوالکام چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر