;
coinex

ممنوع الخروج شدن رئیس سازمان سنجش کشور ؛ ماجرای تفحص از سازمان سنجش چیست؟

ممنوع الخروج شدن رئیس سازمان سنجش کشور خبرساز شده است. احمد نادری نماینده مجلس در توییتر خود از این ممنوع‌الخروجی خبر داد.

احمد نادری، نماینده مجلس طی نامه‌ای به دادستان کل کشور خواهان ممنوع‌الخروجی ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش کشور شد. اخیرا مسئله تفحص از سازمان سنجش بسیار خبرساز شده است.

ممنوع الخروج شدن رئیس سازمان سنجش کشور

احمد نادری، نماینده مجلس در توییتر خود نوشت: «برای جلوگیری از تکرار سناریوی خروج از کشور، درنامه‌ای به دادستان محترم، خواهان ممنوع‌الخروج شدن رئیس سازمان سنجش و برخی مدیران آن شدم.»

نادری در این نامه نوشته است:

باخبر شدیم آقای ابراهیم خدایی، به بهانه فرصت مطالعاتی قصد خروج از کشور را دارند. همچنین شائبه خروج خبر خارج شدن برخی از مدیران این سازمان نیز با عنایت به شکایات و تخلفات گسترده وجود دارد. لذا خواهشمند است دستور مقتضی جهات ممنوع الخروج شدن ایشان را صادر کنید.

اواخر تیرماه امسال بود که نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور از سال ۱۳۹۱ موافقت نمودند و تصویب این طرح در دوشنبه ، ۲۸ تیرماه بررسی و با (۱۶۰) رای موافق، (۱۶) رای مخالف و (۱۰) رای ممتنع، تصویب شد. بعد از موافقت با این طرح، سازمان سنجش اعلام کرد:

سازمان سنجش آموزش کشور ضمن درک حساسیت و اهمیت وجودی این سازمان با توجه به شفافیت کامل در تمامی حوزه‌های کاری این سازمان و مشخص بودن اسناد و مدارک مالی در تمام دوره‌های مدیریتی، آمادگی کامل خود را با هرگونه تحقیق و تفحص نهادهای رسمی کشور در زمینه آزمون‌ها، نحوه برگزاری، آزمون سازی و شرکت تعاونی خدمات آموزشی کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌کند.

در گذشته نیز نادری، نماینده مجلس درباره تحقیق و تفحص از سازمان سنجش گفته بود: «سازمان سنجش و آموزش کشور یکی از دستگاه‌هایی است که تاکنون هیچ گزارش شفافی از عملکرد خود به نهادهای نظارتی و مجلس شورای اسلامی ارائه نداده و ایرادات و ابهامات زیادی درباره آن مطرح بوده و روز به روز این ابهامات و سئوالات بیشتر می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ممنوع الخروج شدن رئیس سازمان سنجش چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر