;
coinex

نخستین هارد درایورهای 18 ترابایتی جهان توسط توشیبا رونمایی شد

نخستین هارد درایورهای 18 ترابایتی جهان توسط توشیبا رونمایی شد. این هارد درایوها مجهز به فناوری ضبط مغناطیسی با کمک امواج ماکروویو و کنترل شار» (FC-MAMR) است.

این هارد درایوهای ۱۸ ترابایتی برای رایانه‌های دسکتاپ و ذخیره‌سازهای متصل به شبکه (NAS) با قیمت مناسب ساخته شده هستند. دو درایو X300 و N300 دارای ظرفیت بسیار بالایی است که باعث افزایش قابلیت اطمینان نیز هست.

نخستین هارد درایورهای 18 ترابایتی جهان توسط توشیبا رونمایی شد

هارد درایو ۱۸ ترابایتی X300 برای رایانه‌های دسکتاپ مدل بالا تولید شده و مدل دیگر یعنی N300 برای حافظه‌های NAS با حداکثر ۸ درایو وارد بازار شده است و از پلتفرم MG09 توشیبا استفاده می‌نماید. این هاردها نسل سوم پلتفرم هلیومی کلاس ۷۲۰۰RPM هستند که دارای ۹ پلاتر آلومینیومی به همراه هد نوشتن یک قطعه انتشار ریزموج هستند که قبل از ثبت اطلاعات فشار مغناطیسی رسانه را تغییر می‌دهند.

این پلاترها به وسیله‌ی Showa Denko K.K تولید گشته‌اند و هر کدام دارای ۲ ترابایت ظرفیت هستند. تراکم هریک از این پلاترها با کمک فناوری FC-MAMR توشیبا به ۱.۵ ترابایت بر اینچ مربع رسیده‌اند. توشیبا هنوز رقم‌های مربوط به قدرت عمل این دو محصول را عرضه ننموده ولی به خاطر این که سرعت چرخش و تراکم آن‌ها مثل سری MG09 است، باید منتظر باشیم که حداکثر سرعت پایدار انتقال داده در آن‌ها ۲۸۱ مگابایت بر ثانیه باشد.

توشیبا X300 از عملکرد تثبیت لرزشگیر جدیدی استفاده می‌کند که قابلیت اطمینان عملکرد درایو را بیشتر می‌کند و فناوری ثبت کش تازه‌ای دارد که خواهد توانست تخصیص داده‌ها را به بهترین شکل انجام دهد چرا که هاردهای با ظرفیت زیاد در ازای هر ترابایت دارای قدرت خواندن و نوشتن تصادفی پایینی (IOPS-per-TB) هستند، بهینه‌سازی حافظه کش و اولویت‌بندی بارهای کاری به بهتر کردن کارکرد آن‌ها کمک خواهد کرد.

نکته‌ی قابل توجه درباره X300، از فناوری ثبت مغناطیسیِ اطلاعات با کمک انرژی استفاده می‌کند. از طرفی، توشیبا N300 با حداکثر ۸ هارد درایو برای NAS طراحی گشته است. این هاردها برای اطمینان از کارکرد خوب در محیط‌های پرلرزش از حسگرهای مجتمع RV و فریمورهای مخصوص استفاده خواهند کرد. توشیبا گفته است که سالانه خواهید توانست ۱۸۰ ترابایت روی این دستگاه‌ها اطلاعات بنویسید. به گفته‌ی توشیبا، دو هارد جدید این شرکت در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ وارد بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نخستین هارد درایورهای 18 ترابایتی جهان چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من اگه بخوام ۱۸ ترابایت اطلاعاتمو فقط تو یک درایو نگه دارم حتی به Seagate هم اعتماد نمیکنم چه برسه به توشیبا، فقط وسترن گلد یا همون الترا استار – ضمنا تو لینک خبر تو آدرس بار بجای terabyte نوشتین trabit وبسایت تخصصی هستینا

    پاسخ