;
coinex

سازمان پدافند غیرعامل کشور چیست و چه می کند؟

سازمان پدافند غیرعامل کشور چیست و چه می کند؟ امروز ابراهیم رییسی در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی رییس این سازمان را به این شورا افزود.

دعوت از سردار «غلامرضا جلالی» طبق قانون مصوب مجلس در سال ۹۶ درباره عضویت پدافند غیرعامل کشور در شورای عالی کشور انجام گردیده است. جلالی تاکنون درباره فضای مجازی اظهارات تندی داشته و مسائلی مثل اینترنت را وسایل جاسوسی کشورها و تهدیدی برای ایران دانسته و مسئله طبقه بندی اینترنت را مکرر تکرار کرده است.

سازمان پدافند غیرعامل کشور چیست و چه می کند؟

طبق گزارش‌ها براساس قانون مجلس شورای اسلامی مصوب سال ۱۳۹۶، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور جهت اجرای مأموریت‌ ذاتی خود و در راستای برقراری تعامل نزدیک با دستگاه‌های اجرایی کشور و اعمال سیاست‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیرعامل عضو شوراهای‌عالی یادشده در زیر است:

  • الف ـ شورای عالی عتف
  • ب ـ شورای عالی آمایش سرزمین
  • پ ـ شورای عالی سلامت و امنیت غذایی
  • ت ـ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران
  • ث ـ شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور
  • ج ـ شورای عالی فضای مجازی در صورت إذن مقام معظم رهبری

در دولت پیشین، اجرای کامل این قانون با وجود موافقت رهبری و گرفتن اجازه ایشان انجام نشده بود که با شروع فعالیت دولت سیزدهم این قانون هم کاملا اجرا گردید و رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با دعوت رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی فضای مجازی حاضر شد. رئیس‌جمهور در اولین جلسه شواری عالی فضای مجازی دولت سیزدهم، ضمن اشاره به تاثیر فضای مجازی در همه‌ی ابعاد زندگی مردم، گفت:

لازمه استفاده مناسب از ظرفیت فضای مجازی، شناخت و آشنایی کامل با الزامات آن است و اگر به فضای مجازی دقیق و درست نگاه کنیم تحولی اساسی در کشور رخ خواهد داد.

رییس جمهور ضمن اظهار این که کارهای انجام شده هنوز با الزامات ابلاغی و اهداف تشکیل شورای عالی فضای مجازی فاصله زیادی دارد، ادامه داد:

تلاش خواهد شد با استفاده از دیدگاه‌ کارشناسان و صاحب نظران فعال در این حوزه، بتوانیم این فناوری را به درستی و در مسیر رفاه مردم و پیشرفت کشور به کار بگیریم و باید در این مسیر مردم را اقناع کرد.

همچنین طبق گفته وی حوزه دیجیتال و فضای مجازی ظرفیت زیادی برای تحول اقتصادی دارد و می‌توان با کمک جوانان، قدرت سایبری ایران را بیشتر کرد و از این فضای امن به نفع مردم استفاده نمود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سازمان پدافند غیرعامل کشور چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر