;
coinex

علت اختلال سراسری اینستاگرام و واتساپ چه بود؟

علت اختلال سراسری اینستاگرام و واتساپ امروز مشخص شد و مالک این پلتفرم ها مشکلات اینستاگرام و واتساپ را نقص فنی اعلام کرد.

بعد از این خرابی بزرگ فیسبوک، هجمه‌ای از شایعات و اخبار غلط در کل جهان به راه افتاد. در ابتدا بعضی به نقل از رویترز اعلام کردند که یک هکر ١٣ ساله چینی مسبب خرابی فیسبوک و سرویس‌هایش بوده است. در حالی که رویترز چنین خبری را کار نکرده بود!

علت اختلال سراسری اینستاگرام و واتساپ

بعد از آن، ادعای عجیب دیگری مطرح شد و بعضی دیگر گفتند که کارمندان فیسبوک دستشان به لیوان قهوه خورده و سرویس‌های این کمپانی، از اینترنت پاک گشته‌اند! خلاصه که دیشب پس از همه این چیزها، این سرویس‌ها مجدداً درست شدند.

دیشب فیسبوک از همه توان خود استفاده کرد تا این برنامه‌ها را درست کند و بعد از ۶ ساعت سرانجام مشکل حل شد.

علت اختلال سراسری اینستاگرام و واتساپ

طبق گزارشات منتشر شده، فیسبوک بعد از درست کردن مشکلات قطعی سرویس‌ها و اپ‌های خود، علت خرابی را اعلام کرد و در ابتدای سخنان خود در این باره، گفت که توانایی‌های تشخیص و رسیدگی به مشکلات به علت قطع شدن ابزارها و سرویس‌های داخلی، پیچیده و زمان بر است و در ادامه تیم فیسبوک گفت: «تیم‌های مهندسی ما، آموخته‌اند که تغییرات پیکربندی در روترهای Backbone که ترافیک شبکه را بین مراکز داده ما هماهنگ می‌سازند، باعث ایجاد مشکلات قطعی شده‌اند. این اختلال در ترافیک شبکه، تأثیر متقابلی در تبادل اطلاعات مراکز داده‌های ما داشت. بنابراین مشکل، خدمات ما متوقف شدند.»

از طرفی منبعی غیر معتبر دیشب از هک اطلاعات ١.۵ میلیارد کاربر خبر داده بود که فیسبوک در جواب این شایعه غلط، گفته است که داده‌های کاربران در نتیجه این قطعی، به خطر نمی‌افتد و ما تمام تصورات مرتبط  به حمله های  سایبری یا هک شدن را رد می‌کنیم. در هر صورت، امیدواریم که این شرکت، بتواند زیرساخت‌های خود را قوی‌تر نماید تا دیگر چنین مشکلاتی را نبینیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص علت اختلال سراسری اینستاگرام و واتساپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر