coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

نسخه 93 فایرفاکس با قابلیت های جدید منتشر شد

نسخه 93 فایرفاکس با قابلیت های جدید منتشر شد و یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن تخلیه برگه‌ها است که باعث می‌شود کاربران در استفاده از مرورگر مشکل نداشته باشند.

فایرفاکس به دلیل داشتن قابلیت سفارشی سازی و افزونه هایش محبوبیت زیادی بین کاربران خود دارد و کاربران زیادی از این مرورگر استفاده می کنند.

اخیرا موزیلا مرورگر خود تحت عنوان فایرفاکس ۹۳ را عرضه کرده است که این مرورگر ویژگی های جدیدی از جمله تخلیه برگه دارد. این ویژگی حافظه کاربران را بررسی کرده و کاهش خرابی مرورگر و مسدود کردن دانلودهای ناامن را ممکن می‌سازد.

نسخه 93 فایرفاکس با قابلیت های جدید

در واقع، فایرفاکس ۹۳ با زیر نظر قرار دادن حافظه کاربر، به محض پایین آمدن حافظه کاربر با تخلیه برگه (تب های اضافه) از کرش شدن مرورگر جلوگیری می‌کند‌. پس از تخلیه برگه، برگه مورد نظر در بالای نوار مرورگر باقی می ماند و می توان آن را دوباره بارگیری کرد. این ویژگی هم اکنون در ویندوز استفاده می شود و به زودی کاربران لینوکس و ماکوس از آن بهره می برند.

نسخه 93 فایرفاکس با قابلیت های جدید

یکی از مهندسین موزیلا درباره تخلیه برگه می گوید:

قابلیت تخلیه برگه‌ها به فایرفاکس اجازه می‌دهد تا حافظه را ذخیره کند و از کرش‌ها جلوگیری کند تا کاربران برای استفاده از مرورگر مشکلی نداشته باشند.

همچنین این قابلیت را به کاربر می دهد که تا زمان اینکه کاربر اجازه نداده است فایل های اچ تی تی پی را دانلود نمی‌کند و باعث مسدود شدن این نوع فایل‌ها می‌شود و پیش از دانلود به کاربر اخطاری مبنی بر صدور مجوز می‌دهد.

به دلیل خطرات ۳DES برای کاربران فایرفاکس ۹۳ موزیلا به طور پیش فرض از آن پشتیبانی نمی‌کند و غیر فعال شده است. اما اگر سایت‌هایی از TlS که نسخه منسوخ است استفاده کنند باز هم DES3 قابل استفاده خواهد بود.

نسخه سوم فناوری اسمارت بلاک که می‌تواند به جای گوگل آنالیتیکس و گوگل اُپتیمایز مورد استفاده قرار گیرد‌ در فایرفاکس ۹۳ استفاده می شود. علاوه بر این فایرفاکس به دنبال جلوگیری از بازنویسی تنظیمات پیش فرض توسط سایت‌ها با استفاده از تغییر سیاست ارجاع خود است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نسخه 93 فایرفاکس با قابلیت های جدید چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    تو مرورگر ها بنظرم brave از همشون بهتره من 6 ماهی هست دارم استفاده میکنم و راضیم

    پاسخ