;
coinex

واکسن آنفلونزای داخلی تا آخر هفته عرضه می شود

به گفته مدیرکل دارو قرار است که از پایان هفته جاری واکسن آنفلونزای داخلی در بازار عرضه شود. همچنین واکسن خارجی نیز هم اکنون در دسترس است.

فصل پاییز و زمستان آمده و باز هم دغدغه واکسن آنفلونزا مخصوصاً برای گروه‌های در معرض خطر به وجود آمده است. ظاهرا واکسن تولید داخل طی هفته جاری وارد بازار می‌شود و در دسترس قرار خواهد گرفت.

طبق گفته‌های مدیرکل دارو قرار است که واکسن تولیدی در داخل کشور تا آخر این هفته روانه بازار شود. دو تولیدکننده واکسن در خارج و دو تولیدکننده در داخل به تامین واکسن موردنیاز می‌پردازند. وی گفته که واکسن خارجی آنفلونزا هم‌اکنون در بازار موجود است و واکسن داخلی نیز تا پایان هفته عرضه خواهد شد.

واکسن آنفلونزای داخلی

سید حیدر محمدی، مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل طی مصاحبه‌ای از توزیع و تامین واکسن آنفلونزا خبر داده است. ایشان در ادامه خاطر نشان کرده:

استانداردهای ما برای واردات دارو و تولید داخل در یک سطح است، بنابراین نمونه‌های داخلی هم از نظر استانداردها نقصی نسبت به نمونه وارداتی نخواهد داشت و این اطمینان را به مردم داده که داروی تولید داخل از نظر کیفی و اثربخشی مشابه نمونه وارداتی است.

واکسن آنفلونزای داخلی

قیمت واکسن وارداتی 170 هزار تومان است و مدیرکل دارو گفته است که این قیمت با ارز نیمایی وارد شده و هم اکنون در دسترس مردم است و می توانند از داروخانه‌های سراسر کشور آن را دریافت نمایند.

ایشان همچنین گفته که بخشی از این واکسن برای بیماران پرخطر توزیع شده و قیمت واکسن تولیدی در داخل کشور هنوز مشخص نیست اما این نوید را داده که پایین تر از واکسن وارداتی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص واکسن آنفلونزای داخلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر