;
coinex

جزئیات رویداد 26 مهر 1400 اپل مشخص شد [+محصولات احتمالی رویداد Unleashed]

رویداد Unleashed اپل در 18 اکتبر (26 مهر ماه) برگزار می‌شود که لایو آن از سایت اپل قابل تماشا خواهد بود. در ادامه جزئیات رویداد 26 مهر 1400 اپل را بررسی می‌کنیم.

اپل هر ساله چندین رویداد برگزار می‌کند که هرکدام از آنها به نحوی مهم هستند. یکی از این رویدادها را اپل به مک بوک‌ها و تراشه‌های خود اختصاص داده است. اخیرا نیز به طور رسمی تائید شده به زودی رویداد Unleashed برگزار می‌شود.

انتظار می‌رود در این رویداد از نسل جدید مک بوک‌های اپل رونمایی شود. حال در ادامه این گفتار به جزئیات رویداد 26 مهر 1400 اپل پرداخته و محصولات احتمالی رویداد Unleashed را معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

جزئیات رویداد 26 مهر 1400 اپل مشخص شد

در این مدت گذشته اپل در رویداد خود برخی از محصولات کمپانی همچون نسل جدید آیپد مینی، اپل واچ سری ۷ و سری آیفون ١٣ را به طور رسمی معرفی نمود. اما هنوز مدت زیادی از این رونمایی نگذشته که اپل از رویداد جدید خود تحت عنوان Unleashed خبر داده است.

این غول فناوری اعلام کرده است که در 18 اکتبر، مصادف با 26 مهر رویداد جدیدی را برگزار می‌کند. طی این رویداد انتظار می‌رود شاهد معرفی رسمی نسل جدید مک بوک‌های اپل باشیم.

در واقع احتمال می‌رود محصولاتی از قبیل نسخه‌های جدید مک بوک ایر و مک بوک پرو با نمایشگر Mini-LED طی این مراسم رونمایی شوند. سال قبل، این لپ تاپ‌ها با تراشه اختصاصی Apple M1 معرفی شدند.

جزئیات رویداد 26 مهر 1400 اپل
جزئیات رویداد 26 مهر 1400 اپل

علاوه بر این‌ها، می‌دانیم که اپل چندی پیش از آیپد پرو 2021 با تراشه Apple M1 رونمایی کرده بود. این تراشه توسط منتقدان زیادی من جمله Cnet مورد تحسین واقع شده است. این تراشه دارای نقاط قوتی همچون سرعت بالا در کنار میزان مصرف کم است.

آنطور که اپل ادعا کرده است، مشتریان نیز از این تراشه با روی باز استقبال کرده‌اند و فروش مک‌ها بیش از پیش افزایش یافته است. به همین خاطر، در کنار احتمال رونمایی از مک بوک‌های جدید، انتظار می‌رود این کمپانی تراشه Apple M1X که قرار است در این مک بوک‌ها به کار برود را نیز معرفی کند.

البته قبلا اپل وجود این تراشه را تائید کرده بود. در حقیقت، تراشه M1 اپل به یک مشکل امنیتی دچار است. این تراشه‌، یکی از محصولاتی است که به آینده روشن معماری‌های ARM در پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز اشاره دارد.

امنیت، یکی از محوریت‌های اصلی توسعه تراشه‌ Apple M1 است. اما ظاهراً این امنیت، تضمین شده نیست و ممکن است مشکلاتی نیز در آن وجود داشته باشند. محققی با نام هکتور مارتین، فاش کرده است که این تراشه‌ نیز از یک مشکل امنیتی برخوردار است.

به همین خاطر، اپل برای برطرف کردن مشکلات امنیتی این تراشه‌، مجبور به ارائه نسخه‌ای اصلاح شده است. به نظر می‌رسد که تراشه M1X اپل، این مشکل را در خود نداشته باشد.

گفته می‌شود که Apple M1X، عملکرد بسیار بهتری نسبت به قبل دارد و پردازنده گرافیکی آن، دارای دو نسخه خواهد بود. اپل پیش از این و از سال ٢٠٠۶، در مک‌های خود از تراشه‌های اینتل استفاده می‌کرده است.

جزئیات رویداد 26 مهر 1400 اپل

با توجه به اطلاعات لو رفته از این تراشه، اپل مانند پردازشگرهای پیشین خود، تراشه M1X آینده خود را در دو نسخه برای مک بوک پرو منتشر خواهد کرد و برعکس M1، تفاوت‌های این بیشتر معلوم خواهد بود و احتمالا سبب پیشرفت عملکرد محسوسی خواهد شد.

طبق گفته مارک گورمن از بلومبرگ، از آن‌ جایی که M1 با نسخه‌های گرافیکی 7 هسته‌ای و 8 هسته‌ای عرضه می‌شده است، M1X با نسخه‌های 16 هسته‌ای و 32 هسته‌ای عرضه خواهد شد. البته مشخص نیست که انتخاب انواع 14 اینچی و 16 اینچی مک بوک با مشخصاتی شامل دو نوع چیپست رده‌بالا، آزاد خواهد بود یا نه‌.

در نهایت، انتظار می‌رود که اپل تاریخ انتشار به روزرسانی جدیدترین نسخه MacOS Monterey را در این رویداد اعلام نماید. هرچند در این بین، ایرپادز 3 اپل سرنوشت نامشخصی دارد، اما با توجه به محبوبیت بالای آن، ممکن است که ایرپادز جدید اپل در این مراسم رونمایی شود!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جزئیات رویداد 26 مهر 1400 اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر