;
coinex

خالق سفید برفی و هفت کوتوله درگذشت

داستان سفید برفی یکی ازقدیمی‌ترین داستان‌هاست که اکثر افراد در دوران کودکی با آن خاطره دارند. چندی پیش متوجه شدیم خالق سفید برفی و هفت کوتوله درگذشت. برای اطلاع بیشتر با ما باشید.

داستان سفید برفی هفت کوتوله یکی از جذاب‌ترین داستا‌ن‌های کودکانه است که از محبوبیت بسیار بالایی در بین کودکان و نوجوانان دارد. خالق این اثر جذاب روتی تامپسون بود. چندی پیش متوجه شدیم، روتی تامپسون، اسطوره انیمیشن دیزنی، در صد و یازده سالگی درگذشت. برای اطلاع از زندگینامه و دیگر اثر او با تکراتو همراه باشید.

خالق سفید برفی و هفت کوتوله درگذشت

تامپسون در ۲۲ جولای ۱۹۱۰ در پورتلند، مِین متولد شد و در بوستون بزرگ شد. او و خانواده اش در سال ۱۹۱۸ به اوکلند، کالیفرنیا نقل مکان کردند و قبل از استقرار در لس آنجلس در نزدیکی اولین استودیوی والت دیزنی، واقع در خانه های ییلاقی کرفتسمن در خیابان کینگزوِل در در لوس فلیزساکن شدند.

حال طبق گزارشات روتی تامپسون در صد و یازده سالگی درگذشت است. او یکی از هنرمندان بزرگ هالیوود به حساب می‌آمد که اثار بسیاری داشته است. اولین فیلم او سفید برفی و هفت کوتوله بود. وی جزو اولین زنانی بود که در اتحادیه دوربین هالیوود پذیرفته شد و توانست وارد عرصه هنری شود.

روتی تامپسون، که چهار دهه را در شرکت والت دیزنی گذراند و روی فیلم های انیمیشن سینمایی بلند از سفید برفی و هفت کوتوله تا نجات دهندگان، کار می کرد، در ۱۱۱ سالگی درگذشت.

سخنگویی دزنی در یکی از گزارشات خود اعلام کرد تامپسون یکشنبه در بیمارستان صندوق فیلم و تلویزیون در وودلند هلیز در گذشت. تامپسون کار خود را به عنوان یک نقاش در بخش Ink & Paint در دیزنی آغاز کرد و در رتبه های بعدی به نقش های اصلی در بررسی نهایی، برنامه ریزی صحنه و بخش دوربین رسید.

تامپسون همچنین یکی از سه زنی بود که برای اولین بار در سال ۱۹۵۲ برای پیوستن به اتحادیه بین المللی عکاسان دعوت شدند. تامپسون به عنوان سرپرست بخش برنامه ریزی صحنه در استودیو دیزنی، به ایجاد مکانیک دوربین مورد استفاده برای عکاسی از صحنه های متحرک و هنر پس زمینه بر روی فیلم های انیمیشن کمک شایانی کرد. این تخصص باعث شد تا او در سال ۱۹۵۲ پیشگام پیوستن به اتحادیه بین المللی فیلمبرداران شود.

خالق سفید برفی و هفت کوتوله درگذشت
خالق سفید برفی و هفت کوتوله درگذشت / نویسنده سفید برفی / نوسنده سفید برفی و هفت کوتوله

او در یکی از مصاحبه‌های فیلم Showfolk در سال 2014 گفته است:

ظاهراً همکاران وقت دیزنی تحت تأثیر کنجکاوی من قرار گرفتند و تصمیم گرفتند که [به دلیل] مکانیکی که با حرکت دوربین انجام دادم، من باید بخشی از اتحادیه دوربین باشم که بر هفت نفر از ساکنان خانه «بنیاد تلویزیون و انیمیشن» متمرکز بود. من یکی از دو زنی بودم که پذیرفته شده بودم. فکر کردم این احساس خوبی است.

او برای به دست آوردن این موفقیت‌ها تلاش‌های بسیاری کرد و به صورت شبانه روزی بر روی کارهای خود کار می‌کرد. او در سال 1937 به صورت شبانه روزی کار سفید برفی را آغاز کرد و توانست با پخش این فیلم توجه مدیران دیزنی را به خود جلب کند.

این کار جزو اولین کارهای مهم او به حساب می‌آید که تاثیر بسیار بالایی در موفقیت و ورود او به دیزنی داشته است. پس از کار در دیزنی و انتشار انیمیشن های کلاسیک مانند فانتزیا در سال 1940، آلیس در سرزمین عجایب در سال 1951، زیبای خفته در سال 1959، صد و یک و سگ خالدار در سال 1961 و کتاب جنگل در سال ۱۹۶۷، تامپسون در سال ۱۹۷۵، اندکی پس از کار روی نجات دهندگان از دیزنی بازنشسته شد.

او پس از بازنشستگی نیز یک دهه دیگر روی پروژه های دیگر استودیوهای انیمیشن سازی کار کرد. تامسون در سال 2017 و در تولد یک صد و هفت سالی‌اش لقب اسطوره 2000 دیزنی را دریافت کرد.

خالق سفید برفی و هفت کوتوله درگذشت
خالق سفید برفی و هفت کوتوله درگذشت / نویسنده سفید برفی / نوسنده سفید برفی و هفت کوتوله

همچنین مندی جانسون، مورخ دیزنی و نویسنده کتاب رنگ و جوهر زنان والت دیزنی در سال 2017 گفت:

 بهترین راه برای توصیف تامپسون ساده و قابل توجه است. او آخرین پیوند از ریشه های اولیه انیمیشن در هالیوود است. روتی شاهد زنده و مشارکت کننده حیاتی در پیشرفت و رشد صنعت انیمیشن بود که امروزه می شناسیم.

با شنیدن خبر در گذشت این فیلنامه نویس و کارگردان دوست داشتنی هنرمندان و کارانان عرضه هالیوود و دیزنی درمانده شدند. باب ایگر، رئیس هیئت مدیره دیزنی، دریکی از مصاحبه‌های خود گفت:

روتی در بین انیماتورها یک افسانه بود و مشارکت خلاقانه او در دیزنی ازسفید برفی و هفت کوتوله تا نجاتگران تا به امروز کلاسیک های محبوب هستند. در حالی که دلمان برای لبخند و شوخ طبعی فوق العاده اش تنگ می شود، کار استثنایی و روحیه پیشگامانه او برای همیشه الهام بخش همه ما خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص خالق سفید برفی و هفت کوتوله درگذشت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر