;
coinex

تبدیل آثار هنری به NFT ؛ چگونه کارهای هنری خود را NFT کنیم؟

دنبال کنندگان دنیای ارزهای دیجیتال این روزها نام توکن های غیرقابل معاوضه را زیاد می شنوند. اما نحوه و روش تبدیل آثار هنری به NFT چگونه است؟

اگر در پذیرش عصر دیجیتال تردیدی نداشته باشید و به ارزهای دیجیتال، ارتباطات دیجیتالی و اساسا زندگی دیجیتالی باور داشته باشید! طبیعتا نباید از شنیدن عبارت هنر دیجیتال شگفت زده شوید. توکن غیرقابل معاوضه یا NFT یکی از جنبه های هنر دیجیتال است که در جستار پیش رو قصد داریم به همه جزئیات و شیوه های ساخت، طراحی و فروش آن بپردازیم.

شاید برای تان جالب باشد که بدانید اخیرا یک فایل گیف در حراجی به قیمت ششصد هزار دلار به فروش رسیده است. اگر این موضوع برای تان عجیب است توصیه می کنیم حتما تعریف های خود از هنر را دوباره با تکیه بر دنیای رمزارزها و توکن های غیرقابل معاوضه پی ریزی کنید. اما نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟ با ما باشید تا شیوه ساخت NFT و تبدیل آثار خنری به NFT را آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید: بهترین توکن های NFT کدامند

تبدیل آثار هنری به NFT چگونه است؟

شیوه ساخت NFT

NFT یا توکن غیرقابل معاوضه نوع خاصی از توکن های دیجیتال است که با استفاده از سیستمی شبیه بلاک چین، دارایی دیجیتالی را ایجاد می کند که قابل تکثیر نیست. بسیاری از آثار هنری و دیجیتال تا امروز به توکن های NFT بدل شده اند و این موضوع نشانه اصالت و ارزش آن هاست.

چگونه کارهای هنری خود را NFT کنیم؟

برای ساخت ان اف تی درواقع نیازی به شناخت و دانش عمیق از دنیای رمزارزها یا بلاکچین نیازی نیست. دوراقع به کمک برخی ابزارها و مقداری اتر شما می توانید نسبت به ساخت ان اف تی اقدام کنید. اگر با این موارد نیز آشنایی ندارید، ایرادی نیست. همه این موارد را در چند دقیقه می توان با یک گوشی هوشمند معمولی انجام داد. در این جا و در آموزش چگونه توکن NFT بسازیم قصد داریم تا به نحوه ساخت والت، خرید اتر و اتصال والت به بازار NFT بپردازیم. با ما در تبدیل آثار هنری به NFT همراه باشید.

راه ‌اندازی والت (کیف ‌پول دیجیتال) اتریوم : نحوه ساخت توکن NFT

در قدم اول از شیوه ساخت NFT شما باید یک کیف پول دیجیتال بسازید که در آن می توانید با خیال راحت ارزهای دیجیتال را ذخیره کنید و سپس آن را بخرید و بفروشید یا با آن NFT درست کنید.

همچنین این کیف پول به شما امکان می دهد به فروشگاه های ان اف تی وارد شده و در آن ها حساب کاربری ایجاد کنید. صدها پلتفرم وجود دارد که برای ذخیره رمزارزها والت مجانی ارائه می کنند. تمامی کیف پول های ذکر شده با اکثر بازارهای ان اف تی و اپلیکیشن های بلاک چین کار می کنند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 

والت Coinbase

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
توکن nft چیست

این والت برای کسانی انتخاب مناسبی است که در دنیای ارزهای دیجیتال تازه کار هستند. والت کوین بیس را صرافی ای با همین نام ساخته و در حال حاضر، به خوبی از دسترسی به بازارهای ان اف تی پشتیبانی می کند و برای تبدیل آثار هنری به NFT مناسب است.

والت Metamask

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
توکن nft چیست

این والت در سراسر جهان بیش از یک میلیون کاربر مشتاق دارد. این کیف پول به آسانی به عموم اپلیکیشن های رمزارز و فروشگاه های NFT متصل می شود و هم به صورت افزونه مرورگرهای دسکتاپ و هم به صورت اپلیکیشن موبایل روی iOS و اندروید وجود دارد. این والت همچنین فرایند تبدیل آثار هنری به NFT را نیز برای شما آسان می کند بدون آن که نیازی به استفاده از اپلیکیشن های دیگر باشد.

والت Rainbow

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
توکن nft چیست

این والت جدید برای سرمایه‌ های اتریوم ساخته شده است؛ یعنی نمی‌توانید بیت کوین خود را اینجا ذخیره کنید. بااین‌حال، این والت با داشتن طراحی زیبا و نحوه‌ نمایش کلکسیون‌های NFT، برای فرایند تبدیل آثار هنری به NFT بسیار مناسب است. در iOS، خرید اتریوم به‌سادگی خرید از Apple Pay است.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

خرید مقداری اتریوم : نحوه ساخت توکن NFT

در عموم فروشگاه های دیجیتالی برای تبدیل محتوا به NFT باید کارمزدهایی پرداخت کنید. درباره کارمزد و میزان آن در ادامه بیشتر بحث خواهیم کرد. اما برای شروع باید مقداری اتر بخرید و هزینه های ساخت اولین NFT خود را تامین کنید.

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
توکن nft چیست

قیمت اتریوم همواره در حال نوسان است و دنبال کردن آن کار سختی است. آسان ترین راه برای شروع، کنار گذاشتن میزان پولی است که میخواهید سرمایه گذاری کرده و خرید اتریوم به همان اندازه است. ابتدا مقداری اتریوم از یکی از صرافی های داخل کشور بخرید و سپس آن را به آدرس والت خود منتقل کنید.

بیشتر بخوانید:آینده NFT ها در سال 2022 چگونه است؟

اتصال والت به بازار NFT : تبدیل آثار هنری به NFT

پس از انتخاب والت و خرید اتریوم، زمان برای انتخاب فروشگاهی که قصد دارید NFT را در آن بسازید فرا رسیده است. برای افراد تازه کار ما کار با وب سایت Rarible را پیشنهاد می کنیم، چراکه آسان ترین شیوه را ارائه می دهد. برای اتصال به این وب سایت ابتدا به وب سایت مذکور رفته و از گوشه سمت راست، صفحه Connect را بزنید.

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
توکن nft چیست

در صفحه بعد بسته به کیف پول خود، باید یکی از گزینه های WalletConnect یا WalletLink را انتخاب کنید. اگر از رینبو یا متامسک استفاده می کنید WalletConnect را انتخاب کرده و در صورت استفاده از کوین بیس از WalletLink اقدام کنید.

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
توکن nft چیست

درواقع تفاوتی ندارد از چه والتی استفاده کنید، زیر قدم بعدی، یکسان است. بعد از انتخاب گزینه اتصال، کد QR روی نمایشگر ظاهر خواهد شد. با استفاده از اپلیکیشن والت خود باید این کد را اسکن کنید. بعد از انجام اسکن، اتصال والت به Rarible را تایید کنید.

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
توکن nft چیست

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

از آنجا که این اتصالی امن است، ریربل هر دفعه شما را وادار می کند پس از انجام هر تراکنش، خریدهایتان را تایید کنید. بعد از اتصال والت، حساب ریربل شما فورا ساخته خواهد شد. حالا شما تمام ابزارهای لازم برای ضرب و فروش اولین NFT خود را دارید.

مراحل و نحوه ساخت توکن NFT

برای ساخت توکن NFT شما باید مراحل چندی را طی کنید که در ادامه قصد پرداختن به آن ها را داریم. برای ساخت توکن غیرقابل معاوضه به ترتیب زیر عمل کنید.

فایل اثر دیجیتال برای NFT خود بسازید

اگر فروشگاه شما از فرمت فایلی که ساخته اید پشتیبانی کند، شما می توانید به سادگی آن را به NFT بدل کنید. این امر در دنیایی جدید برای محتوایی که ساخته اید پدید می آورد تا بتواند به پول بدل شود. هر تصویر و فایل با قالب های TXT ،JPG ،PNG ،MP3 یا GIF را می توان روی زورا یا ریربل به NFT بدل کرد.

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
آموزش ایجاد توکن ان اف تی

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021

قیمت اثر هنری خود را تعیین و در فهرست فروش بگذارید

برای آپلود تصویر یا فایل و البته ضرب NFT ابتدا روی گزینه Create در گشوه بالا سمت راست ریربل کلیک کنید. پلتفرم از شما درباره تک یا مجموعه ای بودن اثر سوال می کند. پس از انتخاب تصویر و قیمت آن، کارمزد ساخت NFT را بپردازید. بعد از چند ثانیه اثر شما در فروشگاه است!

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
آموزش ایجاد توکن ان اف تی

انتظار برای پیشنهادها در مزایده

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
آموزش ایجاد توکن ان اف تی

بعد از اینکه اثرتان در ویترین قرار گرفت و در فهرست مزایده بود، هرکسی می تواند آن را ببیند و برای آن پیشنهاد قیمت بدهد. بنابر دلایلی برخی پلتفرم ها می خواهند هر پیشنهاد قیمتی را برای آثار بررسی کنید.

قابلیت پیدا شدن اثر در فروشگاه ‌های اصلی تفاوت دارد؛ بنابراین احتمالا لازم باشد اثرتان را تبلیغ کنید. اکثر فروشگاه‌های NFT مانند Rarible و Zora و Superrare حساب Discord یا جامعه‌ی کاربران مرتبطی دارند که به تلاش شما برای تبلیغ و فروش کمک می ‌کنند.

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
آموزش ایجاد توکن ان اف تی

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021

فروش NFT در چه پلتفرم هایی ممکن است؟

هرچقدر که سروصدای NFT ها بیشتر شود، فروشگاه های بیشتری به وجود می آیند. در ادامه، شما را با تعدادی از فروشگاه های آنلاین بزرگ آشنا خواهیم کرد تا بتوانید آگاهانه تر فروشگاهی برای فروش اولین NFT خود انتخاب کنید.

زورا (Zora)

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
چگونه توکن NFT بسازیم

زورا یک فروشگاه معتبر NFT است و درباره این ایده است که خالقان محتوا باید کنترل کار خود را از پلتفرم های اصلی پس بگیرند. زورا به خالقان امکان می دهد تصاویر، ویدیوها، فایل های صوتی و حتی مدارک Plain Text را ضرب کنند.

در حال حاضر، این فروشگاه به خالقان از پیش دعوت شده امکان می دهد تا به فعالیت بپردازند. زورا در موقعیت تبدیل به مقصدی جذاب برای ان اف تی ها شده است و با هنرمندان مطرخ موسیقی همکاری می کند.

ریربل (Rarible)

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
چگونه توکن NFT بسازیم

ریربل از دیگر وب سایت های معتبر و پرمخاطب برای خالقان و کلکسیونرها است که می خواهند وارد دنیای NFT شوند. در این وب سایت کار برای ساخت NFT و بارگذاری محتوا به سادگی پست گذاشتن در اینستاگرام است.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت تتر در سال 2021

در بازاری مملو از وب سایت هایی که تنها با داشتن دعوتنامه می توان فعالیت کرد، ریربل از جمله مقاصدی است که به سازندگان جدید امکان می دهد آثارشان را از لحظه ثبت نام بفروشند. البته با توجه به این آزادی در عملکرد، تغییر در قوانین مربوط به کپی رایت و کنترل محتوا نیز در این وب سایت الزامی است. قیمت اثاری که در این وب سایت وجود دارد، از چند تا چند هزار دلار متغیر است.

سوپر ریر (SuperRare)

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
چگونه توکن NFT بسازیم / تبدیل آثار هنری به NFT

سوپر ریر فروشگاهی معتبر و شناخته شده برای هنرمندان دیجیتال است. در اینجا مم ها یا پست های متنی یا جلوه های صوتی ساده را برای فروش نمیبینید. مجموعه سوپرریر بسیار سازمان یافته است و آثار جدیدی را با زمان بندی دقیق منتشر می کند.

آثار منتشر شده در این وب سایت بازتابی از هزاران ساعت کار هنرمندان است و قیمت ها گاها بسیار بالاست. به علاوه سازندگان جدید تنها با پیش دعوت پذیرفته خواهند شد.

نیفتی گیتوی (Nify Gateway)

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
چگونه توکن NFT بسازیم / نحوه ساخت توکن NFT

نیفتی گیت وی از فروشگاه های ان اف تی معتبری است که صرفا روی آثار کلکسیونی تمرکز دارد. نیفتی با هنرمندان و نوازندگان برجسته ای مانند Grimes و Justin Roiland برای انتشار مجموعه های نسخه محدود ان اف تی ها کار می کند.

این سایت از مراجع مهم ان اف تی است که با قبول کارت های اعتباری، خود را از خرده فروشان دیگر در این فهرست جدا می کند. مانند سوپر ریر، آثار هنری روی نیفتی اغلب بسیار گران قیمت است و هنرمندان جدید باید قبل از اینکه بتوانند کارهایشان را پست کنند، به این وب سایت درخواست دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

اوپن سی (OpenSea)

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟
آموزش ایجاد توکن ان اف تی / تبدیل آثار هنری به NFT

اوپن سی از دیگر مراجع خرید و فروش NFT است و کتابخانه ای عظیم از محتوا با قیمت های مختلف است که هنرهای دیجیتال و مجموعه های 3D و آیتم های درون بازی های ویدیویی را شامل می شود. این وب سایت یکی از وب سایت های معمول برای تازه کاران NFT است و تجربه فوق العاده ای در جستجوی قطعات هنری ارائه می کند.

چرا NFT اینقدر گران است؟

برای فرایند ساخت NFT یا یک کوین دیجیتالی جدید در بلاک چین، وظایف محاسباتی پیچیده ای صورت می گیرد و کامپیوترهای شبکه همگی درگیر خواهند شد. به منظور استفاده از شبکه اتریوم برای ضرب کردن NFT پرداخت کارمزد گس برای انرژی و تلاش صرف شده مورد نیاز و ضرورت است. کارمزد گس هر روز در نوسان است و گاهی اوقات این هزینه از قیمت فروش اثرتان بیشتر خواهد شد.

این کارمزدهای دیوانه کننده، مشکلی برای توسعه تکنولوژی NFT محسوب می شود و امید به این است که در طول زمان این مشکل مرتفع شود. صندوق هایی برای پوشش این کارمزدها برای هنردمندان NFT تازه کار در حال شکل گیری تا زمانی که بازار راهی برای کاهش قیمت گس پیدا کند.

جمع بندی

با وجود اینکه ان اف تی‌ها یک نوآوری جدید در دنیای ارزهای دیجیتال به نظر می‌رسند، با کمی دقت بیشتر متوجه می‌شویم که خیلی پدیده‌های غریبی نیستند. یک مثال ساده می‌تواند تمبر پستی باشد. یک تمبر پستی در حالت عادی قیمتی کمتر از چند هزارتومان دارد در حالی که همین تمبر اگر مربوط به دوره قاجار باشد و امضای ناصرالدین شاه را داشته باشد ارزشی بسیار بیشتر درد.

توکن‌های ان اف تی تقریبا به همین طریق و با برخی خصیصه‌های خاص ارزشمند خواهند شد. این ان اف تی ها مشابه با دیگر ارزهای دیجیتال ذخیره و منتقل می‌شوند. تفاوت اما اینجاست که هر واحد از توکن‌های ان اف تی ارزش خاص خود دارند و از این لحاظ نوعی انجصار دارند. در واقع با دیگر واحدها هم ارزش نیستند.

ارزهای دیجیتال بیشتر نوعی پول هستند که هر واحد ارزش مشخصی دارد و از هر مدل تعداد مشخص یا نامحدودی در ارزش یکسان وجود دارد. درواقع ارزهای دیجیتال توکن‌های مثلی هستند. توکن‌های غیرمثلی اما از این قاعده پیروی نمی‌کنند. یعنی در حالت عادی ارزش یک واحد ان اف تی با یک واحد دیر یکسان نیست.

اصلی‌ترین ممیزه ان اف تی‌ها با دیگر ارزهای دیجیتال به ثبت مالکیت آن‌ها در بستر بلاکچین مربوط است و هیچکس نمی‌تواند این مالکیت را نقض کند. این ان اف تی‌ها، روی کیف‌پول‌ها ذخیره می‌شوند و انتقال آن‌ها به سادگی ممکن است. همه این ویژگی‌ها در کنار برخی خصیصه‌های دیگر سبب محبوبیت بیش از پیش ان اف تی‌ها در دنیای امروز شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص تبدیل آثار هنری به NFT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر