coinex
راهنمای خرید تکراتو

همکاری طارمی با کمپانی آدیداس به عنوان اولین بازیکن ایرانی

همکاری طارمی با کمپانی آدیداس رسما توسط این بازیکن در صفحه اینستاگرام شخصی‌اش تایید شد. او حالا در امر تبلیغات به آدیداس کمک خواهد کرد.

ستاره ایرانی پورتو این روزها نقش اول موفقیت‌های تیم پرتغالی در لیگ داخلی پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا است و با نقش موثری که در این تیم ایفا می‌کند مورد توجه رسانه‌ها و شرکت‌های مهمی قرار گرفته است. یکی از این شرکت‌ها برند شناخته شده آدیداس است که با طارمی قرارداد همکاری امضا کرده است. اما از همکاری طارمی با آدیداس چه می‌دانیم؟

همکاری طارمی با کمپانی آدیداس

نام مهدی طارمی شاید با انتقال به پورتو بلافاصله به نامی مشهور بدل شد اما اندک مدتی زمان نیاز بود تا جوان بوشهری ارزش‌های خود را به رخ فوتبال اروپا بکشد. با وجود عملکرد موثر در پورتو و موردتوجه قرار گرفتن در محافل ورزشی پرتغال، اما این گل قیچی برگردان به چلسی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان بود که نام طارمی را بر سر زبان‌ها انداخت.

همکاری طارمی با کمپانی آدیداس به عنوان اولین بازیکن ایرانی
همکاری مهدی طارمی با کمپانی آدیداس / قرارداد طارمی با آدیداس‌ / همکاری طارمی با آدیداس

مهدی عملکرد خوب خود را در فصل جدید نیز ادامه داده و حالا یکی از موثرترین بازیکنان لیگ پرتغال است. او این فصل هم گل زیبایی در جریان بازی با ژیل ویستنه ثبت کرد.

حالا طارمی مورد توجه شرکتی قرار گرفته که هم ایران و هم نام ایران را تحریم کرده و قراردادش با فدارسیون فوتبال ایران را نیز به حالت تعلیق درآورده است اما برای منافع تجاری خود با طارمی قرارداد بسته است.

آدیداس به بهانه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، از همکاری اش با ایران چشم پوشید. بحث برانگیزترین کار این کمپانی، اما در مرداد ۱۳۹۷ علیه ایران رقم خورد، جایی که این برند آلمانی حتی اسم ایران را هم در فهرست ممنوعه قرار داد! آن زمان در سایت این کمپانی آلمانی که به زبان‌های مختلف و در کشور‌های مختلف برنامه‌ریزی شده بود، بخشی تحت عنوان شخصی سازی وجود داشت که به مخاطبان سراسر دنیا اجازه می‌داد کفش و لباس دلخواه خودشان را انتخاب کنند.

به‌عنوان مثال، در قسمت تهیه کفش شما می‌توانستید رنگ دلخواه خودتان با زیره و زبانه‌های مختلف را انتخاب کنید و بعد هم اسم شخصی روی قسمتی از کفش بنویسید. در همین قسمت بود که متوجه می‌شدید اسم ایران در فهرست اسامی تحریمی این شرکت قرار گرفته است. وقتی کلمه ایران تایپ می‌شد تا در محل مدنظر نقش ببنند، این سایت به مخاطب خبر می‌داد «این اسم شامل قوانین شخصی‌سازی نمی‌شود. ممنون می‌شویم اگر اسمی دیگر انتخاب کنید یا اینکه برای گرفتن اطلاعات بیشتر با امور مشتریان تماس بگیرید»!

به‌جز کفش برای تهیه لباس هم همین‌گونه بود؛ آنجا هم اگر قرار بود برای لباسی که طراحی کرده‌اید، اسمی روی سینه یا پشت پیراهن حک کنید، به شما اجازه نمی‌داد از کلمه ایران استفاده کنید. پیام صادرشده در این بخش کمی متفاوت بود و وقتی اسم ایران تایپ می‌شد، به مخاطب خبر داده می‌شد «متأسفانه اسمی که وارد کرده‌اید رد شده است». این موضوع در شرایطی رخ می‌داد که می‌توانستید به‌راحتی اسم کشور‌های مختلف دنیا را که در فهرست ممنوعه قرار نگرفته‌اند، انتخاب و روی کفش یا پیراهن خود حک کنید. عجیب آنکه اسم ایران در کنار اسامی دیگر کشور‌هایی که درگیر مسائل جنگ و تفرقه بودند، دیده می‌شد. مثلا اسم کشور عراق و افغانستان، سومالی و برخی موارد دیگر نیز در فهرست این تحریم‌ها قرار داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره همکاری طارمی با کمپانی آدیداس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    درباره پاراگراف اخر ادیداس عاشق چشم و ابروی ما نیست باید منافع خودش رو هم در نظر بگیره مقصر اونا نیستن مقصر ماییم که مث بقیه دنیا نیستیم

    پاسخ