;
coinex

نایکی با خرید شرکت RTFKT آماده ساخت متاورس خود است

نایکی با خرید شرکت RTFKT آماده ساخت متاورس خود است. گویا شرکت نایک میخواهد خود را به دنیای متاورس نزدیک کند. با ما همراه باشید.

نایکی در مسیر حرکت به سمت دنیای متاورس از تصاحب شرکت RTFKT خبر داد. این استارتاپ به تولید توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) و البته کفش‌های مجازی مشهور است. رقم این قرارداد مشخص نشده اما از آمادگی نایکی برای ورود به دنیای رمزارزها و البته متاورس حکایت می‌کند.

اگرچه هزینه این معامله هنوز اعلام نشده، اما شرکت RTFKT (که به‌صورت «آرتیفکت» تلفظ می‌شود) در ماه مه ۸ میلیون سرمایه جذب کرده بود. در همان دوره زمانی گفته می‌شد که ارزش RTFKT حدود ۳۳ میلیون دلار است.

مدیرعامل آرتیفکت «بینویت پاگوتو» در بیانیه‌ای در این باره گفت: «این معامله فرصتی منحصر به فرد برای ساخت برند RTFKT است و هیجان‌زده‌ایم تا از قدرت و تخصص نایکی برای ساخت جوامعی که عاشقشان هستیم، بهره‌مند شویم.»

«جان داناهو» مدیرعامل نایکی هم می‌گوید این معامله به تحول دیجیتالی آن‌ها سرعت می‌بخشد و به این شرکت اجازه می‌دهد تا در تقاطع ورزش، خلاقیت، گیمینگ و فرهنگ به ورزشکاران و محتواسازان خدمت‌رسانی کند: «برنامه ما سرمایه‌گذاری در برند RTFKT، کمک به رشد جامعه خلاق و نوآور این شرکت، و توسعه رد پای دیجیتالی نایکی است.»

نایکی با خرید شرکت RTFKT آماده ساخت متاورس خود است

نایکی ماه گذشته یکی از نخستین برندهای بزرگی شد که وارد متاورس (دنیای مجازی) شد. متاورس پس از اقدام اخیر فیس بوک در تغییر نام خود به “مِتا پلتفرمز”، شهرت و اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

در چنین فضاهای مبتنی بر بلاک چین، کاربران می تواند زمین مجازی و سایر دارایی‌های دیجیتالی مانند پوشاک برای آواتارها را به عنوان دارایی دیجیتالی معروف به توکن غیرقابل معاوضه (NFT) خریداری کنند.

نایکی با خرید شرکت RTFKT آماده ساخت متاورس

شرکت RTFKT که در سال ۲۰۲۰ تاسیس شد، کلکسیونهای NFT دیگری نیز تولید می کند.

بر اساس گزارش رویترز، جان داناهو، مدیرعامل نایکی گفت: خرید این شرکت مجازی گام دیگری است که تحول دیجیتالی نایکی را تسریع کرده و به ما اجازه می دهد به ورزشکان و تولیدکنندگان در تقاطع ورزش، خلاقیت، بازی و فرهنگ خدمت رسانی کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما درباره نایکی با خرید شرکت RTFKT آماده ساخت متاورس خود است چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر