;
coinex

خرید زمین مجازی در متاورس از نظر شرعی جایز نیست

طبق اخبار به دست رسیده بنابر دستورات فقهی اسلام خرید زمین مجازی در متاورس از نظر شرعی جایز نیست . برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

فقهی اسلام در ششمین نشست از سلسله نشست‌های علمی-پژوهشی دین و فضای مجازی به قوانین داد و ستد براساس اسلام اشاره کرد و گفت: «قرآن کریم مساوی نبودن داد و ستد را مذموم برشمرده و بر رعایت عدل در مبادلات اقتصادی بارها تاکید کرده است.» از این رو خرید زمین مجازی در متاورس از نظر شرعی جایز نیست . در ادامه می‌توانید اطلاع از جزئیات با ما همراه باشید.

خرید زمین مجازی در متاورس از نظر شرعی جایز نیست

محسن اراکی در ادامه سخنان خود افزود:

 این حقه همیشگی آمریکا بوده است که بر سر سایر مملکت‌ها کلاه بگذارد؛ با همین شیوه‌های ناعادلانه اکنون آمریکا به یکی از قطب‌های اقتصادی جهان تبدیل شده است.

طبق اعتقادات وی و قرآن حکم پدیده جدید متاورس که فروش زمین‌های مجازی است براساس فقه جایز نبوده زیرا اشیاء را با اشیاء و مال را با لامال نمی‌توان مبادله کرد.

همچنین باید گفت: متاورس یک دنیای دیجیتالی بوده که «مارک زاکربرگ»، خالق فیسبوک درباره آن می‌گوید:

متاورس مجموعه‌ای از فضاهای مجازی محسوب می‌شود که می‌توان در آن‌ها  افرادی را که  یک فضای فیزیکی در کنار یکدیگر نیستند، گرد هم جمع  و بین آن‌ها رابطه برقرار کرد.

این امر باعث شده که این رمز ارز پذیرش قوانین اسلامی نباشد. چرا که طبق گفته مجتهدان تبادلات توکن مورد پذیرش قوانین اسلامی نیست. اگر از طرفداران ارز دیجیتال باشید می‌دانید که از ابتدای آذرماه قطعه زمین دیجیتالی در متاورس با قیمت ۲.۴۳ میلیون دلار فروخته شد و تمام کاربران ارز دیجیتال به آینده این رمز ارز بسیار خوش بین هستند.

خرید زمین مجازی در متاورس از نظر شرعی جایز نیست

از این جهت عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر این که اسلام چیزی را در معامله می‌پذیرد که منفعت طرفینی داشته باشد اعلام کرد چیزی مانند رمزارزها که اعتبار محض است ارزش ندارد:

اگر رمز ارزی باشد که برای کشور خود تعین کنیم و به واسطه آن با سایر کشورها مبادله کنیم مشکلی ندارد چون بر این اساس چیزی صورت می‌گیرد که آن کشورها خودشان پذیرفته‌ بودند ولی اگر بخواهیم در جامعه خود رواج دهیم باید بر اساس قسطی صورت گیرد که در اسلام به عنوان قسط پذیرفته باشد.

وقتی این موضوع مطرح شد تعدادی از شرکت کنندگانی که در این نشست خبری حضور داشتند سوال پرسیدند که اگر به رمزارز نگاهی به عنوان اعتبار بدون پشتوانه شود، در برخورد با ریال هم این مشکل وجود دارد؟

اراکی در پاسخ به این سوال گفت:

سیاری از مسائل جامعه در قالب فقه خرد جلو می‌رود و در برخی موارد با عنوان احکام ثانویه تعریف می‌شود که این مشکلات ناشی از عدم تدوین فقه حکومتی جامع است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص خرید زمین مجازی در متاورس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر