;
coinex

برگزاری CES 2022 در هاله‌ای از ابهام ؛ انصراف متا، گوگل، آمازون و مایکروسافت

برگزاری CES 2022 در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت. گفته شده است که متا، گوگل، آمازون و مایکروسافت از CES 2022 انصراف دادند. با ما در تکراتو همراه باشید.

موج جدید ویروس کرونا که در اثر جهش واریانت امیکرون به وجود آمده، بسیاری از کشورها را درگیر کرده و برگزاری رویدادها را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. بزرگ‌ترین رویداد پیش روی دنیای فناوری، نمایشگاه CES 2022 است که تا چند روز دیگر باید در لاس وگاس برگزار شود، اما بسیاری از شرکت‌ها از حضور فیزیکی در این مراسم انصراف داده‌اند. حالا مشخص نیست که سرنوشت نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی امسال بالاخره چه خواهد شد و شاید دوباره قربانی کرونا شود.

مایکروسافت جدیدترین شرکتی بود که امروز با انتشار بیانیه‌ای از حضور فیزیکی در CES 2022 انصراف داد. این شرکت یکی از حاضران اصلی این نمایشگاه به حساب می‌آمد اما حالا اعلام کرده که دستاوردهای خود را به شکل مجازی با مخاطبان به اشتراک خواهد گذاشت.

گوگل، اینتل، فیسبوک، توییتر، آمازون، لنوو، انویدیا، تیک تاک، AT&T، پینترست و چندین شرکت دیگر از جمله برندهایی هستند که برنامه حضوری خود را در این نمایشگاه لغو کرده‌اند. شماری از این شرکت‌ها از جمله انویدیا، اینتل و گوگل قصد دارند برنامه‌های خود را به‌صورت آنلاین برگزار کنند و همچنان با CTA، متصدی برگزاری CES همکاری داشته باشند، اما برخی شرکت‌ها مثل تی-موبایل حتی از برگزاری رویدادی دیجیتالی صرف‌نظر کرده‌اند.

برگزاری CES 2022

در حال حاضر سویه اومیکرون سویه غالب کرونا در ایالات متحده محسوب می‌شود. همزمان رئیس جمهور آمریکا مردم این کشور را به تزریق دوز سوم یا بوستر واکسن کرونا ترغیب کرده است. همچنین سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز به تازگی مجوز اضطراری استفاده از داروهای جدید کرونای شرکت فایزر را صادر کرده است.

با این‌حال برگزارکنندگان CES اصرار دارند این رویداد امسال به‌شکل حضوری و فیزیکی برگزار شود. آن‌ها ارائه کارت واکسن، استفاده از ماسک و تست‌های رایگان سریع کرونا را از شرایط حضور در این مراسم اعلام کرده‌اند. تا روز چهارشنبه ۲۴ شرکت‌کننده از حضور در این رویداد انصراف داده‌اند. به این ترتیب بعید نیست اگر شرکت‌های بیشتری حضور خود را لغو کنند، CES 2022 نیز به‌صورت فیزیکی برگزار نشود. گفتنی است CES 2022 قرار است از ۱۵ تا ۱۸ دی‌ماه در لاس وگاس برگزار شود.

برگزاری CES 2022

دیروز اکانت رسمی CES در توییتر اعلام کرد که بیش از ۲۲۰۰ شرکت حضور در محل برگزاری مراسم را تایید کرده‌اند و رویداد آن‌ها از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ دی ماه به کار خود ادامه می‌دهد. CTA معتقد است که با در نظر گرفتن تدابیر بهداشتی، کاهش تعداد حاضران و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان ضمن ارائه یک تجربه فیزیکی جذاب سلامت شرکت‌کنندگان را حفظ کرد. البته اکانت CES وعده داده که شرایط دسترسی دیجیتالی به محتوای رویدادهای این نمایشگاه تا حد امکان فراهم خواهد شد.

انجمن فناوری‌های مصرفی (CTA) روز چهارشنبه گفته بود که تاکنون ۴۲ شرکت از حضور فیزیکی در نمایشگاه CES 2022 انصراف داده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد که هنوز شرکت‌هایی مثل سامسونگ، سونی و ال‌جی قصد حضور در لاس وگاس را دارند و برنامه‌های فیزیکی خود را لغو نکرده‌اند. احتمالا کوالکام، وان پلاس، اچ‌تی‌سی و بی‌ام‌و هم به نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک ۲۰۲۲ خواهند رفت. ولی باید منتظر ماند و دید تا در روزهای منتهی به ۱۵ دی ماه چه شرکت‌های دیگری از حضور در این نمایشگاه انصراف می‌دهند و سرنوشت این رویداد چه خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

 

نظر شما در خصوص برگزاری CES 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر