;
coinex

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) ؛ فیلمی ضعیف از مجموعه محبوب Kingsman

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) یکی از موضوعات مهمی است که اخیراً در دنیای فیلم و سریال رایج است. در سایت تکراتو به بررسی این فیلم می‌پردازیم.

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) موضوعی است که پس از اکران این فیلم موردبحث و بررسی قرار گرفته است. بسیاری از افراد که این فیلم را مشاهده کرده‌اند، به دنبال نقد آن هستند. ازاین‌رو ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله به نقد و بررسی این فیلم بپردازیم و نظر منتقدان مشهور را درباره آن بدانیم. اگر شما نیز قصد دارید اطلاعاتی درباره این فیلم کسب کنید، حتماً تا پایان این مقاله را مطالعه فرمایید و از این اطلاعات به نحو احسن استفاده نمایید.

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man)

علاوه بر فیلم مرد شاه که اخیراً اکران شده است، شما می‌توانید فیلم‌های دیگری را نیز مشاهده کنید که به این سبک نزدیک باشند. برای مثال، شما می‌توانید لیست جدیدترین و بهترین فیلم های اکشن 2021 را مشاهده نمایید. علاوه بر این، بهترین فیلم های 2021 نیز بر اساس تاریخ اکران آن‌ها قابل‌مشاهده است. اگر قصد دارید اطلاعاتی درباره نقد و بررسی فیلم مرد شاه کسب کنید، ادامه این نوشتار را مطالعه فرمایید.

فیلم مرد شاه (The King’s Man) یکی از فیلم‌های مجموعه Kingsman بوده که دو فیلم قبلی آن در سال‌های پیشین به نمایش درآمده است. سومین قسمت آن هم اخیراً در سال 2021 به اکران عمومی درآمد.

البته خوب است بدانید که این فیلم نتوانست نظر اکثر منتقدان را به خود جلب کند و یک فیلم نسبتاً ضعیف به شمار می‌رود. مجموعه Kingsman به کارگردانی متیو وان (Matthew Vaughn) دارای سه قسمت بوده که ماجرا و روند شکل‌گیری این گروه را به نمایش می‌‌گذارند.

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man)

برای نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) خوب است بدانید که تمام مجموعه فیلم‌های Kingsman را متیو وان کارگردانی کرده است. علاوه بر این، بازیگرانی که در قسمت‌های قبلی بودند، در این قیمت جدید هم حضور یافتند.

این امر موجب شده که مخاطبانی که فیلم‌های قبلی این مجموعه را مشاهده کردند، بهتر با قسمت جدید آن نیز ارتباط برقرار کنند. این فیلم که قرار بود در سال 2019 اکران شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا تا امسال عقب افتاد.

اوین تریلر آن نیز در سال گذشته منتشر شد. البته در ابتدا یک تیزر کوتاه و سپس یک تریلر بلندتر از این فیلم مشاهده کردیم. این تریلر غالباً روی کاراکتر جما آرترتون تمرکز کرده بود. می‌توانید تریلر جدید فیلم Kingsman را مشاهده کنید. در ادامه، نقد فیلم مرد شاه را مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم آخرین شب در سوهو (Last Night in Soho) 

نقد فیلم کندی من (Candyman)

مقابله Kingsman با تبهکاران

مهم‌ترین موضوعی که در نقد مرد شاه مشاهده می‌کنیم، مقابله Kingsman با تبهکاران است. این تبهکاران جنگی به راه می‌اندازند که ممکن است موجب نابودی کل جهان شود. گروه مردان شاه، به دنبال مقابله با این تبهکاران هستند تا بتوانند جلوی آن‌ها را بگیرند.

لازم به ذکر است که این تبهکاران، از اصلی‎‌ترین دشمنان این گروه شمرده می‌شوند. این گروه بسیار خطرناک هستند و قصد دارند با جنگی که به را می‌اندازند، میلیون‌ها فرد بی‌گناه را از بین ببرند. در ادامه، بیشتر با نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) آشنا خواهید شد.

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man)

فیلم‌های مجموعه Kingsman

برای بررسی فیلم The King’s Man بهتر است در ابتدا با فیلم‌های قبلی این مجموعه آشنا شوید. با استفاده از این موضوع، بهتر می‌توانید با فیلم جدید آن هم ارتباط برقرار کنید.

مجموعه Kingsman، سه قسمت فیلم را به نمایش می‌گذارد که ژانر اکشن و کمدی دارند. شرکت مارول، مسئولیت ساخت این فیلم‌ها را بر عهده دارد و این کار را از سال 2012 آغاز کرده است. در هر قسمت از این مجموعه، ماجراهای مخصوصی برای این گروه اتفاق می‌افتد و مخاطب را با خود درگیر می‌کند.

Kingsman: The Secret Service (سرویس مخفی)

فیلم Kingsman: The Secret Service اولین فیلم این مجموعه است که در سال 2014 به کارگردانی متیو وان به اکران عمومی درآمد. این فیلم، داستان فردی به نام اگزی را بازگو می‌کرد که یکی از اعضای یک سازمان سری محسوب می‌شد.

اگزی در این سازمان آموزش دیده و به یک مأمور مخفی حرفه‌ای تبدیل شد. در این قسمت از این مجموعه، اگزی در تلاش است تا بتواند با یک فرد خطرناک و ثروتمند به نام ریچموند ولنتاین مقابله کند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

نقد فیلم ونوم 2 (Venom 2)

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man)

Kingsman: Golden Circle (دایره طلایی)

برای نقد و بررسی فیلم The King’s Man خوب است با دومین فیلم این مجموعه نیز آشنا شوید. این فیلم با نام دایره طلایی شناخته می‌شود که در سال 2017 به اکران عمومی درآمد. این فیلم هم مانند فیلم قبلی، متیو وان کارگردانی کرده است. برای نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) خوب است به‌اختصار با داستان قسمت دوم این مجموعه هم آشنا شوید.

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man)

در این فیلم از مجموعه کینگزمن، اعضای این گروه که انگلیسی بودند، مجبور شدند تا با همتایان خود که اهل آمریکا بودند، همکاری داشته باشند. این گروه هم Statesman نام داشتند.

این دو گروه به کمک یکدیگر، تلاش کردند تا با دشمن یکسان خود مبارزه کنند. این دشمن، پاپی آدامز بود که قصد نابودی دنیا را داشت. لازم به ذکر است که منتقدان نمرات نسبتاً خوبی به این دو قسمت فیلم داند و همچنین با استقبال خوبی از طرف مخاطبان روبرو شد. در ادامه، نقد The King’s Man را مشاهده خواهید کرد.

The King’s Man (مرد شاه)

درنهایت، سومین قسمت این مجموعه هم در سال 2021 منتشر شد و اغلب افراد این فیلم را به‌عنوان یک پیش‌درآمد برای دو فیلم قبلی در نظر می‌گیرند. این فیلم، به موضوعاتی که قبل از دو فیلم پیشین روی داده، می‌پردازد.

طبق گفته عوامل فیلم، دو قسمت دیگر هم از این فیلم در حال ساخت هستند. یکی از این فیلم‌ها، ادامه‌دهنده دو فیلم اول خواهد بود. هنوز نام مشخصی برای این فیلم در نظر گرفته نشده است. فیلم دیگر هم که Statesman نام دارد، نوعی اسپین‌آف خواهد بود. هنوز تاریخ اکران این فیلم‌ها اعلام نشده است.

نکته جالب‌توجهی که درباره نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) وجود دارد، این است که این فیلم متأسفانه به‌اندازه فیلم‌های قبلی این مجموعه خوب عمل نکرده است. درنتیجه، منتقدان و همچنین مخاطبان هم نظرات خوبی درباره آن نداشتند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Free Guy (مرد آزاد)

نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man)

همان طور که گفتیم، فیلم The King’s Man در حال شرح روایت قبل از دو فیلم قبلی است. درواقع می‌توان این‌گونه گفت که این فیلم، نحوه پیدایش و شکل‌گیری این گروه محبوب را نشان می‌دهد. داستان فیلم در زمان جنگ جهانی اول را بازگو می‌کند.

جست‌وجوی صلح در میدان جنگ

همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، فیلم مرد شاه روایتی از دوره جنگ جهانی را به نمایش می‌گذارد. بسیاری از منتقدان در نقد فیلم مرد شاه اعتقاد دارند که این فیلم یک پارادوکس زیبایی داشته که موجب زیبایی آن می‌شود.

آن‌هم این است که در اعضای این گروه در بحبوحه جنگ، به دنبال ایجاد گروهی برای برقراری صلح هستند. به بیان دیگر، می‌توان این‌گونه گفت که در وسط میدان جنگ و خشونت، با صلح مواجه می‌شویم. در این فیلم، مشاهده می‌کنیم که اورلاندو به همراه دوستان خود، به دنبال راهی برای مقابله با افراد شرور هستند.

نقاط قوت فیلم The King’s Man

حالا نوبت به آن رسیده که برای این‌که به‌درستی نقد مرد شاه را درک کنید، با نقاط قوت آن آشنا شوید. بسیاری از منتقدان در نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) اعتقاد دارند که سکانس‌های اکشن این فیلم کاملاً حیرت‌انگیز بوده و توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند.

علاوه بر این، بازیگری این فیلم نیز بسیار عالی بوده و اجراهایی که رالف فاینز (Ralph Finnes) نشان می‌دهد، تا حد زیادی موجب زیبایی فیلم شده است. همچنین وجود بازیگرانی مانند هریس دینسون، جما آرترتون، ریس ایفانز نیز در جذابیت فیلم بی‌تأثیر نبوده است.

در نقد و بررسی فیلم مرد شاه مشاهده می‌کنیم که جما آرترتون، نقش یک پرستار بچه را در شبکه مخفی خود اجرا می‌کند که این نقش، موجب غمگین‌تر شده فیلم و سکانس‌ها می‌شود.

علاوه بر این، منتقدان در نقد مرد شاه باور دارند که یکی دیگر از دلایل جذابیت و زیبایی فیلم که جزو نقاط قوت آن در نظر گرفته می‎‌‌‌شود، کارگردانی خیلی خوب آن است. همان طور که می‌دانید، تمام قسمت‌ها و فیلم‌های مجموعه کینگزمن را متیو وان کارگردانی کرده است. ازاین‌رو، با فیلم کاملاً آشنایی داشته و به‌خوبی از کارگردانی آن برآمده است.

بیشتر بخوانید:

نقد سریال هجوم (Invasion 2021)

نقد سریال بازی مرکب (Squid Game)

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man)

همچنین از نظر برخی افراد که به نقد و بررسی فیلم The King’s Man پرداختند، اعتقاد دارند که موضوع این فیلم هم تا حدی جذاب است که موجب شده افراد زیادی آن را تماشا کنند. ازآنجاکه فیلم The King’s Man به‌صورت داستانی و ادامه‎دار است، بسیاری از افراد قبل از شروع و اکران آن هم به این فیلم علاقه داشتند.

همچنین نکته دیگری که در نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) خوب به نظر می‌رسد، تصویربرداری آن است. نشان دادن صحنه‌های اکشن به زیبایی بکار رفته است که باعث شده هرگز از نوع تصویربرداری آن خسته نشوید.

نقاط ضعف فیلم مرد شاه

در این بخش، قصد داریم به بررسی نقاط ضعف فیلم مرد شاه بپردازیم. همان طور که قبل از این نیز گفتیم، این فیلم نسبت به فیلم‌های قبلی مجموعه چندان خوب عمل نکرده و نقاط ضعف زیادی در آن دیده می‌شود. در این بخش، برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌های منفی فیلم را مشاهد خواهید کرد.

یکی از اولین و اصلی‌ترین ایرادی که منتقدان در نقد و بررسی فیلم The King’s Man ارائه دادند، جلوه‌های ویژه آن بود. اگرچه تصویربرداری فیلم کاملاً خوب عمل کرده بود، اما جلوه‌های ویژه ضعیفی که استفاده شده است، موجب شد تا از جذابیت و زیبایی فیلم بکاهد.

همان طور که می‌دانید، این فیلم ژانر اکشن دارد و به همین دلیل هم جلوه‌های ویژه و تدوین نقش مهمی در این نوع فیلم‌ها دارد. عدم وجد جلوه‌های ویژه حرفه‌ای، تا حد زیادی موجب افت تعداد مخاطبان و طرفداران این فیلم خواهد بود.

نکته دیگری که در بررسی فیلم The King’s Man مورد انتقاد قرار گرفته، میزان خلاقیت و نوآوری در فیلم بوده است. غالباً در این فیلم مشاهده می‌کنیم که از فیلم‌های مجموعه قبلی کپی‌برداری کرده و جتی در بسیاری مواقع، لوکیشن‌های فیلم‌های قبلی مورداستفاده قرار گرفته است.

این امر موجب شده ک میزان خلاقیت و نوآوری در این فیلم تا حد زیادی کاهش پیدا کند و مخاطبان آن نیز تقریباً ناراضی باشند. همچنین منتقدان در نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) از فیلم‌نامه این فیلم نیز انتقاد کردند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم جوخه انتحار 2 (The Suicide Squad)

نقد انیمیشن Wish Dragon (اژدهای آرزوها 2021)

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man)

آن‌ها اعتقاد دارند که این فیلم‌نامه ضعیف عمل کرده و باعث تکراری بودن و خسته‌کننده بودن آن شده است. آن‌ها در نقد و بررسی فیلم مرد شاه بیان می‌کنند که این فیلم اصلاً آن هیجانی که باید را ندارد. تمام نکات منفی که ذکر شد، موجب ناامیدی مخاطبان این مجموعه شده است. در ادامه، نظر منتقدان حرفه‌ای و امتیاز این فیلم را مشاهده خواهیم کرد.

امتیاز فیلم مرد شاه (The King’s Man)

در این بخش، قصد داریم نظر برخی از منتقدان را درباره نقد فیلم مرد شاه بیان کنیم. همان طور که گفتیم، این فیلم نتوانسته به‌اندازه مطلوب نظر منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کند.

منتقدان در نقد The King’s Man به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته‌ای که ویژگی‌های ابتکاری فیلم را قول کرده و آن را تحسین کردند و از سوی دیگر، منتقدانی که فیلم‌نامه و درون‌مایه فیلم را مورد انتقاد قرار دادند. برخی از منتقدان موافق فیلم، اعتقاد دارند که این فیلم برای سرگرمی و هیجان، کاملاً مناسب است و بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

این در حالی است که برخی از منتقدان در بررسی فیلم The King’s Man اظهار داشته‌اند که این فیلم را می‌توان یکی از بدترین فیلم‌های مجموعه کینگزمن به شمار آورد.

به بیان این افراد، این فیلم در عین هیجانی بودن، تا حد زیادی گیج‌کننده است و درون‌مایه آن هیچ جذابیت خاصی نداشته و کاملاً یکنواخت است. آن‌ها تنها بخش برجسته فیلم را، بازی بی‌نظیر رالف فاینز می‌دانند. در ادامه، امتیازهای سایت نقد فیلم را برای نقد نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم انتلرز (Antlers)

نقد فیلم اسپنسر (Spencer)

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man)

در وب‌سایت راتن تومیتوز، 116 نقد برای فیلم The King’s Man ثبت شده است که از این تعداد، تنها امتیاز 43 درصد برای این فیلم به دست آمد. علاوه بر این، 37 نقد هم در وب‌سایت متاکریتیک برای بررسی فیلم The King’s Man انجام شد که از این تعداد، این فیلم توانست امتیاز 44 درصد را کسب کند.

این امتیازها نشان می‌دهد که این فیلم را می‌توان یک فیلم متوسط روبه پایین به شمار آورد که نتوانسته نظر منتقدان و حتی بسیاری از مخاطبان معمولی را به خود جلب کند.

نظر منتقدان درباره فیلم The King’s Man

حالا نوبت به آن رسیده تا نظر برخی از منتقدان را به این فیلم بررسی کنیم. همان طور که پیش‌ازاین نیز ذکر کردیم، بسیاری از منتقدان در نقد فیلم مرد شاه امتیاز خوبی به این فیلم ارائه ندادند. در این بخش، برخی از نظرات منتقدان مشهور جهان را درباره این فیلم، مشاهده خواهید کرد.

فرانک شک

فرانک شک که در مجله The Hollywood Reporter امتیاز 80 از 100 را به این فیلم داد، اعتقاد دارد که مهم‌ترین ویژگی مثبت این فیلم که موجب جذابیت آن می‌شود، بازیگری رالف فاینز است. وی اظهار می‌دارد که این بازیگر می‌تواند هم‌زمان با بازی دراماتیک، حرکاتی مانند جیمزباند نیز از خود نشان دهد.

علاوه بر این، شک اعتقاد دارد که این فیلم، برای کسانی مناسب است که به جا‌ه‌طلبی و فیلم‌های این‌چنینی علاقه‌مند هستند. آن‌ها از تماشای این فیلم، لذت بیشتری خواهند برد.

بیشتر بخوانید:

معرفی سریال The Wheel of Time

نقد فیلم گزارش فرانسوی (The French Dispatch)

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man)

جیمز موترام

منتقد دیگری که نظر خود را درباره نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) بیان کرده، جیمز موترام بوده است. این منتقد در مجله Total Film، امتیاز 80 را به این فیلم ارائه داد. او نیز از طرفداران این فیلم محسوب می‌شود که اعتقاد دارد ماجراجویی فیلم بی‌نظیر است.

وی در نقد و بررسی فیلم The King’s Man بیان می‌کند که نقش‌آفرینی زیبا و حرفه‌ای رالف فاینز در این اثر ماجراجویی، موجب جذابیت بیشتر آن شده است. به‌طورکلی، موترام ادعا می‌کند که این فیلم را می‌توان یک اثر برجسته و خوب به‌حساب آورد.

رزی نایت

رزی نایت که امتیاز 60 را در مجله IGN در نقد و بررسی فیلم مرد شاه ارائه کرد، اعتقاد دارد که این فیلم جادویی درون خود جای داده است. او می‌گوید که این فیلم، کاملاً جاه‌طلبانه بوده و اشباع شده است. همچنین وی اظهار می‌دارد که بخش‌هایی از مرد شاه کاملاً عالی و برجسته هستند.

برای مثال، با بررسی فیلم The King’s Man می‌توان این‌گونه برداشت کرد که این فیلم، صحنه‌های اکشن خیلی خوبی دارد و بازیگری عالی رالف فاینز نیز به جذابیت این صحنه‌های اکشن اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید:

نقد انیمیشن خانواده ادامز (The Addams Family)

نقد فیلم اعلان قرمز (Red notice) 

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man)

او باور دارد که حتی برخی از بخش‌های فیلم بامزه، خنده‌دار و سرگرم‌کننده است. از سوی دیگر، در اکثر مواقع، مشاهده می‌کنیم که فیلم دچار سردرگمی می‌شود و این امر موجب شده که مخاطب هم تا حد زیادی گیج شود.

نایت در نقد مرد شاه اعتقاد دارد که سازندگان فیلم تلاش کرده‌اند تا میزان پیچیدگی فیلم را کم کرده و آن را واضح‌تر بیان کنند، اما در این راه چندان موفق نشده‌اند.

ویکرام مورتی

ویکرام مورتی در نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) در مجله IndieWire به این فیلم امتیاز 50 را داد. وی اعتقاد دارد که حتی اگر تناقض سیاسی که در این فیلم وجود دارد را نادیده بگیریم، بازهم فیلمی احمقانه به نظر می‌رسد.

وی در نقد و بررسی فیلم The King’s Man بیا می‌کند که اگرچه این فیلم در تلاش بوده تا صحنه‌های اکشن را به زیبایی ارائه دهد، اما همچنان این صحنه‎ها قابل پیش‌بینی هستند. این امر موجب شده که او در نقد مرد شاه بگوید که صحنه‌های اکشن فیلم تا حد زیادی نچسب هستند.

کریستین هولوب

منتقد دیگری که به نقد و بررسی فیلم مرد شاه پرداخته، کریستین هولوب است. این منتقد در مجله Entertainment Weekly به این فیلم امتیاز 33 را داد. او باور دارد که این فیلم، اثری فاقد احساس و بسیار بد بوده است.

در همین حین، او در نقد The King’s Man می‌گوید که کارگردانی متیو وان هنوز هم از ویژگی‌های خوبی برخوردار است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. اما به‌طورکلی، متیو وان نتوانسته به‌خوبی انتظارات مخاطبان را از این فیلم برآورده کند.

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم جاودانگان (Eternals)

نقد فیلم 7 زندانی (Prisoners 7)

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man)

سخن نهایی

نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) یکی از موضوعاتی که اخیراً در بین افراد علاقه‌مند به فیلم‌های اکشن رایج است. ازاین‌رو، ما در این مقاله نقد فیلم مرد شاه را ارائه کردیم. همان طور که مشاهده کردید، این فیلم هم‌زمان با نشان دادن صحنه‌های اکشن جذاب، عیب‌های زیادی هم دارد که موجب شده یک فیلم متوسط روبه پایین شناخته شود.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: nytimes

نظر شما در خصوص نقد فیلم مرد شاه (The King’s Man) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر