;
coinex

مشکل خالی شدن باتری شیائومی

اگر شما هم از کاربران گوشی‌های شیائومی هستید و بارها با زود تمام شدن باتری آن روبرو شدید، برای رفع مشکل خالی شدن باتری شیائومی همراه تکراتو باشید.

امروزه گوشی‌های هوشمند جزئی از زندگی روزمره ما هستند و بسیاری از کارها‌ی ضروری با گوشی امکان پذیر است. باتری از مهم‌ترین بخش‌های گوشی هوشمند بوده که سلامت آن، اهمیت زیادی دارد.

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای گوشی شما هم روی داده باشد، خالی شدن زود هنگام باتری است. از این رو ما در این نوشتار ابتدا به علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی و سپس به راه‌های رفع مشکل تخلیه سریع باتری گوشی های شیائومی می‌پردازیم.

مشکل خالی شدن باتری شیائومی

به تازگی کمپانی شیائومی جزو بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های تلفن همراه شده است و طرفداران زیادی دارد. اما کاربران گوشی‌های شیائومی با چالش‌هایی نیز روبرو هستند. خالی شدن شارژ گوشی شیائومی یکی از این چالش‌هاست.

خالی شدن شارژ گوشی شیائومی می‌تواند علت‌های مختلفی از جمله سالم نبودن آداپتور، کابل‌شارژ، نصب بدافزار‌ها و یا سخت‌افزاری داشته باشد. البته اگر از باتری اصلی تلفن همراه استفاده نشود، باتری گوشی زودتر از انتظار خالی می‌شود.

اگر این دلایل را بررسی کرده‌اید و باز هم مشکل خالی شدن باتری شیائومی حل نشد روش‌های زیر را برای رفع مشکل تخلیه سریع باتری گوشی های شیائومی خود اجرا کنید.

سلامت باتری گوشی خود را بررسی کنید

مشکل خالی شدن باتری شیائومی

ممکن است مشکل خالی شدن باتری شیائومی معیوب بودن آن باشد. برای اطمینان از سلامت باتری گوشی شیائومی خود با وارد کردن کد شارژ باتری گوشی شیائومی می‌توانید از وضعیت باتری گوشی خود مطمئن شوید.

برای این کار ابتدا *#*#۶۴۸۵#*#* را وارد کنید. پس از آن در صفحه‌ی بعد در قسمت Battery Information می‌توانید جزئیاتی از وضعیت باتری خود را مشاهده نمایید. اگر باتری گوشی شما سالم باشد در قسمت Battery health عبارت Good را مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022

بهترین گوشی برای پابجی (PUBG Mobile)

اپلیکیشن‌های پر مصرف را مدیریت کنید

در گام نخست اگر ازبرنامه‌ای دارید که استفاده نمی‌کنید آن را حذف کنید، زیرا امکان دارد این برنامه‌ها در پس زمینه اجرا شوند و از اینترنت استفاده کرده و باعث خالی شدن شارژ گوشی شیائومی شود.

به این منظور ابتدا به بخش تنظیمات گوشی شیائومی خود به بخش Battery & Performance بروید. در قسمت تنظیمات باتری به ترتیب مشاهده می‌کنید که کدام اپلیکیشن مصرف بیشتری دارد. اگر از برنامه‌ای استفاده می‌کنید پس از اینکه کارتان به پایان رسید، آن را ببندید. زیرا برنامه‌های در حال اجرا مصرف باتری را بالا می‌برند.

مشکل خالی شدن باتری شیائومی

بهتر است بدانید که علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی در حالت استندبای می‌تواند به خاطر نصب بدافزار‌ها باشد. با نصب یک آنتی ویروس قوی از نبود بدافزار و یا هر گونه تروجانی مطمئن شوید.

دیگر علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی شما می‌تواند نور زیاد پس‌زمینه باشد؛ برای رفع آن درخشندگی نور پس‌زمینه روی حالت کمترین قرار دهید. البته استفاده از تصاویر پس‌زمینه تیره نیز مصرف باتری را کاهش می‌دهد.

ویژگی تشخیص چهره Face unlock را ببندید

مشکل خالی شدن باتری شیائومی

بعضی از کاربران گزارش داده‌اند که در سری‌های جدید ویژگی تشخیص چهره به صورت 24 ساعته، دوربین جلو گوشی را فعال نگه می‌دارد. برای اطمینان از اینکه مشکل خالی شدن باتری شیائومی شما به دلیل فعال بودن Face Unlock نیست، بهتر است این قابلیت را به صورت موقت غیرفعال کنید.

از گوشی شیائومی خود به طور بهینه استفاده کنید

همان طور که می‌دانید روشن بودن هات اسپات، وای فای، جی پی اس، موبایل دیتا و برخی برنامه‌ها مصرف باتری بالایی دارند. پس بهتر است پس از پایان کار خود با دیتا، وای فای و جی پی اس گوشی شیائومی خود، آن را خاموش کنید.

استفاده از گوشی در حالت شارژ باتری را به مرور زمان خراب می‌کند، پس بهتر است هنگامی که گوشی در شارژ قرار دارد از آن استفاده نکنید، اگر به صورت طولانی مدت از گوشی استفاده می‌کنید، طبیعی است که باتری گوشی زودتر تمام شود.

پیشنهاد می‌کنیم برای گوشی شیائومی خود، هدفون شیائومی تهیه کنید که دیوایس‌های شما هماهنگی بیشتری با هم داشته و مصرف باتری هم بهینه باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی 2021

بهترین گوشی های شیائومی 2021

مصرف اینترنت اپلیکیشن‌های نصب شده را بررسی کنید

ابتدا در تنظیمات گوشی شیائومی گزینه Apps را لمس کنید. سپس وارد Manage apps شوید، برنامه‌های نصب شده خود را به ترتیب باز کنید. در این مرحله روبروی گزینه Battery میزان مصرف باتری برنامه‌ها درج شده است. در ادامه این بخش و با گزینه Data usage می‌توانید مشاهده کنید که برنامه مورد نظر چه میزان اینترنت مصرف می‌کند.

مشکل خالی شدن باتری شیائومی

اگر نمی‌خواهید برنامه‌ها در پس‌زمینه از اینترنت استفاده کنند، گزینه Background data را غیر فعال نمایید. مراحل گفته شده را برای همه‌ی برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید اجرا کنید تا بتوانید مصرف باتری و اینترنت هر کدام از برنامه‌های نصب شده را بهتر مدیریت کنید.

گوشی خود را کالیبره کنید

ممکن است در زمان بروزرسانی گوشی شیائومی خود به نسخه جدید، نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی کاملاً با هم هماهنگ و مطابقت نداشته باشند و باتری گوشی نیز کالیبره نباشد. برای کالیبره کردن و رفع مشکل تخلیه سریع باتری گوشی های شیائومی خود بهتر است به ترتیب مراحل زیر اجرا کنید.

  • تا هنگامی که تلفن همراه شما شارژ دارد از آن استفاده کنید تا خاموش شود.
  • سپس گوشی شیائومی خود را روشن کنید تا خاموش شود.
  • در گام بعدی گوشی شیائومی را بدون اینکه روشن کنید، به شارژ بزنید.
  • پس از اینکه شارژ گوشی به 100 درصد رسید، آن را از شارژر جدا کنید.
  • تلفن همراه خود را روشن کنید؛ توجه داشته باشید که اگر بعد از روشن شدن، درصد باتری 100 درصد نبود دوباره آن را به شارژ بزنید تا 100 درصد شارژ شده و گوشی را از شارژ جدا کنید و آن را ریستارت کنید.
  • از تلفن همراه خود استفاده کنید تا باتری آن خالی شود و گوشی خاموش شود.
  • سپس دوباره گوشی شیائومی را بدون اینکه آن را روشن کنید به شارژ بزنید تا 100 درصد شارژ شود و بعد گوشی را از شارژر جدا کنید.
  • با انجام  به ترتیب این مراحل باتری گوشی شیائومی شما به خوبی کالیبره می‌شود.

از لوازم جانبی اورجینال استفاده کنید

یکی دیگر از دلایل زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی می‌تواند استفاده از لوازم جانبی بی‌کیفیت باشد. اگر از آداپتور و کابل شارژ بی‌کیفیتی استفاده شود، به مرور زمان باتری گوشی شیائومی آسیب دیده و کارایی خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

بهترین گوشی تا 7 میلیون تومان

مشکل خالی شدن باتری شیائومی

برای رفع مشکل تخلیه سریع باتری گوشی های شیائومی لوازم جانبی گوشی شیائومی به خصوص شارژر و آداپتور خود را از فروشگاه معتبری خریداری کنید تا بتوانید سال‌هایبیشتری از گوشی خود استفاده کنید.

سیستم عامل گوشی خود را بروزرسانی کنید

امکان دارد مشکل خالی شدن باتری شیائومی نرم‌افزاری باشد. در این خصوص شرکت‌های تولید‌کننده تلفن همراه در یک زمان مشخصی اقدام به انتشار بروزرسانی سیستم عامل خود می‌کنند.

در بیشتر مواقع پس از بروزرسانی اندروید یا برنامه‌ها، باگ، ارور و مشکلاتی که کاربران گزارش داده‌اند بهبود پیدا کرده و سرعت و امکانات بیشتری نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

مشکل خالی شدن باتری شیائومی

  • برای برروزرسانی گوشی شیائومی ابتدا وارد تنظیمات گوشی شده و گزینه About phone را لمس کنید.
  • سپس گزینه MUI version را انتخاب کنید.
  • در گام بعد گزینه Check updates را انتخاب کنید؛ اگر بروز‌رسانی‌ای برای گوشی شیائومی شما منتشر شده باشد باید آن را دانلود کنید.
  • پس از دانلود نوتیفیکیشنی به شما نمایش داده می‌شود که با تپ کردن آن مراحل نصب آپدیت به صورت خودکار شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس

بهترین گوشی های تاشو

از شارژر دیگران استفاده نکنید

اگر از کابل شارژ و آداپتور گوشی دیگری برای شارژ گوشی شیائومی استفاده می‌کنید، می‌تواند مشکل خالی شدن باتری شیائومی شما همین باشد. زیرا هر شارژری با توجه به نوع باتری گوشی طراحی شده و اگر گوشی شیائومی خود را با آمپر و ولتاژ بالاتری شارژ کنید، باتری آن اسیب می‌بیند.

بر روی بدنه آداپتور آمپر و ولت مناسب گوشی شیائومی شما نوشته شده و اگر زمانی مجبور شدید آداپتور و کابل شارژ خود را تعویض کنید، آداپتور خود را بر اساس اطلاعات روی بدنه آداپتور قبلی تهیه کنید.

همچنین اگر از قاب گوشی استفاده می‌کنید؛ این امکان وجود دارد در فصل گرما یا در مجاورت نور آفتاب گوشی داغ شده و باتری گوشی آسیب ببیند و یا با اشکالاتی همراه شود.

البته اگر به تازگی گوشی خود را خریداری کرده‌اید و باتری گوشی زود خالی می‌شود، دلیل زود خالی شدن باتری گوشی نو می‌تواند مشکل سخت‌افزاری باشد و در این مورد می‌توانید از گارانتی گوشی خود استفاده کنید.

باتری خالی کردن سریع گوشی در مدل های قدیمی تر

اگر برنامه‌ای را نصب کرده‌اید که مصرف بالایی دارد احتمالا مشکل خالی شدن باتری شیائومی شما همان باشد، پس آن متوقف و یا غیرفعال کنید.

مشکل خالی شدن باتری شیائومی

اگر پس از ورود به تنظیمات و انتخاب گزینه توقف اجباری یا غیرفعال کردن برنامه حذف نشد، شما می‌توانید متد مود امن (safe mood) را انتخاب کنید. با این کار برنامه‌ای که در حال خالی کردن باتری گوشی شماست شناسایی می‌شود. روش‌های زیر را برای پردازش دستگاه در مود امن دنبال کنید:

  • ابتدا دکمه پاور را نگه دارید و گوشی را خاموش کنید.
  • آپشنی روی صفحه نمایش دیده می‌شود که از شما درخواست اجازه راه‌اندازه مود امن را می‌نماید.
  • دکمه ok را بزنید تا تایید انجام گیرد.
  • سپس مود امن را در قسمت پایین صفحه مشاهده می‌کنید.
  • گوشی خود را چک کنید که مود امن برای دو روز تنظیم شده است.
  • بررسی کنید که گوشی در مود امن به خوبی کار می‌کند.
  • اکنون می‌توانید برنامه‌ای که سبب تخلیه باتری گوشی شما شده است را حذف کنید.
  • پس از غیرفعال کردن برنامه، گوشی را خاموش روشن کنید (ری استارت کنید).

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ریلمی

بهترین گوشی های پوکو

ریست فکتوری (بازگشت به تنظیمات کارخانه)

مشکل خالی شدن باتری شیائومی

اگر با اجرای همه‌ی مراحل بالا باز هم  مشکل خالی شدن باتری شیائومی رفع نشد، پس باید ریست فکتوری (بازگشت به تنظیمات کارخانه) شود. زیرا خالی کردن شارژ گوشی یک موضوع خیلی جدی است که همه افراد با آن سرو کار دارند و در صورت حل نکردن آن نمی‌توانید گوشی خود را تنظیم کنید.

متد تعمیر کردن گوشی ریست فکتوری است (بازگشت به تنظیمات کارخانه)، در واقع در این روش می‌توان اشکالات، فایل‌ها و دیگر داده‌های ناخواسته‌ای که روی گوشی شما قرار دارند، حذف کرد.

پس از خرید گوشی اگر شما تنظیمات را تغییر داده‌اید پس به یک بازگشت به کارخانه احتیاج دارید. برای این کار روش زیر را دنبال کنید تا گوشی شما ریست فکتوری شود:

  • وارد منوی تنظیمات گوشی شوید.
  • روی کلمه GENERAL بزنید.
  • روی کلمه ری‌استارت کلیک کنید.
  • اگر برای گوشی پسوورد انتخاب کرده‌اید، پسوورد را وارد کنید.
  • روی گزینه ریست کردن گوشی کلیک،سپس حذف همه و ریست را لمس کنید.

سوالات متداول در مورد خالی شدن باتری گوشی

مشکل خالی شدن باتری شیائومی را چگونه رفع کنیم؟

تنظیم روشنایی خودکار را غیر فعال کنید و یا بهتر است آن را در کمترین حالت قرار دهید.
برنامه‌هایی که سریع شارژ باتری را تخلیه می‌کنند را حذف یا غیرفعال کنید.
نمایش اعلان های که مهم نیستند را غیر فعال کنید.
سعی کنید همیشه گوشی خود را بیش از 40٪ شارژ نگه دارید.
ارتباطات را به صورت دستی در اندروید غیرفعال یا متوقف کنید.

چرا باتری تلفن من زود به زود خالی می شود؟

شاید سرویس های گوگل را مقصر اصلی بدانید، اما این طور نیست. همان طور که گفتیم برنامه های شخص ثالث هم می توانند باعث خالی شدن باتری شوند. برای رفع این مشکل ابتدا تلفن خود را راه اندازی مجدد کنید. اگر برنامه ای بیش از حد از باتری استفاده کند، تنظیمات اندروید آن را به عنوان مخرب نشان می دهد.

عمر باتری در گوشی چگونه بررسی می شود؟

برای بررسی سلامتی باتری گوشی شما از طریق منوی مخفی داخلی است. با شماره گیری *#*#4636#*#* منوی تست اندروید مخفی باز می شود، که برای عیب یابی اساسی طراحی شده است.

طول عمر باتری تلفن همراه چقدر است؟

طول عمر مفید باتری گوشی بین یک تا دو سال است، که معادل 300 تا 500 چرخه شارژ است. اگر باتری تلفن شما بیش از دو سال است که کار می کند، باید به فکر تعویض آن باشید.

چرا باتری گوشی من یکباره خالی می شود؟

زمانی که متوجه شدید شارژ باتری شما زودتر از حد معمول خالی شده است، گوشی را دوباره راه اندازی (reboot) کنید. برنامه های شخص ثالث نیز می‌توانند مشکل ایجاد کرده و باتری را خالی کنند. اگر تلفن‌همراه شما حتی پس از راه اندازی دوباره، خیلی سریع باتری را خالی می‌کند، در بخش تنظیمات اطلاعات مربوط به باتری را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های اوپو

بهترین گوشی های ویوو

مشکل خالی شدن باتری شیائومی

آیا ویروسی شدن گوشی می‌تواند مشکل خالی شدن باتری شیائومی باشد؟

ویروس در اندروید ممکن است باتری شما را تخلیه کند و شما باید آن را ویروس‌کشی کنید. به گفته محققان تیم امنیتی، میلیون‌ها دستگاه اندروید دارای بدافزارهایی بودند که کاربران از فروشگاه رسمی Google Play دانلود کرده‌اند. این بدافزارها با تخلیه شارژ سریعتر از حد معمول، باتری گوشی‌های کاربران را تحت تأثیر قرار می دهد.

علائم و نشانه‌های باتری گوشی معیوب چیست؟

علائم هشدار دهنده باتری تلفنی که در حال از کار افتادن است به شرح زیر است:
تلفن از کار افتاده است: این هشدار همانطور که از نامش پیداست یعنی باتری را باید تعویض کنید.
تلفن فقط هنگام وصل شدن میزان شارژ را نشان می دهد. در صورت خراب بودن باتری، شارژ لازم برای ذخیره در تلفن وجود ندارد.
باتری باد کرده است.
گوشی به طور ناگهانی شارژ خالی می کند.
تلفن یا باتری شروع به گرم شدن می کند.

آیا اگر از باتری های لیتیوم یون استفاده نشود، خالی می شوند؟

باتری های قابل شارژ لیتیوم-یون تقریبا عمر محدودی دارند و به تدریج ظرفیت خود را برای شارژ شدن از دست می دهند(خود تخلیه). همان‌طور که از ظرفیت باتری کاسته می‌شود، مدت زمان مفید و عمر باتری کاهش پیدا می‌کند.

آیا شارژ کردن هر روز باتری، امری طبیعی است؟

بهتر است باتری را به طور کامل شارژ نکنید، زیرا ولتاژ زیاد به باتری فشار وارد می کند و طول عمر باتری را کم می‌کند. درصورتی که می خواهید گوشی هوشمندتان، تمام روز شارژ داشته باشد، ایرادی ندارد که هر روز آن را شارژ کنید،اما سعی کنید باتری را تا 100 درصد شارژ نکنید.

بهترین درصد باتری برای شارژ گوشی چیست؟

بهتر است شارژ باتری گوشی خود را همواره بین 40 تا 80 درصد نگه دارید تا طول عمر آن افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص مشکل خالی شدن باتری شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام..وقت بخیر
    گوشی شیائومی دارم پوکو f3
    وقتی گوشی رو حالت 4g باشه مصرف باتری خیلی زیاد میشه بطوری که مثلا شب تا صبح بالای ۲۰ درصد در حالت استندبای کم میشه و نتم هم خاموش
    ولی اگر گوشی روی حالت ۳g باشه اصلا باتری مشکلی نداره
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ