;
coinex

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف

اگر شما هم در مورد نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف سوال دارید، در این مطلب با تکراتو همراه باشید تا با راهکار آن بیشتر آشنا شوید.

امروزه به دلیل پیشرفت‌های زیادی که در حوزه تکنولوژی اتفاق افتاده است، این امکان وجود دارد که گوشی‌های هوشمند را به انواع تلویزیون‌های جدید متصل کرد. روش‌های بسیاری برای اتصال گوشی‌های هوشمند به تلویزیون‌های جدید وجود دارد و می‌توان گفت مزایا بسیاری نیز دارد.

با استفاده از فناوری‌های مختلفی که وجود دارد با اتصال گوشی هوشمند به تلویزیون می‌توان محتواهای تصویری و ویدئویی مختلف را روی نمایشگری بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر مشاهده کرد.

برند شیائومی یکی از برندهای نوظهور در زمینه تولید انواع گوشی‌های هوشمند است که تاکنون گوشی‌های بسیار متنوع و با کیفیتی را تولید و عرضه کرده است.

در ادامه نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و روش‌های متفاوت آن آموزش داده شده است. اگر در مورد روش اتصال گوشی های شیائومی به تلویزیون سامسونگ و همچنین نحوه اتصال تلویزیون ال جی به گوشی شیائومی سوال دارید این مطلب برای شما مناسب است.

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف به دو روش قابل انجام است. یک روش، اتصال فیزیکی و از طریق کابل است و روش دوم نیز اتصال بی سیم یا وایرلس است که در آن از هیچ گونه کابل و اتصال فیزیکی استفاده نمی‌شود.

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف

هر یک از این روش‌ها مزیت‌ها و ایراد‌های مختص به خود را دارند. برای مثال روش فیزیکی و اتصال با کابل راحت‌تر است اما محدودیت‌هایی نظیر فاصله از تلویزیون را دارد. از طرفی روش بی سیم روشی پیشرفته‌تر است اما به فناوری‌های بیشتری نیاز دارد.

در ادامه نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف به هر دو روش بررسی شده است. روش اتصال گوشی های شیائومی به تلویزیون سامسونگ و نحوه اتصال تلویزیون ال جی به گوشی شیائومی نیز روش مشابهی دارد.

بیشتر بخوانید:

آموزش حذف اکانت شیائومی (Mi Account)

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف از طریق کابل

روش اول نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف از طریق کابل است. برای این منظور به یک کابل HDMI نیاز است. در نتیجه تلویزیون مورد نظر نیز باید دارای پورت HDMI باشد. این کابل باید با توجه به پورت USB گوشی انتخاب شود، چرا که یک سمت آن که ورودی HDMI است به تلویزیون متصل می‌شود و سمت دیگر آن که پورت USB است به گوشی شیائومی مورد نظر وصل می‌شود.

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف

با اتصال کابل به تلویزیون و گوشی، یک پیام در گوشی نشان داده می‌شود. این پیغام از شما برای اتصال گوشی به تلویزیون اجازه می‌خواهد. با تایید آن به راحتی فرایند وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون مورد نظر انجام می‌شود و می‌توان محتوای ارائه شده در نمایشگر گوشی را در صفحه نمایش تلویزیون به اشتراک گذاشت.

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف به صورت وایرلس

برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف می‌توان از روش وایرلس هم استفاده کرد. اگر به کابل دسترسی نداشتید یا به اتصالی حرفه‌ای نیاز داشتید این روش برای شما مناسب است و می‌توان برای وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون‌های مختلف از آن استفاده کرد.

این امر در خصوص تلویزیون‌های اسمارت امکان پذیر است. می‌توان با اتصال گوشی شیائومی به یک تلویزیون هوشمند، از مزیت‌های زیادی که این نوع از اتصال دارد بهره مند شد.

برند شیائومی در گوشی‌های خود یک قابلیت را در نظر گرفته تحت عنوان Wireless display که می‌توان از آن برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون استفاده کرد. این روش یکی از بهترین شیوه‌های اتصال بی سیم گوشی‌های هوشمند به تلویزیون است. در ادامه نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف به روش بی سیم بررسی شده است.

بیشتر بخوانید:

هات اسپات گوشی شیائومی

رفع مشکل اسکرین شات گرفتن در شیائومی

نحوه استفاده از قابلیت Wireless display در موبایل های شیائومی

گفتیم که برند شیائومی در دستگاه‌های خود یک قابلیت برای اتصال بی سیم گوشی به تلویزیون را تعبیه کرده است. برای استفاده از این ویژگی ابتدا باید آن را در گوشی مورد نظر فعال کرد. این قابلیت بسیار کاربردی بوده و استفاده از آن نیز بسیار راحت است.

گوشی های شیائومی از نظر اتصال به تلویزیون بدون استفاده از کابل، نسبت به مابقی برندها بسیار برتر و قوی‌تر هستند زیرا این برند در اندرویدهای نسخه 10 و 11 از سرویس wireless display (صفحه نمایش بی سیم) استفاده کرده است.

این سرویس در بررسی نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف به شما کمک می‌کند که بدون استفاده از اینترنت، بلوتوث، نقطه اتصال یا همان هات اسپات (hotspot) به راحتی به تلویزیون‌هایی با برندهای مختلف متصل شوید.

  • وارد تنظیمات (Settings) شوید. این گزینه که با نماد چرخ دنده مشخص می‌شود از صفحه‌ی اصلی یا از طریق کشوی بالای صفحه قابل دسترسی است.
  • به دنبال یکی از گزینه‌های more (بیشتر) یا connection & sharing (اتصال و همرسانی)، Network (شبکه سازی) بگردید.

 

  • اکنون باید گزینه wireless display (صفحه نمایش بی سیم) را پیدا کرده و از طریق کلید off, on آن را فعال کنید.

در این قسمت می‌توان قابلیت Wireless display را مشاهده کرد. باید این گزینه را فعال کرد.

با فعال کردن آن می‌توان مراحل وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون را ادامه داد. نکته مهم بعدی هوشمند بودن تلویزیون است چرا که هم گوشی شیائومی و هم تلویزیون باید به یک شبکه وای فای مشترک وصل شوند.

در ادامه برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون مورد نظر، باید نام دستگاه را در لیست دستگاه‌های در دسترس گوشی پیدا کرد و به آن متصل شد. به این ترتیب محتواهای تصویری و ویدئویی روی نمایشگر تلویزیون به نمایش در خواهند آمد.

بیشتر بخوانید:

منو Developer Options اندروید

حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

آیا اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون‌های مختلف به صورت وایرلس دارای محدودیت است؟

این روش برای وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون یک روش کارامد است و راه اندازی آن نیز بسیار راحت و آسان است اما معایب و محدودیت‌هایی نیز در این خصوص وجود دارد.

اول از همه این که برای استفاده از این روش باید تلویزیون مورد نظر هوشمند باشد.

دوم این که باید از یک شبکه وای فای پر سرعت استفاده کرد. در نتیجه در صورت قطع شدن وای فای یا کند شدن آن، اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون با محدودیت مواجه خواهد شد.

در نهایت اینکه این روش اتصال نیاز به نزدیک بودن به شبکه بی سیم دارد و در صورت دور شدن از آن، اتصال با کندی مواجه می شود.

استفاده از میراکست برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون

یکی دیگر از روش‌های جذاب در مورد نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف به صورت وایرلس، اتصال از طریق میراکست است. روش اتصال گوشی های شیائومی به تلویزیون سامسونگ و همچنین نحوه اتصال تلویزیون ال جی به گوشی شیائومی نیز از این طریق امکان پذیر است.

البته برای استفاده از این روش باید هر دو دستگاه، یعنی هم گوشی شیائومی و هم تلویزیون هوشمند مورد نظر بتوانند از مشخصه میراکست پشتیبانی کنند.

اکثر گوشی‌های جدید شیائومی و اکثر تلویزیون‌های نسل جدید از برندهای مختلف از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. البته می‌توان از دانگل‌های میراکست نیز برای این منظور استفاده کرد.

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف

برای استفاده از این روش باید گوشی و تلویزیون هر دو به یک شبکه وای فای فعال مشترک متصل شوند. در ادامه برای اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون باید گزینه بلوتوث گوشی را روشن کرد. در مرحله بعدی نوبت به فعال کردن قابلیت اسکرین کست در بخش تنظیمات گوشی شیائومی است.

با روشن شدن این مشخصه، دستگاه لیست تمام تلویزیون‌های در دسترس جست و جو می‌شود و می‌توان با انتخاب نام تلویزیون مورد نظر، فرایند وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون را انجام داد. در ادامه نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف آمده است.

  • در ابتدا، گوشی شیائومی و تلویزیون خود را به یک شبکه وای فای متصل کنید. اگر این کار به درستی انجام نشود، اتصال موفقیت آمیزی نخواهید داشت.
  • در مرحله بعد، منبع تلویزیون را به گزینه اسکرین میرورینگ بی سیم (قرینه سازی صفحه نمایش) یا Wireless Screen Mirroring تغییر دهید. به خاطر داشته باشید مراحل بسته به نوع و مدل تلویزیون شما می‌تواند متفاوت باشد.

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف

  • اکنون، در تلفن همراه خود به قسمت تنظیمات بروید. گزینه اتصال و اشتراک گذاری Connection & sharing و سپس گزینه Cast (یعنی انتقال دادن عکس یا ویدئویی خاص از گوشی، تبلت یا لپ تاپ) را جستجو کنید. ویژگی Cast را فعال کنید، از این طریق دستگاه‌های موجودی که می‌تواند به آنها متصل شود را پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل خاموشی گوشی پوکو ام 3

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون با نرم افزار LetsView

LetsView یکی دیگر از ابزارهای قابل اعتمادی است که می‌توانید برای انتقال داده‌های گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند از آن استفاده کنید. این یک برنامه اشتراک گذاری صفحه نمایش DNLA (یعنی اتصال شبکه دنیای دیجیتالی با هم) بی سیم است که تقریباً از سیستم عامل‌های همه دستگاه پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، این نرم افزار رایگان است.

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف

شما می‌توانید ضبط صدا از صفحه، ضبط فیلم از صفحه، حاشیه نویسی و مهم‌تر از همه قابلیت میراکست (انتقال تصاویر از گوشی به تلویزیون) را در آن پیدا کنید. همانطور که می‌دانید ویژگی میراکست معمولا در تلویزیون‌ها موجود است. وجود این ویژگی به شما اطمینان می‌دهد که این نرم افزار بر روی تلویزیون شما کار می‌کند. در ادامه نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف از طریق این نرم افزار آمده است.

  • نرم افزار LetsView را روی گوشی شیائومی و تلویزیون خود دانلود و نصب کنید.
  • در مرحله بعد، مطمئن شوید که گوشی شیائومی و تلویزیون خود را به یک شبکه وای فای متصل کرده‌اید.
  • در تلویزیون، تنظیمات ویژگی میراکست را فعال کرده و نرم افزار LetsView را راه اندازی کنید. اگر تلویزیون شما دارای ویژگی میراکست داخلی نیست، فقط LetsView را اجرا کنید.
  • حالا در تلفن همراه خود، نرم افزار LetsView را باز کنید و منتظر بمانید تا نام تلویزیون شما در آن ظاهر شود.
  • روی نام تلویزیون خود ضربه بزنید و گزینه نمایش صفحه گوشی یا Phone Screen Mirroring را انتخاب کنید در ادامه نمایش بلافاصله آغاز خواهد شد.

اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون با نرم افزار ApowerMirror

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های اتصال گوشی به تلویزیون ApowerMirror است. ApowerMirror یکی از ابزارهای اصلی برای این نوع اتصال است که ویژگی‌های بسیار مفیدی دارد. در واقع، این برنامه تمامی ویژگی‌هایی که نرم افزار LetsView عنوان می‌کند را در خود دارد. خوب، البته به جز ویژگی میراکست. البته نرم افزار ApowerMirror ویژگی‌های دیگری دارد که در LetsView وجود ندارد.

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف

به عنوان مثال، قابلیت Cloud Mirroring، این ویژگی به شما امکان می‌دهد گوشی را در پلتفرم دیگری حتی از راه دور نمایش دهید. برای استفاده از این قابلیت نیازی نیست که به یک شبکه وای فای متصل شوید، فقط باید از نمایش ابری یا Cloud Mirroring استفاده کنید. در ادامه نحوه انتقال داده‌ها از گوشی شیائومی به تلویزیون هوشمند با استفاده از نرم افزار ApowerMirror  ارائه شده است.

  • نرم افزار ApowerMirror را در تلویزیون و گوشی شیائومی 11 خود دانلود کنید.
  • تلفن همراه و تلویزیون خود را به یک شبکه وای فای متصل کنید. حالا، برنامه را در هر دو دستگاه راه اندازی کنید.
  • به پین کد یا رمز​​ تلویزیون نگاه کنید چون باید آن را در تلفن خود وارد کنید.
  • در تلفن همراه خود، روی اولین آیکون در بالا سمت راست ضربه بزنید. یک آیکون به شکل ستاره است.
  • در آنجا فیلد رمز یا پین کد را مشاهده خواهید کرد. پین کدی که در تلویزیون می‌بینید را وارد کنید و برای شروع نمایش روی Start now ضربه بزنید.

روش‌هایی دیگر برای وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون

علاوه بر روش‌های مختلفی که برای اتصال گوشی به تلویزیون در بالا مورد بررسی قرار گرفتند، روش‌های دیگری نیز موجود است که شما می‌توانید در مورد نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف از این روش‌ها استفاده کنید.

برای این منظور می‌توان از روش‌های عمومی‌تر دیگری نیز بهره برد. این روش‌ها برای سایر گوشی‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از برنامه‌های کاربردی وجود دارند که در خصوص سیستم‌های اندرویدی کارایی داشته و می‌توان از آنها برای وصل کردن گوشی به تلویزیون بهره برد.

برای مثال می‌توان به اپلیکیشن Screen Stream Mirroring اشاره کرد. یک سری نرم افزارهای دیگر نیز وجود دارند که برای وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون می‌توان از آنها بهره برد. برای مثال می‌توان به نرم افزارهای زیر اشاره کرد:

  •  Remote Desktop
  •  Microsoft Remote Desktop
  •  Native smartphone solutions
  • Screen Stream Mirroring
  •  Screen Mirroring
  • Screen Mirroring With Tv

شما می‌توانید این برنامه‌ها را دانلود کنید و با استفاده از آنها اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف را تست کنید.

چرا وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون مهم است؟

با وصل کردن گوشی شیائومی به تلویزیون، می‌توان فیلم و محتواهای ویدئویی مختلف را روی نمایشگر بزرگ تلویزیون با کیفیت بسیار بالا تماشا کرد. برای وب گردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های نمایشی مختلف نیز می‌توان از نمایشگر بزرگ‌تر تلویزیون استفاده کرد.

برای پخش موسیقی، بازی کردن و مواردی از این دست نیز می‌توان از مزیت‌های اتصال گوشی به تلویزیون بهره برد. پس اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون‌های جدید می‌تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد که سرگرم گننده نیز هستند.

در این مطلب نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف بررسی شد و روش‌های موجود مورد بررسی قرار گرفتند. شما نیز می‌توانید یکی از روش‌ها را انتخاب کنید و براساس آن گوشی خود را به تلویزیون متثل کرده و از آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    من به طور تصادفی متوجه شدم که برای اتصال به تلویزیون با گوشی شیایومی که دارم، باید لوکیشن هم روشن باشه. شما هم تست کنید شاید جواب داد

    پاسخ

    سلام من گوشی شیائومی مدل mi 10 t pro دارم ولی به هیچ وجه به تلویزیونم که LG هست وصل نمیشه نه توسط خود گوشی نه نرم افزارهای جانبی تمام موارد آموزشی شما هم دنبال کردم ولی نتیجه نگرفتم ولی با گوشی قبلیم که سامسونگ s5 به راحتی وصل میشم اصلا هم قطعی نمیده.

    پاسخ

    میگم با کابل وصل شدی یا ن ؟؟
    من تلویزیونم وای فای نداره با کابل هم فقط صدا میاد

    پاسخ

    زمان اتصال به تلوزیون ال جی با گوشی پوکو ایکس ۳ با قابلیت میرور کست تصاویر بریده بریده پخش میشه. مشکل از چی میتونه باشه؟

    پاسخ

    سلام من با گوشی پوکو x3gt نمی توانم به تلویزیون وستل وصل شوم ولی با گوشی سامسونگ راحت وصل می شود

    پاسخ

    با سلام من با گوشی نوت ۱۰پرو به تلویزیون سونی وصل میشم تصویر وصل میشه ولی صدا وصل نمیشه خیلی هم تلاش کردم موفق نشدم اگه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم

    پاسخ

    سوأل اینجا است که وقتی من با گوشی شیامی ردمی نه پرو به تلویزیون ال جی فور ک وصل میشوم بر خلاف گوشی سامسونگ حاشیه دور تصویر خالی است و خوشت نمیاید بخصوص در مورد فیلمهای فور ک اما گوشی سامسونگ کاملا روتمام صفحه را تصویر میپوشاند آیا راهی برای این شر وجود دارد زیرا وقتی از بخشی از صفحه تلویزیون یعنی دور حاشیه استفاده نشود تصویر فور ک معنی ان از دست میرود

    پاسخ

    من نوت۱۰پروعه کلاوصل نمیشه شماچجوروصل کردین میشه لگین تولویزیونم الجیه

    پاسخ