;
coinex

کد عیب یابی گوشی شیائومی چیست؟ [+ معرفی تمامی کدهای مخفی گوشی شیائومی]

در گوشی‌های شیائومی تعداد زیادی کد عیب یابی گوشی شیائومی تعریف شده که با آن‌ها به برخی منوها و تنظیمات مخفی دسترسی خواهید داشت.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید با آشنایی با کدهای مخفی شیائومی می‌توانید از عملکرد گوشی و وضعیت سلامت سخت‌افزار آن مطلع شوید. حتی در مواردی و با استفاده از کدهای گوشی شیائومی برای عیب یابی می‌توانید برخی تنظیمات را به تناسب شرایط و نیاز تغییر دهید تا مشکل یا مشکلاتی را در گوشی برطرف کنید.

با این اوصاف آشنایی با تمامی کدهای مخفی گوشی شیائومی ضروری به نظر می‌رسد و می‌تواند در عیب یابی شیائومی بسیار کاربردی باشد. اما کد تست گوشی شیائومی چیست و چگونه باید از آ‌ن‌ها استفاده کرد؟

اگر این مقاله را مطالعه کرده و به شما در رفع مشکلات گوشی‌ شیائومی‌تان کمک کرد، می‌توانید از دیگر مقالات سایت تکراتو که در این زمینه نوشته شده کمک بگیرید.  اما اگر قصد خرید آیفون ۱۴ پرو مکس یا هر گوشی گران‌تر دیگری را دارید می‌توانید از دیگر مطالب سایت ما استفاده کنید و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


کد عیب یابی گوشی شیائومی

ما در مقاله پیش رو قصد داریم شما را با طیف وسیعی از کدهای دستوری گوشی شیائومی آشنا کنیم که می‌توانند به شما در تست و بررسی سلامت قطعات سخت‌افزاری گوشی کمک کنند. با استفاده از کدهای گوشی شیائومی برای عیب یابی حتی می‌توانید در صورت لزوم برخی تنظیمات را دستکاری کرده یا مطابق نیاز تغییر دهید.

کد عیب یابی گوشی شیائومی
کد عیب یابی گوشی شیائومی

لیست کدهای گوشی شیائومی لیست بسیار جامع و طولانی است که برای بخش‌ها و موارد مختلف کاربردی هستند. در ادامه شما را به طور مفصل و دقیق با کدهای عیب یابی شیائومی آشنا می‌کنیم. اما پیش از ادامه بحث ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که کد عیب یابی گوشی شیائومی چیست ؟

کد تست گوشی شیائومی چیست؟

بحث خود درباره کدهای مخفی شیائومی را با پرسش از چیستی کدهای دستوری گوشی شیائومی آغاز می‌کنیم. در پاسخ به سوال کدهای گوشی شیائومی برای عیب یابی چیست؟ باید گفت که کد تست گوشی شیائومی ابزاری کاربردی محسوب می‌شود که با آن می‌توانید امور خاصی مانند تست بخش‌ها و قطعات مختلف سخت‌افزاری را در گوشی شیائومی انجام دهید. در حال حاضر کدهای مخفی شیائومی برای تست های سخت‌افزاری بسیارند.

کد عیب یابی گوشی شیائومی چیست

تمامی کدهای مخفی گوشی شیائومی به نحوی خاص فرایند تست سخت‌افزار را انجام می‌دهند. این کدها می‌توانند کاربردهای زیادی داشته باشند و استفاده از آن‌ها بسته به شرایط می‌تواند برای افراد بسیار ضروری باشد.

اما اگر می‌گویید کاربرد دیگر کد عیب یابی گوشی شیائومی چیست ؟ در پاسخ باید گفت که فرض کنید قصد خرید یک گوشی شیائومی دست دوم را از فرد دیگر دارید. اگر فرصت ندارید گوشی را به کارشناس مجرب برای بررسی بسپارید، با آشنایی با کدهای دستوری گوشی شیائومی می‌توانید به راحتی فرایند سنجش سلامت سخت‌افزاری دستگاه را خودتان انجام دهید و با خیال راحت محصول دست دوم را بخرید.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل ساعت شیائومی

حل مشکل گوشی شیائومی

بررسی اطلاعات دستگاه با کدهای مخفی شیائومی

بعد از مقدمات اولیه درباره کدهای عیب یابی شیائومی در این بخش به کدهای گوشی شیائومی برای عیب یابی می‌پردازیم. در جدولی که در ادامه قرار دارد مهمترین کدهای دستوری گوشی شیائومی برای بررسی اطلاعات عمومی دستگاه را می‌بینید. برای اطلاع از هر مورد که در جداول زیر ذکر شده، کافی است کد درج شده را به طور دقیق در بخش شماره‌گیر گوشی وارد کرده و دکمه تماس را بزنید:

نمایش شماره IMEI گوشی *#۰۶#
تست تاچ اسکرین اندروید در گوشی شیائومی *#*#۲۶۶۴#*#*
بررسی اطلاعات تقویم گوشی *#*#۲۲۵#*#*
بررسی وضعیت باتری گوشی موبایل *#۰۲۲۸#
بررسی وضعیت صفحه تاچ شیائومی *#*#۲۶۶۴#*#*
نمایش کدهای بررسی نمایشگر *#*#۲۶۶۴#*#*
یا بررسی نرخ جذب گوشی SAR (*) *#۰۷#
بررسی عملکرد صدای گوشی *#*#۲۸۹#*#*
بررسی عملکرد قطعات سخت افزاری #*۰#*
نمایش مک آدرس شبکه بی‌سیم* *#*#۲۳۲۳۳۸#*#*
تهیه نسخه پشتیبان سریع از فایل‌های چند رسانه‌ای *#*#۲۷۳۲۸۳*۲۵۵*۶۶۳۲۸۲*#*#*
اجرای تست‌های QC *#*#۶۴۶۶۳#*#*
ریست گوشی‌های شیائومی ###۳۳۷*۰۷#

‌بیشتر بخوانید:

حل مشکل هنگ گوشی شیائومی

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

تمامی کدهای مخفی گوشی شیائومی برای بررسی سخت‌افزار

کدهای گوشی شیائومی

با استفاده از تمامی کدهای مخفی گوشی شیائومی می‌توانید عملکرد سخت‌افزارهای مختلف گوشی را بسنجید. کد عیب یابی گوشی شیائومی که در ادامه می‌بینید عملکرد اصلی‌ترین قطعات سخت‌افزاری گوشی را شامل می‌شوند:

تست شبکه بی‌سیم LAN *#*# ۲۳۲۳۳۹ #*#*
تست صفحه لمسی گوشی *#*# ۲۶۶۴ #*#*
تست بلوتوث گوشی *#*# ۲۳۲۳۳۱ #*#*
تست اسپیکر گوشی موبایل *#*# ۲۸۹ #*#*
تست سریع GPS گوشی *#*# ۱۴۷۲۳۶۵ #*#*
تست نمایشگر LCD گوشی *#*# ۰ #*#*
تست ویبره و بک لایت گوشی *#*# ۰۸۴۲ #*#*
تست فیلد گوشی *#*# ۷۲۶۲۶۲۶ #*#*
تست حسگر گوشی *#*# ۶۴۶۶۳ #*#*
تست نمایشگر دستگاه *#*# ۲۶۶۴ #*#*
نمایش نسخه تاچ اسکرین دستگاه *#*# ۲۶۶۳ #*#*
تست دیگر GPS دستگاه *#*# ۱۵۷۵ #*#*
تست میکروفن دستگاه *#*# ۲۸۹ #*#*
تست Packet Loopback *#*# ۰۲۸۳ #*#*
تست حسگر مجاورت (Proximity) *#*# ۰۵۸۸ #*#*
نمایش منوی سرویس‌ها # ۰۰۱۱#*
بررسی نسخه نرم افزار دستگاه #۱۲۳۴#*

کد عیب یابی گوشی شیائومی در بخش نرم‌افزاری

در این بخش می‌توانید با استفاده از کدهای دستوری گوشی شیائومی که در جدول زیر آمده اطلاعات و جزئیات مهم مربوط به نرم‌افزار گوشی را بررسی کنید. این کدها در همه گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو مشترک هستند:

جزئیات کامل دوربین *#*#۳۴۹۷۱۵۳۹#*#*
آدرس مک Wi-Fi دستگاه *#*#۲۳۲۳۳۸#*#*
نسخه رم موبایل *#*#۳۲۶۴#*#*
آدرس بلوتوث دستگاه *#*#۲۳۲۳۳۷#*#*
اطلاعات PDA و میان ‌افزار *#*#۱۲۳۴#*#*
شماره ساخت و تغییر شماره فهرست *#*#۴۴۳۳۶#*#*
نسخه نرم افزار FTA *#*#۱۱۱۱#*#*
نسخه سخت افزار FTA *#*#۲۲۲۲#*#*
اطلاعات گوشی، باتری و آمار استفاده *#*#۴۶۳۶#*#*

بیشتر بخوانید:

حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

افزایش سرعت گوشی شیائومی

کدهای مخفی شیائومی برای تهیه نسخه پشتیبان

برخی از کد عیب یابی گوشی شیائومی را می‌توان برای تهیه نسخه پشتیبان یا بازیابی اطلاعات مورد استفاده قرار داد. با استفاده از این کدهای دستوری گوشی شیائومی می‌توانید نسخه پشتیبان تهیه کنید یا گوشی را به تنظیمات کارخاه بازگردانید. این کدها اهمیت و حساسیت زیادی دارند و باید با دقت از آن‌ها استفاده کنید:

کد دستوری کاربرد
*#*#7780#*#* بازنشانی به تنظیمات کارخانه و حذف برنامه های کاربردی
#3855*2767* حذف و نصب سیستم عامل به صورت کامل

سایر کدهای مخفی شیائومی

در ادامه بحث کد عیب یابی گوشی شیائومی دیگر کدهای کاربردی در گوشی شیائومی را به شما معرفی می‌کنیم. این کدها برای دسترسی و تغییر تنظیمات در دیگر بخش‌ها کاربردی هستند:

تست QC *#*#۶۴۶۶۳#*#*
نمایش تقویم *#*#۲۲۵#*#*
خدمات Google Play *#*#۴۲۶#*#*
Rlz Debug UI *#*#۷۵۹#*#*
نظارت بر سرویس Google Talk *#*#۸۲۵۵#*#*
Voice Dialing Logging *#*#۸۳۵۱#*#*
Voice Dialing Logging *#*#۸۳۵۰#*#*
سرویس USB #۰۸۰۸#*
فعال کردن حالت سرویس #۹۰۹۰#*
تغییر عملکرد کلید پاور دستگاه *#*#۷۵۹۴#*#*
FactoryKeyString #۷۲۸۴#*
نمایش منوی epst #۷۷۸#
فعال کردن حالت تست برای اجرای Service Activity *#*#۱۹۷۳۲۸۶۴۰#*#*
استاندارد فریمور دوربین دستگاه #۳۴۹۷۱۵۳۹#*
نمایش اطلاعات سخت افزاری، PDA و… *#*#۴۹۸۶*۲۶۵۰۴۶۸#*#*

توجه داشته باشید که کدهای دستوری بخش فرایند پشتیبان‌گیری بسیار حساس هستند و باید با دقت از آن‌ها استفاده کنید. عدم توجه به نکات و جزئیات در استفاده از این کدها می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای سلامتی موبایل شما در پی داشته باشد.

نکات مهم در استفاده از کد عیب یابی گوشی شیائومی چیست ؟

کدهای گوشی شیائومی

همانطور که در طول این مطلب متوجه شدید، انواع کد عیب یابی شیائومی برای بررسی جزئی و دقیق تمام سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و اطلاعات عمومی گوشی وجود دارد که می‌توانند در شرایط مختلف به شما کمک کنند.

اما نکته مهم دیگر که در اینجا لازم به تاکید می‌دانیم اینکه در استفاده از کد تست گوشی شیائومی همیشه مراقب جزئیات مربوط به کد و وارد کردن دقیق آن باشید.

بیشتر بخوانید:

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

نحوه بررسی سلامت بخش‌های مختلف گوشی با کدهای شیائومی چگونه است؟

اگر قصد استفاده از کدهای گوشی شیائومی برای عیب یابی را دارید، می‌توانید با استفاده از برنامه تماس گوشی، کدها را به طور دقیق وارد کرده و در نهایت با اطمینان از صحت کد وارد شده، دکمه تماس را فشار دهید. اگر اشتباهی در کار نباشد می‌توانید پاسخ درخواست خود را در قالب یک نتیجه مختصر دریافت کنید.

البته برخی از این کدهای دستوری که به یک فرایند عیب یابی اشاره دارد یک منوی جامع را باز می‌کنند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید به بررسی وضعیت بخش‌های مختلف گوشی بپردازید. پس لزوما پاسخی که با این کدها دریافت می‌کنید، یک خروجی ساده و عادی نیست.

جمع‌بندی

همانطور که در این مطلب گفتیم، با انواع کد تست گوشی شیائومی می‌توانید اطلاعات نسبتا جامعی از وضعیت سلامت گوشی خود دریافت کنید. کد عیب یابی گوشی شیائومی ضمن کمک به یافتن باگ یا مشکلات احتمالی گوشی، در زمان خرید یک گوشی دست دوم می‌تواند کارآمد باشد تا با اطمینان نسبت به خرید یک گوشی اقدام کنید.

سوالات متداول

آیا امکان تغییر تنظیمات گوشی شیائومی با کدهای مخفی وجود دارد؟

همانطور که در طول این مطلب گفتیم، کدهای عیب یابی گوشی شیائومی همگی برای دریافت اطلاعات نیستند و با برخی از آن‌ها می‌توانید نسبت به اعمال تنظیمات جدید یا تهیه نسخه پشتیبان اقدام کنید.

آیا امکان اطلاع از طول عمر گوشی شیائومی با کدهای دستوری وجود دارد؟

طول عمر یک گوشی مسئله ساده‌ای نیست که بتوان با کد دستوری از آن آگاهی یافت. از طرفی صرفا طول عمر یک فاکتور کلیدی برای سنجش فرسایش گوشی نیست. پس اگر می‌خواهید از سلامت قطعات سخت‌‌افزاری اطمینان حاصل کنید، حتما گوشی را به یک متخصص مجرب نشان دهید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کد عیب یابی گوشی شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    گوشی شیامی آشغاله پولتون رو دور نریزید سامسونگ خیلی بهتره شیامی اطلاعات سامسونگ رو نمی‌خونه با کامپیوتر سازگاری ندارد اغلب مشکل دریافت وای فای خانگی داره اصلا مناسب ایران نیست

    پاسخ

    با این کدهای بدردنخور مردم رو مسخره خودتون کردید

    پاسخ

    سلام،خسته نباشید من گوشی شیامی نوت 12دارم وحدود5ماه میشه خریدم وقتی گوشی زنگ میخوره بهم زنگ می‌زنند صفحه گوشی روشن نمیشه وشماره نمیفته فقط صدای زنگ میاد یک مرتبه تنظیمات کارخانه زدم فرقی نکرد بعد بردم فلش زدم فقط چند روز خوب بود دوباره همین حالت بهش دست داده وقتی صفحه خاموش هست زنگ میخوره فقط صدای زنگ میاد ولی روشن نمیشه و شماره نمیفته ودرضمن برنامه های اینستا ووای تیوپ پروفایل‌ها باز نمیکنه میگه شبکه خبری بازخوانی نمیشه و اینترنت و شبکه ها سیم کارتها هم بیشتر مواقع ضعیفه و همیشه باید سرعت اینترنت ویا امنیت بروز رسانی کنم حتی بیشتر مواقع باید در بازار هم بروزرسانی بشه برنامه ها

    پاسخ

    این نوشته فقط برای این نوشته شده مه خواننده ای بیاد و مقدار از وقت طرف را بگیری و برای خودت یه صفحه را سیاه کرده باشی،چون در آخر هیچ کد دستوری ستاره نمی گذارند و این یعنی اینکه این کد دستورها من در آوردی هستند .
    لطفا برای سیاه کردن صفحه و گرفتن تایمی از یک خواننده مطالب جذاب و واقعی و علمی بنویسید.

    پاسخ

    چرا آدرس غلط به مردم میدهید هیچکدام از کدها دستوری عمل نمیکنه.مردم را فریب ندید

    پاسخ

    سلام. هیچ کدی درباره حافظه نیست چرا…من به مشکل حافظه داخلی گوشی برخورد مردم و هیچ نمایندگیی پاسخ گو نیست

    پاسخ

    گوشی شیامی نخرید

    پاسخ

    عامو اینا که هیچ کدومش کار نمیکنه کد رو که میزنم میگه شماره مورد نظر اشتباه است

    پاسخ