;
coinex

گوشی سامسونگ گلکسی A52 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

سامسونگ مدت هاست در زمینه تولید گوشی های سری A فعالیت دارد. حالا سری جدید گوشی هایش را عرضه کرده. اکنون می خواهیم به بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A52 بپردازیم.

سامسونگ برندی است که از محبوبیت بالایی در بازار ایران برخوردار است و سوای پرچمداران بی نظیر و با کیفیتش، میان رده های خوبی هم دارد. سری A برای ما ایرانیان از آن نسل هایی است که جذابیت دوچندانی دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی A52 از آن گوشی های هوشمندی است که با ظاهر جذاب و ارتقای سخت افزار در بخش دوربین و نمایشگر هم حرف های تازه ای برای گفتن دارد.

در برند مطرحی مثل سامسونگ علیرغم وجود گوشی های پرچمدار با سخت افزار بی نظیر و دوربین های فوق العاده و نمایشگرهای خیره کننده شان که در لیست بهترین های بازار هستند، گوشی های میان رده خوبی هم به چشم می خورد که سری A از آن‌هاست.

سوای این‌ها درست است که همه ما تمایل داریم پرچمداران این برندها را در دست داشته باشیم اما به دلیل قیمت های گران این گوشی ها اکثر مردم توان خرید چنین گوشی هایی را ندارند.

سامسونگ از قدرت خرید بازار هدف خود به خوبی اطلاع دارد و به همین دلیل است که بیشتر از هر چیزی روی سری میان رده خود کار می کند. این دستگاه ها مقرون به صرفه و اقتصادی اند و جوابگوی طیف وسیعی از کاربران‌اند. در ادامه مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی A52 را بررسی خواهیم کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی A52

در سال 2020 به گزارش یکی از موسسات پژوهشی مطرح، معلوم شد که گلکسی A51 پروفروش ترین گوشی اندرویدی بوده است. گوشی گلکسی A52 که سری جدید این گوشی است تقریبا در تمام بخش های گوشی نسبت به نسخه قبلی خود بهبود یافته و حال باید دید توانسته است موفقیت برادر خود یعنی A51 را تکرار کند یا نه! در ادامه قصد داریم به بررسی کامل گوشی سامسونگ گلکسی A52 و مشخصات سامسونگ Galaxy A52 بپردازیم. با تکراتو همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

گوشی شیائومی Mi Mix 4

گوشی شیائومی پوکو X3 پرو

طراحی و ساخت: مشخصات فنی گلکسی A52

یکی از قسمت های مهم هر گوشی که نظر مخاطب را جلب می کند طراحی آن است. طراحی گوشی های سامسونگ همیشه برای مخاطبان جذاب بوده است و یکی از دلایل خرید گوشی های این برند، طراحی زیبا و خوش ساخت بودن آن است.

با مشاهده نسل قبلی گوشی های سری A می بینیم که تغییر عمده ای در نسل جدید صورت پذیرفته است. برای مثال ما در گلکسی A51 شاهد بدنه براق و منحنی و نیز رنگ بندی گرادیانی بودیم اما در سری جدید اینها جای خودشان را به بدنه مات با رنگ بندی ساده و طراحی صاف تری داده اند. همچنین جنس بدنه دیگر فلزی یا شیشه ای نیست بلکه پلاستیک می باشد.

گوشی سامسونگ گلکسی A52
گوشی سامسونگ گلکسی A52 / گوشی سامسونگ گلکسی A52

یکی از بخش هایی که عمده ترین تغییرات را پذیرفته است، پنل پشتی A52 است. این بخش دیگر نه انحنایی دارد و نه خمیدگی خاصی! ماژول های دوربین مانند قبل روی یک قاب مستطیل شکل سوار شده اند و در واقع مثل گوشی های آیفون از عمق پنل پشتی درآمده اند.

گوشی گلکسی A52 در چهار رنگ مشکی، آبی، سفید و بنفش عرضه شده اند و تماما مات هستند. بررسی های انجام شده نشان می دهد که در دو رنگ آبی و مشکی که متمایل به خاکستری است، آثار چربی و انگشتان روی سطح جذب می شوند. طبیعتا رنگ مشکی نیز به خاطر کدر بودن، آثار لکه را بیشتر به نمایش می گذارد.

نسل گذشته یعنی A51 گواهینامه IP67 را نداشت اما در سری جدید خوشبختانه شاهد گواهی IP67 هستیم و این بدان معناست که گلکسی A52 می تواند تا 30 دقیقه در برابر فشار آب در عمق یک متری تاب بیاورد. باید خاطر نشان سازیم که این گوشی یکی از معدود گوشی های میان رده دارای این گواهی است.

وزن گلکسی A52 نسبت به سری قبلی چند گرمی بیشتر و حدود 189 گرم است که در ابعاد 8.4 در 75.1 در 159.9 مناسب به نظر می رسد و به راحتی در دست قرار می گیرد. شما به راحتی می توانید این گوشی را در دست بگیرید و در کارهای مدوام و روزانه تان شما را خسته نخواهد کرد.

نمایشگر این گوشی نسبت تصویر 20:9 را با ابعاد 6.5 اینچی ارائه می دهد. همچنین صفحه نمایش آن با شیشه کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می شود و گوشه های صفحه نمایش کمی گرد است. 84.1 درصد از فضای گوشی را صفحه نمایش 6.5 اینچی اشغال کرده است و در میانه آن دوربین سلفی گوشی تعبیه شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی تا 2 میلیون تومان شهریور 1400

بهترین گوشی های 2021

حسگر اثر انگشت اپتیکال با توجه به پنل OLED در زیر نمایشگر است و دقت مناسبی دارد اما طبیعتا از سرعت عمل بالایی برخوردار نیست. فریم گلکسی A52 پلاستیکی است و برخلاف قاب پشتی رنگ مشابه بدنه آن چربی دست را به خود می گیرد. در لبه راست فریم و در یک ارتفاع مناسب شاهد دکمه های پاور و کنترل صدا هستیم که بدون تلاش خاصی دستیابی به آن میسر است.

روزنه میکروفون و نیز درگاه سیمکارت روی لبه بالایی فریم تعبیه شده اند و خوشبختانه در سمت چپ گوشی شاهد هیچگونه دکمه یا درگاهی نیستیم. روی لبه پایینی فریم هم مانند اکثر میان رده ها شاهد جک 3.5 میلی متری هدفون و درگاه تایپ سی هستیم.

نمایشگر: مشخصات فنی گلکسی A52

بررسی نمایشگر مثل همیشه یکی از قسمت های مهمی است که باید به آن پرداخت چرا که همچون آینه ای پردازش های سنگین گوشی هوشمندتان را به شما نشان می دهد و مسلما کاربران می خواهند این پردازش ها را با وضوح هر چه تمام بینند.

گوشی سامسونگ گلکسی A52
گوشی سامسونگ گلکسی A52 / مشخصات فنی گلکسی A52

گلکسی A52 پنل 6.5 اینچی از نوع سوپر آمولد دارد و کیفیت تصویر در آن 2400 در 1080 پیکسل است. چنین وضوحی می تواند تراکمی در حدود حداکثر 407 و حداقل 394 پیکسل بر اینچ را به نمایش بگذارد که برای یک میان رده جذاب به نظر می رسد.

نرخ تازه سازی که گوشی گلکسی A52 فایوجی در اختیار کاربر می گذارد عدد 120 هرتز است و اگر خیال کرده اید که سازندگان کره ای آن نرخ متغیر برای آن در نظر گرفته اند در اشتباه به سر می برید. با این حساب کاربر باید از میان اعداد 60، 90 و 120 هرتز یکی را برگزیند.

یکی از نقاط ضعف صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A52 فایوجی نسبت به نسخه فورجی اش، روشنایی آن است که باید بگوییم نسخه فورجی روشنایی بهتری را به مخاطب ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های هواوی 2021

بهترین گوشی های شیائومی 2021

فرض کنید اگر روشنایی صفحه نمایش گوشی شما 50 درصد باشد، حداکثر روشنایی در حالت دستی 542 و در حالت خودکار چیزی حدود 834 نیت است و در مقام مقایسه با نسخه فورجی باید اعتراف کنیم که 32 درصد تاریک تر عمل می کند. این اعداد وقتی که کل صفحه نمایش روشن باشد در همان حالات بالا به ترتیب به 437 و 855 نیت می رسد.

روشنایی گوشی گلکسی A52 فایوجی در قسمت میانی صفحه نمایش به حداکثر نور خود می رسد و حداقل روشنایی هم 1.81 نیت خواهد بود. در هر حال باید بدانید که این نمایشگرها زیر نور آفتاب یا تاریکی اتاق، خوانایی خوبی دارند اما نمایشگر گلکسی A52 فایوجی کمی تاریک تر از نسخه فورجی آن است.

دوربین: مشخصات سامسونگ Galaxy A52

گوشی سامسونگ گلکسی A52 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی
مشخصات سامسونگ Galaxy A52 / گوشی گلکسی A52

در بخش دوربین گلکسی A52 باید بگوییم که همچون دیگر دستگاه های میان رده بازار با چهار ماژول عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق سنج رو به رو هستیم. راجع به حسگرهای این گوشی اطلاعات چندانی در دست نیست.

رابط کاربری دوربین مانند قبل است و در نیمه پایین می توانید بین حالت های مختلف استفاده از دوربین جا به جا شوید. در نوار بالایی به منوی تنظیمات دوربین، فلش، تایمر، نسبت تصویر و فیلترها دسترسی خواهید داشت.

از جمله حالت هایی که گوشی گلکسی A52 در اختیار کاربر می گذارد می توان به حالت عکاسی خودکار، فیلم برداری خودکار با وضوح 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد. حالت Single Take به شما امکان می دهد تا به صورت هوشمند، مجموعه ای از عکس ها و ویدئوها را به ثبت برسانید.

حالت جدیدی که با عنوان Fun مشخص شده است به کاربر اجازه می دهد بدون نیاز به نرم افزار جانبی اسنپ چت، فیلترهای آن را داشته باشد. (این حالت نیازمند دسترسی به اینترنت است) در حالت Pro می توانید با تغییر ISO از سطح 50 تا 4000 عکاسی حرفه ای انجام دهید.

همچنین می توانید کنتراست تصویر را تنظیم کنید یا سرعت شاتر و نوردهی را کم و زیاد نمائید. با دوربین واید، سلفی و اولتراواید گلکسی A52 می توانید در شب عکاسی کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

بهترین گوشی های وان پلاس

دوربین واید این گوشی دارای حسگری 64 مگاپیکسلی است که ساخته سونی IMX686 است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می گیرد. چنین حسگری در پشت لنزی با فاصله کنونی 26 میلی متری و لرزشگیر اپتیکال تصویر تعبیه شده است. با این اوصاف دوربین این گوشی با حسگری بزرگ و دیافراگمی بازتر توانایی ثبت تصاویر پرواضحی را داراست.

عکاسی در روشنایی روز، منجر به ثبت تصاویری با جزئیات و رنگ های جذاب می شود. گستره دینامیکی آن به اندازه پرچمداران این برند نیست اما نسبت به سایر هم رده ها عملکرد خوبی دارد.

از دیگر نکات قابل توجه گوشی سامسونگ گلکسی A52  بهره مندی دوربین 64 مگاپیکسلی آن از فیلتر رنگی Quad Bayer است. نحوه کارکرد این فیلتر به این صورت است که برای ثبت عکس های واضح و روشن، هر چهار پیکسل را به یک رنگ در می آورد و داده های آن‌ها را به صورت اجتماعی و در 16 مگاپیکسل در اختیار کاربر می گذارد.

عملکرد لرزشگیر اپتیکال بدین صورت است که با تحت تاثیر قرار دادن دوربین عریض در تاریکی عکس های واضح تری را به ثبت می رساند. دوربین فوق عریض با نسخه های قدیمی تفاوتی ندارد و برای ثبت تصاویر از سنسور 12 مگاپیکسلی با میدان دید 123 درجه ای استفاده می کند. مثل دیگر هم رده ها لرزشگیر اپتیکال در دوربین فوق عریض جایی ندارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های تاشو

بهترین گوشی های ریلمی

گوشی سامسونگ گلکسی A52 ؛ قیمت، مشخصات فنی و نقد و بررسی

در رابطه با تصاویری که دوربین فوق عریض ثبت می کند باید بگوییم که در روشنایی روز تقریبا همه چیز مانند دوربین عریض است اما مسلما باید در مواردی مثل جزئیات کمتر باشد و نویز بیشتری به همراه داشته باشد.

در تاریکی، دوربین فوق عریض تصاویر معقولی را به ثبت می رساند. در گوشی گلکسی A52 شاهد حالت شب روی دوربین فوق عریض هستیم اما متاسفانه چون نقاط تصویر را بیش از حد روشن می کند، جزئیات را محو می نماید.

گلکسی A52 سیستم بزرگنمایی خودش را روی دوربین عریض، با کمک کراپ دیجیتال و تا سقف 10 برابر ایجاد کرده است. چنین کراپ دیجیتالی روی عکس های دوربین عریض نهایتا تا 2 یا 3 برابر نتایج رضایت بخش به ارمغان می آورد.

برای عکاسی از سوژه های نزدیک گلکسی A52 از لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی بهره می برد. همان طور که می دانیم نباید در چنین لنزی انتظار وجود لرزشگیر اپتیکال یا حتی فوکوس خودکار داشته باشیم.

در صورت وجود نور کافی، می توان انتظار ثبت تصاویر جذابی با این سنسور 5 مگاپیکسلی داشت اما باید دقت زیادی به خرج دهید چون ممکن است تصاویر با لرزش کوچکی تار شوند.

در مورد دوربین سلفی این دستگاه نیز باید بگوییم که سنسور 32 مگاپیکسلی از همان فیلتر رنگی Quad Bayer بهره مند است و تصاویر را به همراه لنز عریض 26 میلی متری ثبت می کند. ثبت تصاویر سلفی با جزئیات خوب و رنگ های طبیعی و نیز گستره داینامیکی وسیع، می تواند برای هر کاربری جذاب باشد.

همان طور که بالاتر شرح آن رفت، دوربین گلکسی A52 دارای ماژول عمق سنج 5 مگاپیکسلی است که با تفکیک بهتر سوژه و سنجش عمق آن عکس های پرتره خوبی ثبت می کند. تمام دوربین های پنل پشتی و نیز سلفی جز لنز ماکرو، توانایی فیلم برداری با وضوح 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه دارند.

چنین رزولیشنی در عموم دستگاه های میان رده جایی ندارد و باید گفت وضوح آن دارای جزئیات زیاد و رنگ های جذابی هستند. در پایان باید گفت که در وضوح فول اچ دی حالت سوپر استدی یا فوق ثابت برای رفع لرزش ها در اختیار کاربر گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو

بهترین گوشی های اوپو

سخت افزار: مشخصات سامسونگ Galaxy A52

گوشی سامسونگ گلکسی A52
گوشی سامسونگ گلکسی A52 / مشخصات سامسونگ Galaxy A52

در رابطه با بخش سخت افزار گوشی باید مروری بر قسمت های قبلی و مطالب جدید داشته باشیم. با ما همراه باشید تا بدانیم که مهمترین قطعه سخت افزاری گلکسی A52 چیست؟

اگر بخواهیم با ترتیب خاص تکراتو شروع کنیم ابتدا باید از نمایشگر 6.5 اینچی گوشی بگوییم که فضایی در حدود 85 درصد قاب جلویی را پوشش داده و از پنل سوپر آمولد بهره مند است. ابعاد گوشی اعداد 159.9 در 75.1 در 8.4 میلی متر را نشان می دهند که با وزن 189 گرمی آن به نظر می رسد با گوشی سبک و خوش دستی رو به رو هستیم.

اکنون زمان آن رسیده تا به قلب تپنده گوشی سامسونگ گلکسی A52 بپردازیم. تراشه 8 نانومتری اسنپدراگون 750G 5G وظیفه پردازش دستورات شما را بر عهده دارد. نسخه فایوجی گوشی نسبت به فورجی از پردازنده قدرتمندتری برخوردار است که در پردازش های سی پی یو محور 15 درصد و در پردازش های جی پی یو محور 10 درصد عملکرد بهتری دارد.

پردازنده مرکزی گوشی از هشت هسته تشکیل شده است که دو هسته آن حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته دیگر حداکثر 1.8 گیگاهرتز را ارائه می دهند و کم مصرف خواهند بود. به لطف وجود چنین چیپستی، شاهد وای فای 6 و نسخه بلوتوث 5.1 هستیم و این تراشه در پردازش هایی که مبتنی بر هوش مصنوعی است توان پردازشی حدود 4 ترافلاپس دارد.

به نظر می رسد در زمینه پردازش، گوشی سامسونگ گلکسی A52 با مشکل مواجه نمی شود. همچنین با پردازنده گرافیکی آدرنو 619 کاربر کیفیت بصری بیشتری را تجربه می کند و سرعت عملکرد دستگاه نیز بالاتر خواهد بود.

گلکسی A52 خوشبختانه از درگاه اختصاصی microSDXC بهره مند است که در کنار حافظه رم 6 یا 8 و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت نیازهای اکثر کاربران را جوابگو خواهد بود. در قسمت دوربین همان طور که گفتیم شاهد چهار ماژول عریض، فوق عریض، ماکرو و عمق سنج هستیم که در پنل پشتی و در کادری مستطیلی قرار گرفته اند. در پنل جلویی و درست در میانه صفحه نمایش دوربین سلفی32 مگاپیکسلی وجود دارد.

باید بگوییم که این گوشی از وجود اسپیکر استریو بهره مند است. این اسپیکر در لبه پایین فریم و حاشیه بالایی نمایشگر تعبیه شده است. جک 3.5 میلی متری هدفون نیز وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ویوو

بهترین گوشی های موتورولا

نرم افزار: مشخصات فنی گلکسی A52

کار خوب سامسونگ این است که چنین میان رده ای را با آخرین نسخه رابط کاربری و سیستم عامل روانه بازار کرده است. گلکسی A52 از رابط کاربری پیش فرض OneUI 3.1 و اندروید 11 برخوردار است و مطابق با اظهارات خود سامسونگ کاربران می توانند از 3 سال پشتیبانی هم برخوردار شوند و این یعنی اینکه احتمال زیاد اندروید 14 را تجربه خواهند کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی A52
گوشی سامسونگ گلکسی A52 / گوشی سامسونگ گلکسی A52

این رابط کاربری در مقایسه با نسخه قبلی خود، تغییراتی داشته است. مثلا می توان در صفحه Home گوشی، افزوده شدن Google Discover را دید که شامل تازه های اخبار و مقالات اینترنتی است. این افزونه مطابق با الگوریتم های خود و بر اساس سلایق شما مطالب را به نمایش می گذارد. اگر خواهان چنین اخباری باشید این تغییر برایتان جذاب خواهد بود.

از دیگر تغییرات جالب وجود نرم افزار «یافتن چیزهای هوشمند» یا همان «Smart Things Find» است که به شما دسترسی می دهد اگر گوشی خود را گم کنید، آخرین مکان آن را بیابید. اگر از کاربرانی باشید که گیم با گوشی هوشمندتان برای شما سرگرمی جذابی است، باید بگوییم در این بخش هم آپدیت های جذابی روی داده است.

اپلیکیشن Game Launcher خوشبختانه به روزرسانی شده و اکنون می توانید با آن، مدت زمانی را که در بازی های مختلف صرف کرده اید مخفی کنید تا از عذاب وجدان خویش در امان باشید!

حالا می توانید با سرعتی بیشتر به بازی هایتان دسترسی داشته باشید و اگر دقت نمائید هنگام بازی با کلیک بر روی گزینه گیم بوستر می توانید از امکاناتی مثل مخفی کردن تماس ها و پیغام ها هنگام بازی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ایرانی 1400

بهترین گوشی های نوکیا 2021

باتری و قیمت: قیمت Galaxy A52

 گوشی سامسونگ گلکسی A52
مشخصات فنی گلکسی A52 / قیمت Galaxy A52

گلکسی A52 در قسمت باتری از ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعتی برخوردار است. سازندگان گلکسی A52 فایوجی میزان شارژدهی این گوشی را در پخش ویدئو و وب گردی به ترتیب 20 و 16 ساعت می دانند.

این گوشی از شارژ سریع 25 واتی بهره می برد و از شارژر درون جعبه نیز برخوردار است. سازندگان کره ای این گوشی می گویند که گلکسی A52 می تواند درعرض 30 دقیقه از شارژ صفر به نیمه برسد.

گلکسی A52 با نرخ تازه سازی 120 هرتز به مدت 13 ساعت و 44 دقیقه روشن می ماند و در پخش ویدئو عملکرد خوبی را به نمایش می گذارد. قیمت این گوشی در حالت کلی 499 دلار است. در پایان شما را به تماشای گالری تصاویر گلکسی A52 دعوت می کنیم:

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گوشی سامسونگ گلکسی A52 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    بورو بابا شیائومی میان رده میزنه نصف این قیمت داره و اندازه همین حتی بهتر داره کار میکنه.

    پاسخ

    سلام دوستان ۳ ماهی هست از گوشی ا ۵۲ فایوجی استفاده میکنم به جز اثر انگشت که کمی ضعیف است واقعا گوشی خوبی میباشد و از نظر من ارزش خرید بالایی دارد ممنون از دوستان

    پاسخ