;
coinex

گلکسی اس 22 اولترا (Galaxy S22 Ultra) پادشاه گوشی‌های 2022 رسما رونمایی شد

گلکسی اس 22 اولترا ، بهترین گوشی 2022 سامسونگ رونمایی شد. این گوشی همراه با دو گوشی گلکسی S22 و S22 Plus رسما کار خود را در بازار بهترین گوشی‌های 2022 شروع کرد.

سامسونگ در رویداد امروز از سری گلکسی S22 و تبلت‌های سری Galaxy Tab S8 رونمایی کرد. گوشی‌های اس 22 و اس 22 پلاس از لحاظ ظاهری و مشخصات فنی، نسبت به نسل قبلی تفاوت قابل توجهی نداشتند.

حالا باید دید که نسخه اولترا از چه ویژگی‌های و قابلیت‌هایی برخوردار شده که ارزش خرید را داشته باشد.

مشخصات گلکسی S22 Ultra

گلکسی اس 22 اولترا نسبت به دو گوشی دیگر سری اس 22 تغییرات بیشتری نسبت به نسل قبلی اس 21 داشته که از جمله مهم‌ترین آنها باید به قلم S Pen اشاره کرد. این گوشی برخلاف گلکسی اس 21 اولترا، همراه با S Pen عرضه می‌شود. اس21 اولترا تنها به درگاه نصب S Pen مجهز بود و قلم استایلوس به‌صورت مجزا فروخته می‌شد.

سرعت عملکرد قلم استایلوس در این گوشی نیز افزایش یافته که یک آپگرید مهم نسبت به قبلی محسوب می‌شود. تاخیر 9 ثانیه در نسل قدیمی اس 21 اولترا در این گوشی جدید به 2.8 ثانیه کاهش یافته است. الگوریتم S Pen در گلکسی اس 22 اولترا ارتقا یافته و به همین دلیل، قلم استایلوس می‌تواند مسیر حرکت دست کاربر را در هنگام استفاده از قلم تشخیص دهد.

این گوشی همچنین تفاوت ظاهری زیادی با گوشی‌های گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس دارد. درواقع می‌توان گفت که ترکیبی کامل از سری S و Note سامسونگ است.

گلکسی اس 22 اولترا در ابعاد 8.9×163.3×77.9 میلی‌متری ساخته شده و وزن آن 229 گرم است. نمایشگر گوشی در لبه سمت راست و چپ کمی خمیده هستند. فریم گوشی هم در لبه‌های بالایی و پایینی به‌صورت کاملا تخت طراحی شده که بیشتر به سری Note شباهت دارد.

گلکسی S22 Ultra از نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن +Edge QHD برخوردار است. این نمایشگر داینامیک از نرخ نوسازی 1 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و برای محافظت از چشم کاربر به ویژگی Eye Comfort Shield مجهز شده که مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کند.

Galaxy S22 Ultra
نمایشگر
  • 6.8 اینچ +Edge QHD
  • Dynamic AMOLED 2X
  • نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز در Game Mode
  • Vision booster
  • کنترل نور آبی مبتنی بر هوش مصنوعی Eye Comfort Shield
ابعاد و وزن
  • 8.9×163.3×77.9 میلی‌متر
  • 229 گرم

Galaxy S22 Ultra

دوربین گلکسی اس 22 اولترا

اما درباره مشخصات دوربین این گوشی باید گفت که نسبت به گلکسی اس 21 تفاوت قابل توجهی ندارد. این گوشی از لنز اصلی 12 مگاپیکسلی اولترا واید بهره می‌برد. یک لنز 108 مگاپیکسلی واید به همراه دو لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی، تنظیمات دوربین گلکسی اس 22 اولترا تکمیل می‌کنند.

در نمای جلویی گوشی نیز یک لنز 40 مگاپیکسلی قرار دارد.

Galaxy S22 Ultra
دوربین اصلی
  • 12 مگاپیکسل اولترا واید (f/2.2)، FOV 120
  • 108 مگاپیکسل واید (f/1.8)، Dual pixel AF، FOV 85
  • 10 مگاپیکسل تله‌فوتو (f/2.4)، زوم اپتیکال 3x، میدان دید FOV 36
  • 10 مگاپیکسل تله‌فوتو (f/4.9)، زوم اپتیکال 10x، میدان دید FOV 11
دوربین سلفی 40 مگاپیکسل (f/2.2)، FOV 80

 

تراشه و رم گلکسی اس 22 اولترا

تاکنون اطلاعات زیادی درباره مدل‌های مختلف رم و حافظه گلکسی اس 22 اولترا منتشر شده که می‌توان گفت تقریبا تمام آنها درست بودند. Galaxy S22 Ultra در چند مدل رم و حافظه عرضه می‌شود:

  • رم 8 و حافظه 128 گیگابایتی
  • رم 12 و حافظه 256 گیگابایتی
  • رم 12 و حافظه 512 گیگابایتی
  • رم 12 و حافظه 1 ترابایتی

Galaxy S22 Ultra با حافظه داخلی 1 ترابایتی تنها در برخی بازارهای محدود راه‌اندازی می‌شود؛ البته سامسونگ هنوز فهرست این کشورها را اعلام نکرده است.

Galaxy S22 Ultra

از دیگر مشخصات گلگسی S22 Ultra باید به سیستم روی تراشه آن اشاره کرد. این گوشی در دو مدل راه‌اندازی می‌شود؛ یکی از مدل‌ها با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و دیگری با تراشه اگزینوس 2200 به بازار می‌آیند که مثل همیشه، هرکدام از آنها در بازارهای مشخصی به فروش می‌رسند. هرچند که گفته می‌شود با توجه به مشکل کمبود جهانی تراشه، اکثر بازارها نسخه‌ای از این گوشی را دریافت می‌کنند که به اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز است.

سیستم عامل و باتری گلکسی اس 22 اولترا

گلکسی اس 22 اولترا به‌صورت پیش‌فرض از اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 بهره می‌برد. باتری این گوشی 5000 میلی‌آمپرساعت است و شارژ سریع 45 وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین قابلیت شارژ وایرلس 15 وات و Wireless PowerShare را دارد.

Galaxy S22 Ultra

قابلیت‌های اتصال

Galaxy S22 Ultra از اتصال شبکه 5G پشتیبانی می‌کند که البته به اپراتور و منطقه‌‌ای که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. از دیگر قابلیت‌‌های اتصال این گوشی باید به LTE، وای فای 6E و بلوتوث 5.2 اشاره کرد.

S22 Ultra همچنین از استاندارد ضدآب IP68 بهره می‌برد و اگر به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب باشد، آسیب نمی‌بیند.

Galaxy S22 Ultra

رنگ بندی و قیمت گلکسی اس 22 اولترا

رنگ بندی گلکسی اس 22 اولترا با کمی تفاوت از اس 22 و اس 22 پلاس طراحی شده است. همانطور که در اخبار و رندرهای مختلف دیده بودیم، گلکسی اس 22 اولترا در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز و قرمز تیره عرضه می‌شود.

این گوشی در نسخه استاندارد، یعنی رم 8 و حافظه 128 گیگابایتی، هم قیمت گلکسی اس 2 اولترا به فروش می‌رسد، یعنی 1199 دلار. پیش از این گزارش شده بود که نسخه اولترا، زودتر از دو عضو دیگر سری اس 22 راه‌اندازی می‌شود تا شانس بیشتری برای فروش داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گلکسی اس 22 اولترا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (11 نظر)

    سلام قیمتش به پول ایران چقدره

    پاسخ

    آاااااای بی صاحب بشه این سامسونگ. آتش بگیره این سامسونگ نابود بشه این سامسونگ. مرده شور ببرن این سامسونگ رو به همراه ال جی. خدا لعنتشون کنه خبیث های ملعون رو….. حداقل 20 ساله با پول ما ایرانی ها شرکت های خرابه و آشغال خودشون رو تبدیل به معروف ترین های جهان کردند بعد در دوران فریدون حاضر نشدند حتی یه پیج هم بدن به ایران. اونوقت شما همچنان اصرار دارین که سامسونگ و ال جی رو بررسی کنید و نقل خوبی و مزایا. باید حکم قضایی بدن فروش هر گونه محصولات سامسونگ و ال جی جرم هستش و مصادره اموال داره. خبیث ها اسم نکبت سام سوننگ رو تغییر دادند به سام و بازم دارند آشغال های کره ای رو به خورد ملت بدبخت میدن….. نابود بشه ان شاء الله شرکت شون

    پاسخ

    یعنی سامسونگ فقط با پول ایرانی ها به اینجا رسیده؟ ایرانی ها اینقد پول دارن که سامسونگ رو سامسونگ کردن؟ یکم با منطق حرف بزنید

    پاسخ

    حالتو خریدارم

    پاسخ

    قابلیت چشمگیری نسبت به S21 ultra نداره. سامسونگ با معرفی این گوشی نشون داد که دیگه به انتهای راه رسیده و واقعاً هیچ ایده جدیدی نداره..

    پاسخ

    باید گوشی اس 22الترا از رم 16 جیب می بود

    پاسخ

    خرید این گوشی احتمالا به قیمت حدود 25 میلیون تومان در ایران باعث تخلیه منابع ارزی کشور می شود. ای کاش تولیدکنندگان گوشی به فناوری های بالاتر دست یابند و به جای اینکه بگوئیم خوش بحال تولیدکننده گوشی اس 22 یعنی سامسونگ و خوشبحال به مردمان کره به دلیل افزایش درآمد سرانه و ارتقاء کیفیت زندگی شان بگوئیم خوش بحال مردم ایران به دلیل رونق کسب و کار تولید گوشی که فکر میکنم جزو پرسودترین کسب و کارهای دهه حاضر خواهد بود. هر کسی از بچه دبستانی بگیر تا مادران و پدران و مادربزرگ ها و پدربزرگ ها بنوعی درگیر کسب و کار شده اند و هر کدام یک گوشی با اتصال اینترنت دارند یعنی اپراتورهای موبایل و سازندگان گوشی و نرم افزار سودهای خوبی در انتظار شان هست.

    پاسخ

    منابع تو جیب آقازاده هاس اگر برای گوشی و بقیه چیزا هزینه نشه خوراک آقایون میشه. بیخودی دلسوزی نکنید مردم ما حق دارن بهترین ها رو داشته باشن با این اوضاع و حکومت مافیایی که داریم هییییییچ چیزی رو خودمون نمیتونیم تولید کنیم چه برسه به گوشی و بقیه چیزای روز دنیا چون دزد زیاد داریم.

    پاسخ

    پااااادشاااه ==============)))))))))))))))))))))))))))))))
    بیا پایین ..

    پاسخ

    سامسونگ Galaxy S22 Ultra طراحی بدنه اش رو از سونی اکسپریا دزدیده

    پاسخ