coinex
راهنمای خرید تکراتو

تحریم ایرانیان توسط دیسکورد ؛ ماجرا چیست؟

تحریم ایرانیان توسط دیسکورد با نظر به آخرین اطلاعات بدست آمده پلتفرم دیسکورد در آپدیت خود قصد دارد کاربران ایرانی خود را تحریم کند. بنظر می‌رسد برای جامعه گیمر و سایر افراد که از این پلتفرم استفاده می‌کنند خبر خوبی نخواهد بود. در ادامه برای دانستن جزئیات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

براساس آخرین اطلاعات بدست آمده پلتفرم آنلاین دیسکورد که یک سرویس محبوب در جهان و همچنین در ایران هست، کاربران ایرانی را در شرایط جدیدش بایکوت کرده. ایران و چندین کشور نیز به دلیل قوانین و تحریم های اعمال شده قادر به دریافت سرویس از این پلتفرم نخواهند بود.

تحریم ایرانیان توسط دیسکورد ؛ ماجرا چیست؟

طی آپدیت جدید دیکسورد بنظر ‌می‌رسد کاربران ایرانی در ماه‌های آینده بایکوت می‌شوندو دیگر نمی‌توانند از خدمات سرویس دیسکورد استفاده کنند. با بروزرسانی انجام شده در 25 فوریه شرایط جدید این برنامه از 28 مارس (8 فروردین) اعمال می‌گردد. در متن شرایط به نام ایران و چندین کشور از جمله کوبا، سوریه، کره شمالی، سوریه و منطقه کریمه بر‌می‌خوریم. براساس دستورات دفتر کنترل سرمایه های خارجی آمریکا (OFAC) این سرویس برای کشور های نامبرده من جمله ایران بسته خواهد شد.

تحریم ایرانیان توسط دیسکورد

برای اطلاع از جزئیات به صفحه شرایط استفاده دیسکورد بروید. تا پیش از این نام ایران در لیست کشور‌های تحریم شده نبود و کاربران ایرانی براحتی می‌توانستند به این سرویس متصل شوند. با شرایط جدیدی که تصویب گشته کمترین چیزی که می‌توان انتظار داشت بتوان با نرم افزار‌های مختلف این تحریم را دور زد اما بنظر می‌رسد احتمال قطعی دائمی کاربران ایرانی از دیسکورد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: با بهترین بازی های سال 2022 آشنا شوید!

با این حال کاربران ایرانی دیسکورد بایستی از اطلاعات خود بک‌آپ تهیه کنند تا در صورت قطعی دائمی اطلاعات خود را از دست ندهد.

در بخش شرایط تاکید شده که کاربران با قبول شرایط نبایستی از در لیست کشور‌های ممنوعه باشند. حال این قوانین از کجا معین می‌گردد؟ این قوانین مربوط به اتحادیه اروپا و اعضای آن، اداره صادرات‌ و وزارت بازرگانی ایالات متحده(EAR)، دفتر کنترل سرمایه خارجی آمریکا(OFAC) و تجارت بین المللی اسلحه (ITAR) می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

.
نظر شما درباره تحریم ایرانیان توسط دیسکورد چیست؟ درقسمت نظرات بیان کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر