;
coinex

روسیه با ارزهای دیجیتال می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند؟ بنیانگذار XRP پاسخ می‌دهد

بنیانگذار ریپل توضیح داد که آیا روسیه با ارزهای دیجیتال می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند؟ تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا شرایط را برای روسیه سخت کرده است

ارزهای دیجیتال نقش ژئوپولوتیک مهمی در تنش بوجود آمده میان اوکراین و روسیه بازی میکند. در حالی که اوکراین از سراسر دنیا کمک بیت‌کوین دریافت می‌کند، نگرانی‌های جهانی برای دور زدن تحریم‌ها توسط روسیه به وسیله ارزهای دیجیتال وجود دارد. نگرانی از زمانی به وجود آمد که آمریکا و اروپا تصمیم بر آن گرفتند که دسترسی روسیه را به سیستم بین المللی سویفت قطع کنند، تا این کشور را از لحاظ اقتصادی فلج کنند.

پیشنهاد اوکراین مبنی بر مسدود کردن کیف پول‌های ارز دیجیتال شهروندان روس رد شد. جامعه ارزهای دیجیتال این نگرانی رو داشت که این اتفاق منجر به تحمیل تحریم‌های سنگین به صرافی‌های ارز دیجیتالی شود که همچنان به آدرس‌های روس خدمات ارائه می‌دهند.

روسیه با ارزهای دیجیتال می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند؟

گارلینهوس، نیانگذار XRP در پاسخ به این سوال که روسیه با ارزهای دیجیتال می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند می‌گوید: «خیر، سیستم بانکی اجازه نخواهد داد.»

بنیانگذار و مدیر ریپل در اکانت توییتر خود توضیح داد چرا روسیه نمی‌تواند از ارزهای دیجیتال برای غلبه بر تحریم‌ها استفاده کند. وی در پاسخ به کامنتی که مربوط به یکی از مدیران شرکت بود توضیح داد که پلتفورم‌های معامله ارز دیجیتال چگونه با سیستم بانکی همکاری می‌کنند و برای آنکه در لیست سیاه قرار نگیرند و بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند به این تحریم‌ها پایبند خواهند بود.

روسیه با ارزهای دیجیتال می‌تواند تحریم‌ها را دور بزند؟ بنیانگذار XRP پاسخ می‌دهد

صرافی‌ها برای مبارزه با این مشکلات از سیاست‌های مقابله با پول‌شویی و سیستم شناخت مشتری معروف به KYC استفاده می‌کنند.

وی بعدا اضافه کرد به عنوان مثال ریپل نت همیشه به این موضوع متعهد خواهد ماند که هرگز با بانک‌های کشور‌های تحت تحریم همکاری نکند و از سیستم KYC استفاده کند.

گارلینهوس گفت:

جمله ارزهای دیجیتال توسط خلافکاران و جهت پلشویی استفاده می‌شود هم خسته کننده و هم بسیار قدیمی شده است. این امکان اکنون وجود ندارد. امروز روشن است که قوانین تحریم‌ کاملا مشخص است و راه عبوری از آن وجود نخواهد داشت.

البته روز گذشته نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا هیلاری کلینتون به عدم مسدود کردن کیف پول شهروندان روس انتقاد کرد و آن را ناامید کننده خواند.

اخبار بیشتر در تکراتو:

.

منبع:  cryptopotato

نظر شما چیست؟ ارزهای دیجیتال چه تاثیری در جنگ اوکراین دارد؟ در کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر