coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

قیمت بلیط سینماها تا 45 هزار تومان افزایش یافت، اما چرا؟

در شرایطی که لازم است برای جذب مخاطب به سینما از طرح‌های تشویقی استفاده شود، شاهد آن هستیم که افزایش قیمت بلیط سینماها در شورای صنفی نمایش مطرح شده است. در ادامه با اخبار تکراتو همراه باشید.

یکی از کارشناسان حوزه سینما معتقد است با افزایش 50 درصدی بهای بلیط سینماها، در سال 1401 چشم انداز روشنی پیش روی سینمای ایران نخواهد بود. به گزارش ایسنا اعلام شد که قرار است از امروز 18 اسفندماه سال جاری، فیلم‌های اکران نوروزی با قیمت جدیدی به فروش برسد.

بلیط سینما گران شد

در پی افزایش قیمت بلیط سینماها و با توجه به حرف و حدیث‌هایی که در دو هفته گذشته درباره قیمت بلیط سینما در شورای صنفی نمایش مطرح شد، با توجه به ابلاغیه سازمان سینمایی، قیمت بلیط سینماها به شرح زیر اعلام گردید:

  • قیمت بلیط سینماهای با درجه مدرن در روزهای تمام بها برابر 45 هزار تومان و در روزهای نیم بها برابر 22 هزار و 500 تومان خواهد بود.
  • قیمت بلیط سینماهای با درجه ممتاز در روزهای تمام بها برابر 35 هزار تومان و در روزهای نیم بها برابر 17 هزار و 500 تومان خواهد بود.
  • قیمت بلیط سینماهای با درجه یک و دو در روزهای تمام بها برابر 25 هزار تومان و در روزهای نیم بها برابر 12 هزار و 500 تومان خواهد بود.

اما لازم به ذکر است یادآوری کنیم این افزایش قیمت بلیط سینما تا 45 هزار تومان در حالی رخ داده است که در سبد فرهنگی اکثریت جامعه، سینما جایگاهی ویژه‌ای ندارد.

افزایش قیمت بلیط سینماها

به گزارش ایسنا، دبیر شورای صنفی نمایش، مرتضی شایسته، اعلام کرد:

در راستای تدوین آیین نامه جدید اکران سینما، موضوع افزایش قیمت بلیط سینما به سازمان سینمایی کشور ارجاع داده شده تا پیشنهاد این شورا به وسیله رئیس سازمان سینمایی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تأیید به تصویب برسد.

انتشار خبر افزایش قیمت بلیط سینما که در روزهای گذشته برای سینماهای درجه یک، ممتاز و مدرن به ترتیب برابر 25، 35 و 45 هزار تومان در نظر گرفته شده است، با واکنش‌های مختلفی همراه بود.

برخی بر این باور هستند که برای رونق پیدا کردن سینماها بهتر است از طرح‌های تشویقی استفاده شود نه اینکه در این شرایط اقتصادی، بلیط سینماها که در سبد خانوار اولویتی ندارد، با افزایش قیمت رو به رو شود.

اما با این وجود، مشخص است این پیشنهاد که از طرف شورای صنفی نمایش مطرح شده، مورد موافقت نمایندگان، سینمادارها، تهیه کنندگان سینما و پخش کنندگان قرار گرفته است.

در این باره سعید خانی که علاوه بر تهیه کنندگی و پخش فیلم، به تازگی به جمع سینمادارها پیوسته است، می‌گوید: «با افزایش قیمت بلیط سینما موافق هستم؛ چراکه کم شدن قیمت بلیط برای جذب مخاطب سینما اقدام مؤثری نخواهد بود. البته من موافق این هستم که شاید بهتر بود کمی دیرتر تصمیم به افزایش قیمت بلیط سینما گرفته می‌شد، اما با این وجود، نباید فراموش کرد که ما فقط درباره دو درصد از جمعیت ایران صحبت می‌کنیم.»

در ماه‌های گذشته شاهد آن بودیم که وقتی بلیط سینماها نیم بها می‌شد، باز هم هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد و مخاطبی به سالن‌های سینما نمی‌آمد. لذا به همین دلیل نمی‌توان گفت با گران شدن بلیط سینما، ممکن است مخاطبان برای دیدن فیلم‌های جدید در سینما کم شوند.

لازم به ذکر است که افزایش قیمت بلیط سینما و در نظر گرفتن قیمت‌های جدید با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است. بر اساس آخرین اعلام در سامانه سمفا، برای سالن‌های سینمایی کشور، ظرفیت‌های 75 درصدی در نظر گرفته شده، اما در جلسه آخر شورای صنفی نمایش، پیشنهاد ظرفیت 100 درصدی برای سینماها مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص افزایش قیمت بلیط سینما چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر