coinex
راهنمای خرید تکراتو

بیت کوین در میان کارتل های مواد مخدر مکزیک محبوب شده است

بر اساس گزارش اخیر، برخی از کارتل های مواد مخدر مکزیک، به طور فزاینده ای از بیت کوین برای عملیات غیرقانونی خود استفاده می کنند.

از جمله این سازمان ها می توان به Jalisco New Generation Cartel و Sinaloa Cartel اشاره کرد. با وجود محاسن مختلف و طرفداران متعدد، ارزهای دیجیتال مخالفان خود را نیز دارند. آنها اغلب ادعا می کنند که مجرمان از بیت کوین و آلت کوین ها در فعالیت های غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر، پولشویی، تامین مالی تروریسم و ​​غیره استفاده می کنند.

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)، در جدیدترین گزارش خود فاش کرد که دارایی های دیجیتال به ابزار مالی جذابی برای برخی از کارتل های مواد مخدر مکزیک و کلمبیا تبدیل شده است.

کارتل های مواد مخدر مکزیک به بیت کوین روی می آورند

این آژانس توضیح داد که چگونه آن باندها، رمزارز را در فعالیت های خود ترکیب می کنند. اول، درآمد حاصل از مواد به پرداخت های کوچک تقسیم می شود تا از کنترل جلوگیری شود. سپس، کارتل ها مقادیر کمی بیت کوین را با آن می خرند، “منشا پول را پنهان می کنند و به آنها اجازه می دهند تا به همکاران خود در سایر نقاط جهان پول پرداخت کنند.”

کارتل های مواد مخدر مکزیک

برخی از سازمان های جنایی ذکر شده عبارتند از Jalisco New Generation Cartel و Sinaloa Cartel. این گروه یکی از بزرگترین باندهای قاچاق مواد مخدر در جهان است. برای چندین دهه توسط خواکین ال چاپو گوسمن(El Chapo” Guzman) اداره می شد که در حال حاضر در زندان فدرال ایالات متحده در حال گذراندن حبس ابد است.

UNODC پیشنهاد کرد که هر دو گروه جنایتکار سازمان یافته مکزیکی و کلمبیایی به دلیل ناشناس بودن و سرعت تراکنش ها، استفاده خود از ارزهای دیجیتال را افزایش می دهند. البته شایان ذکر است که بلاک چین بیت کوین کاملاً شفاف است و همه تراکنش ها در دفتر دیجیتال ثبت می شوند. به این ترتیب، هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد می تواند آنها را ببیند.

بیشتر بخوانید:

با این گفته، ماهیت بیت کوین، آن را به ابزاری بسیار سوال برانگیز برای کسانی تبدیل می کند که سعی در تسهیل تراکنش های مالی غیرقانونی دارند. از سوی دیگر، پول نقد همچنان پرکاربردترین روش پرداخت در معاملات پولی کثیف مانند فحشا، خرید اسلحه و خرید مواد مخدر است.

کارتل های مواد مخدر مکزیک

صرافی های رمزنگاری مکزیکی با کارتل مواد مخدر Jalisco مرتبط اند

تابستان گذشته، واحد اطلاعات مالی مکزیک (FIU)، تعداد 12 محل  معاملاتی ارزهای دیجیتال را شناسایی کرد که بدون مجوز قانونی، فعالیت می‌کنند.

پس از انجام تحقیقات کامل در مورد این موضوع، مقامات این حدس را مطرح کردند که این مکان‌های معامله ممکن است با سازمان‌های جنایی، از جمله کارتل مواد مخدر Jalisco Nueva Generación مرتبط باشند. نیتو کاستیلو(Nieto Castillo)، رئیس FIU گفت:

مسئله اساسی، تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال و رابطه آنها با گروه های جنایی خواهد بود. من از این واقعیت شگفت زده شده ام که بسیاری از پلتفرم های ارزهای دیجیتال در چندین شهرداری در ایالت جالیسکو فعالیت میکنند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: cryptopotato

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر