;
coinex

بهترین فیلم های جنگ جهانی [20 عنوان برتر]

تماشای فیلم های با موضوع جنگ، ما را با حقایق این پدیده شوم و وحشناک آشنا می‌‌کند. در ادامه فهرستی از بهترین فیلم های جنگ جهانی را به شما ارائه می‌دهیم.

بیشتر فیلم‌های جنگی برای تبلیغ ارزش‌های مرتبط با جنگ همچون تشویق به شرکت در جنگ، تمجید و ستودن ایثارگری‌های به کار رفته در میدان نبرد و تقویت غرور ملی ساخته شده‌اند.

اما واقعیت این است که هر قدر هم به‌ تصویر کشیدن داستان‌های مستند جنگ در فیلم‌های تحسین‌شده روی پرده‌ی سیما باشکوه جلوه کند، زندگی درون سنگرهای جنگ بسیار وحشتناک، بغرنج و تلخ بوده است. در ادامه برای آشنایی با بهترین فیلم های جنگ جهانی اول و دوم و نیز جدیدترین فیلم جنگ جهانی همراه این نوشتار تکراتو باشید.

بهترین فیلم های جنگ جهانی

جهان در طول تاریخ درگیری‌های مسلحانه بسیاری داشته است. این نبردها هنرمندانه و صریح توسط فیلمسازان مختلفی به آثار هنری مطرحی تبدیل شده‌اند. فیلم جنگی نیز از دل همین مضامین بیرون آمده است. درواقع فیلم‌های جنگی انعکاس انگیزه‌های هنری سازندگانشان و نیز منعکس‌کننده نگرش زمان‌ها و مکان‌هایی هستند که در آن خلق شده‌اند.

 

از آنجایی که جنگ بزرگ چیزی حدود ۴۰ میلیون نفر را به کام مرگ کشاند، بیشتر فیلم‌های خوبی که حول محور آن می‌چرخد، محوریتی «ضد جنگ» دارند.

فیلم‌های بزرگ تأثیرات مخرب جنگ را از همان روزهای اولیه سینما بررسی کرده‌اند. درون مایه بهترین فیلم های جنگ جهانی بسیار تلخ، دردناک است. البته یک فلیم جنگی خوب این توانایی را دارد که داستان‌هایی را که اغلب ناشناخته‌اند، مورد توجه قرار دهد و یا موضوع‌ها و قصه‌های شناخته شده را با نگاهی نو پوشش دهند.

ما در فهرست معرفی بهترین فیلم های جنگ جهانی چند فیلم جنگ جهانی دوم آمریکایی و فیلمهای جنگ جهانی دوم ساخت روسیه هم قرار داده‌ایم. تا پایان همراه ما باشید.

پرنده سفید: یک داستان شگفت انگیز (White Bird: A Wonder Story)

بهترین فیلم های جنگ جهانی
فیلم جنگ جهانی دوم جدید
  • کارگردان: مارک فورستر
  • نویسنده: مارک بومبک
  • بازیگران: گیلیان اندرسون، هلن میرن، اولیویا روس

White Bird: A Wonder Story یکی از بهترین فیلم جنگ جهانی دوم آمریکایی بوده که بر اساس رمان گرافیکی به همین نام اثر R. J. Palacio در سال ۲۰۱۹ نوشته و ساخته شده است.

پرنده سفید یک فیلم جنگ جهانی دوم جدید به شمار می‌آید که در ژانر درام سال 2022 میلادی در آمریکا ساخته شده است. این فیلم که در رده بهترین فیلم های 2022 جنگ جهانی است، روایتگر داستان زندگی دختری جوان در میان جنگ جهانی و اتفاقاتی که به واسطه آن برایش می‌افتد، است.

ماجرای فیلم درباره‌ی زندگی یک دختر جوان یهودی بوده که توسط یک پسر و خانواده‌اش در فرانسه تحت اشغال نازی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم پنهان شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های دی سی 2021

بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021

راهپیمایی در درینا (Mars Na Drinu)

بهترین فیلم های جنگ جهانی
فیلم های جنگ جهانی اول
  • کارگردان: زیکا میتروویچ
  • نویسنده: آرسن دیکیلیچ و زیکا میتروویچ
  • بازیگران: لیوبا تادیچ، نیکولا جووانوویچ و الکساندر گاوریچ
  • میانگین امتیازات IMDB: ۸.۵

در جنگ جهانی اول یک گروه از سربازان ارتش صربستان مجبور هستند که بدون هیچگونه استراحت پیاده‌روی کنند و به کوه تسر بروند. آن‌ها در لحظه‌ای سرنوشت‌ساز، وارد جنگی می‌شوند و نیروهای اتریشی را که به این کشور نفوذ کرده بودند، شکست می‌دهند. نبرد تسر یکی از اتفاقات و نبردهای برجسته‌ی جنگ جهانی اول محسوب می‌شود.

این فیلم که از بهترین فیلم های جنگ جهانی به شمار می‌رود، براساس رویدادهای واقعی و اسناد معتبر ساخته شده است. راهپیمایی در درینا، به وقایع نبرد تسر می‌پردازد و آن را شرح می‌دهد و نیز هنرنمایی کشور صربستان را هم به تصویر می‌کشد؛ کشوری که غیرممکن را ممکن کرد. سربازان این کشور، در برابر ارتش و امپراطوری‌ای پیروز میدان نبرد شد که قصد داشت کشور آن‌ها را تصرف و نابود کند.

فیلم 1917

بهترین فیلم های جنگ جهانی
بهترین فیلم های جنگ جهانی
  • کارگردان: سم مندس
  • نویسنده: سم مندس و کریستی ویلسون-کرنز
  • بازیگران: جورج مک‌کی، دین-چارلز چپمن و مارک استرانگ
  • میانگین امتیازات IMDB: ۸.۳

فیلم ۱۹۱۷ یکی از جذاب‌ترین و بهترین فیلم های جنگ جهانی اول است که در طی سال‌های اخیر شهرت زیادی به‌دست آورده است.

داستان این فیلم در ماه آوریل سال ۱۹۱۷ جریان دارد. دو سرباز بریتانیایی مامور می‌شوند تا یک پیام فوری را به یک هنگ دورافتاده برسانند. اگر این پیام در زمان مناسب به مقصد نرسد، آن هنگ به سمت یک دام می‌روند و خیلی زود قتل عام می‌شوند. سم مندس برای ساخت این فیلم و نوشتن فیلمنامه‌ی آن، تا حد زیادی از داستان‌هایی که پدربزرگش از زمان جنگ تعریف کرده بود، الهام گرفت.

جالب است بدانید این فیلم در یک برداشت بلند و طولانی داستانش را بدون هیچ برشی روایت می‌کند؛ تکنیکی که به واسطه‌ی آن، فیلم به‌صورت یکسره فیلم‌برداری شده است.

وداع با اسلحه (A Farewell to Arms)

بهترین فیلم های جنگ جهانی
فیلم های جنگ جهانی اول
  • کارگردان: فرانک بورزیگی
  • نویسنده: بنجامین گلازر
  • بازیگران: هلن هیز، گری کوپر و آدولف منژو
  • میانگین امتیازات IMDB: ۶.۵

داستان فیلم وداع با اسلحه که براساس رمان ارنست همینگوی نوشته و ساخته شده است. این فیلم توانست در بخش بهترین فیلم‌برداری و بهترین صداگذاری جایزه مراسم آکادمی اسکار را دریافت کند و نیز در همان سال هم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی هنری شود.

این فیلم در کشور ایتالیا رخ می‌دهد. داستان آن درباره‌ی رابطه‌ی عاشقانه‌ی راننده‌ی یک آمبولانس به اسم ستوان هنری و پرستاری به نام کاترین بارکلی در طی جنگ جهانی اول بوده که این دو نفر در طی جنگ عاشق یکدیگر می‌شوند؛ هیچ چیزی هم نمی‌تواند آن‌ها را از یکدیگر دور و جدا کند.

البته در این اثر فرانک بورزیگی که از بهترین فیلم های جنگ جهانی است، احساسات ستوان هنری در مورد جنگ و هدف مبارزه کردن هم مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

لورنس عربستان (Lawrence Of Arabia)

بهترین فیلم های جنگ جهانی

  • کارگردان: دیوید لین
  • نویسنده: رابرت بولت و مایکل ویلسون
  • بازیگران: پیتر اوتول، الک گینس، آنتونی کویین و جک هاوکینز
  • میانگین امتیازات IMDB: ۸.۳

داستان فیلم لورنس عربستان براساس زندگی خود تی. ای. لورنس و نیز کتابی که با نام هفت رکن حکمت در سال ۱۹۲۶ منتشر کرده، نوشته شده است. لورنس عربستان در ۱۰ بخش مراسم آکادمی اسکار، نامزد دریافت جایزه شده بود که هفت مورد آن را دریافت کرد.

موسیقی فوق‌العاده و فیلم‌برداری این اثر، از ویژگی‌هایی بود که بیشترین تحسین را از سوی منتقدان دریافت کرد. فیلم لورنس عربستان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین آثار سینمایی تاریخ به شمار می‌رود.

یک ستوان بریتانیایی به نام تی. ای. لورنس عربستان اعزام می‌شود. لورنس با کمک یکی از بومی‌ها به نام شریف علی، بر علیه دستورهای افسر مافوق خود قیام می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینما

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

دیکتاتور بزرگ (The Great Dictator)

بهترین فیلم های جنگ جهانی
بهترین فیلم های جنگ جهانی
  • کارگردان: چارلی چاپلین
  • نویسنده: چارلی چاپلین
  • بازیگران: چارلی چاپلین، پولت گادرد و جک اوکی
  • میانگین امتیازات IMDB: ۸.۴

دیکتاتور بزرگ که یکی از بهترین فیلم های جنگ جهانی اول محسوب می‌شود، اولین اثر سینمایی چاپلین بوده که دارای صدا است. این فیلم طرفداران بسیاری پیدا کرد و به پرفروش‌ترین اثر چاپلین تبدیل شد که موفقیت مالی بزرگی را برای او به ارمغان آورد.

داستان این فیلم در۲۰ سال پس از پایان جنگ جهانی اول رخ می‌دهد. منتقدان مدرن، به‌ عنوان یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های تاریخی، یکی از بزرگ‌ترین آثار کمدی و یکی از کارهای مهم ژانر طنز از آن یاد می‌کنند.

راه‌های افتخار (Paths Of Glory)

بهترین فیلم های جنگ جهانی

  • کارگردان: استنلی کوبریک
  • نویسنده: استنلی کوبریک، کالدر ویلینگهام و جیم تامپسون
  • بازیگران: کرک داگلاس، رالف میکر و آدولف منجو
  • میانگین امتیازات  IMDB: ۸.۴

راه‌های افتخار از بهترین فیلم های جنگ جهانی اول و هم یک اثر ضد-جنگ است. بیهودگی و کنایه‌ی جنگ در سنگرهای جنگ جهانی اول، به خوبی و وضوح بالا در این فیلم نمایش داده می‌شود.

داستان این فیلم حول محور سرهنگ داکس می‌چرخد. او از ادامه یک حمله انتحاری خودداری کرد و  زیرا نمی‌خواست جان افراد خود را به این شکل به خطر بیاندازد. وینستون چرچیل بعد از تماشای این اثر، آن را تحسین کرد.

پخش و نمایش این فیلم حتی در تاسیسات نظامی ایالات متحده هم ممنوع بود؛ چه در خود کشور و چه در خارج از کشور، به خاطر محتوایی که داشت.

اسب جنگی (War Horse)

بهترین فیلم های جنگ جهانی

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • نویسنده: لی هال و ریچارد کورتیس
  • بازیگران: امیلی واتسون، تام هیدلستون و بندیکت کامبربچ
  • میانگین امتیازات IMDB: ۷.۲

داستان اسب جنگی براساس رمانی با همین نام از مایکل مورپرگو در سال ۱۹۸۲ و نیز نمایشی از سال ۲۰۰۷ نوشته و ساخته شده است. ماجرای این فیلم درباره‌ی اسب محبوب آلبرت، به نام جویی بوده که توسط پدرش به سواره‌نظام فروخته می‌شود. جویی بعد از اعزام به فرانسه، در تلاش است تا زنده بماند.

اسب جنگی اولین اثر سینمایی استیون اسپیلبرگ بوده که به جنگ جهانی اول پرداخته است. این اثر او به‌عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۱ به شمار می‌رود و در شش بخش مراسم اسکار و ۲ بخش گلدن گلوب و ۵ بخش بفتا نامزد دریافت جایزه شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی جهان

بهترین فیلم های ترسناک جهان

حرامزاده‌های لعنتی (Inglourious Basterds)

بهترین فیلم های جنگ جهانی

 

  • کارگردان: کوئنتین تارانتینو
  • نویسنده: کوئنتین تارانتینو
  • بازیگران: برد پیت، کریستوف والتز و مایکل فاسبندر
  • میانگین امتیازات IMDB: ۸.۳

فیلمنامه‌ی تارانتینو، سبک کارگردانی او و نیز اجرای بازیگران، ویژگی‌هایی بودند که تا حد زیادی نظر و تحسین منتقدان را به خود جلب کردند. این فیلم جایزه‌های خیلی زیادی در مراسم اسکار و جشنواره‌های مختلف دریافت کرد.

داستان این فیلم در فرانسه‌ای که توسط آلمانی‌ها تصرف شده رخ می‌دهد. یک جوان پناهنده یهودی به نام شوشانا دریفوس شاهد کشته شدن اعضای خانواده‌‌‌ی خود به دست سرهنگ هانس لاندا در فرانسه بود.

او که به سختی راهی برای نجات و فرار پیدا کرد، نقشه‌ای کشید تا انتقام خانواده خود را بگیرد. چند سال پس از این اتفاق، یک قهرمان جنگی آلمان به نام فردریک زولر، به شوشانا علاقمند شد و نمایش یک فیلم برجسته را در سالنی که این زن مدیریت می‌کرد، ترتیب داد.

این قول داده شده بود که همه‌ی افسرهای بزرگ نازی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند از یک طرف جلادان بی‌رحم در حال پیش‌روی هستند و از سوی دیگر نقشه‌های آن دختر جوان دارد کم کم اجرا می‌شود.

زندگی زیباست (Life Is Beautiful)

بهترین فیلم های جنگ جهانی

  • کارگردان: روبرتو بنینی
  • نویسنده: روبرتو بنینی و وینچنزو چرامی
  • بازیگران: روبرتو بنینی، نیکولتا براسچی و جورجو کانتارینی
  • میانگین امتیازات IMDB: ۸.۶

داستان این فیلم در دهه ۱۹۳۰ کشور ایتالیا درجریان است؛ در این زمان یک فروشنده یهودی بی‌دغدغه و آزاد به نام گیدو با خواستگاری و ازدواج با یک زن دوست‌داشتنی از یک شهر مجاور، زندگی افسانه‌ای و رویایی خود را آغاز می‌کند.

گیدو و همسرش پس مدتی صاحب یک فرزند پسر می‌شوند و زندگی خوشی را کنار یکدیگر دارند. اماهنگامی که کشور ایتالیا توسط نیروهای آلمانی تصرف می‌شود، این زندگی خوب به پایان می‌رسد. گیدو سعی دارد تا خانواده‌اش را کنار هم نگه دارد و به پسر خود کمک کند تا از وحشت اردوگاه کار اجباری یهودیان، نجات یابد.

جایزه بزرگِ جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۹۸، پنج جایزه روبان نقره‌ای در ایتالیا، نه جایزه دیوید دی دوناتلو، دو جایزه فیلم‌های اروپایی و همچنین سه جایزه اسکار، از جمله افتخارات این مورد از بهترین فیلم های جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود.

بهترین سال‌های زندگی ما (The Best Years of Our Lives)

بهترین فیلم های جنگ جهانی

  • کارگردان: ویلیام وایلر
  • نویسنده: رابرت ای شروود و مک‌کینلی کانتر
  • بازیگران: میرنا لوی، فردریک مارچ و دانا اندروز
  • میانگین امتیازات IMDB: ۸.۱

داستان این فیلم درباره‌ی کهنه سربازهای آمریکایی است که پس از بازگشت خود با بحران‌های بزرگی روبه‌رو هستند البته این قیلم بر روی تطبیق اجتماعی مجدد سه سرباز جنگ جهانی دوم تمرکز دارد.

فیلم بهترین سال‌های زندگی ما، خیلی زود توانست نطر مثبت منتقدان را جلب کند و محبوب شود و درآمد زیادی را از باکس آفیس به دست آورد. همچنین این فیلم موفق شد ۷ جایزه اسکار را در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین تدوین، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین موسیقی متن را از آن خود کند.

کازابلانکا (Casablanca)

بهترین فیلم های جنگ جهانی

کارگردان: مایکل کورتیز
نویسنده: ژولیوس جی. اپستاین، فیلیپ جی. اپستاین و هاوارد کوچ
بازیگران: هامفری بوگارت، اینگرید برگمن و پل هنرید
میانگین امتیازات IMDB: ۸.۵

داستان فیلم رمانتیک و درام کازابلانکا که از بهترین فیلم های جنگ جهانی است، براساس نمایشی به نام Everybody Comes to Rick’s از موری برنت و ژوآن الیسون به نگارش درآمده است.

این فیلم در اکران اولیه خود موفقیتی چندانی نداشت. اما پس از آن توانست در آکادمی اسکار، جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه را به دست بیاورد. همین جایزه‌ها سبب شد تا به شهرت جهانی برسد؛ تا این حد که شخصیت‌های اصلی، دیالوگ‌های به‌یادماندنی و نیز موسیقی متن آن، نمادین شدند.

فرار بزرگ (The Great Escape)

بهترین فیلم های جنگ جهانی

  • کارگردان: جان استرجس
  • نویسنده: جیمز کلیول و دبلیو. آر. برونت
  • بازیگران: استیو مک‌کوئین، جیمز گارنر و ریچارد اتنبرا
  • میانگین امتیازات در IMDB: ۸.۲

ماجرای The Great Escape حول محور گروهی از اسیران جنگی می‌چرخد که با هم متحد هستند و مهارت بالایی در فرار کردن دارند. این اسیران در اردوگاهی قرار می‌گیرند که هیچ راهی برای فرار کردن ندارد. رهبر آن‌ها تصمیم می‌گیرد که تا چند صد نفر را با هم از این اردوگاه فراری دهد.

این فیلم یکی از آثاری به شمار می‌رود که بهترین بدلکاری‌های تاریخ را در خود دارد. داستان فیلم فرار بزرگ، براساس رویدادهای واقعی و کتابی با همین نام که توسط پاول برک‌هیل در سال ۱۹۵۰ منتشر شد، نوشته شده است.

پل رودخانه کوای (The Bridge on the River Kwai)

بهترین فیلم های جنگ جهانی

  • کارگردان: دیوید لین
  • نویسنده: کارل فورمن و مایکل ویلسون
  • بازیگران: ویلیام هولدن، الک گینس و جک هاوکینز
  • میانگین امتیازات IMDB: ۸.۱

این فیلم پرفروش‌ترین اثر سال ۱۹۵۷ شد و مورد استقبال گسترده منتقدان قرار گرفت. جایزه هفت بخش مراسم آکادمی اسکار (از جمله بهترین فیلم) به این اثر تعلق گرفت.

داستان این فیلم درباره‌ی زندانیان جنگی متفقین در اردوگاه بازداشتی ژاپنی‌هاست. آن‌ها وظیفه دارند یک پل را برای استقرار راه‌آهن برمه-سیام بسازند. زندانیان در ابتدا قصد داشتند این پل را خراب کنند اما به‌واسطه‌ی رهبری و فرماندهی سرهنگ نیکلسون، آنها متقاعد شدند که پل باید طوری ساخته شود که به روحیه و روان افراد کمک کند و به آن‌ها دلگرمی و امید ببخشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

بهترین فیلم های خانوادگی جهان

یک زندگی پنهان (A Hidden Life)

بهترین فیلم های جنگ جهانی

  • کارگردان: ترنس مالیک
  • نویسنده: ترنس مالیک
  • بازیگران: آگوست دیل، والری پاکنر و ماتیاس خونارتس
  • میانگین امتیازات  IMDB: ۷.۴

این آخرین اثر سینمایی بود که مایکل نیکویست و برونو گانتس در آن ایفای نقش کردند. نام این فیلم از کتاب جورج الیوت و داستانی با عنوان Middlemarch گرفته شده است.

داستان این فیلم بر اساس واقعیت نوشته شده و درباره‌ی زندگی یک قهرمان ناشناخته به اسم فرانز ییگراستاتر است. این قهرمان جوان نپذیرفت تا در جنگ جهانی دوم برای نیروهای نازی مبارزه کند.

هنگامی که این کشاورز روستایی و اتریشی با تهدید اعدام به دلیل خیانت روبه‌رو شد، توانست هر طور شده، روحیه خود را حفظ کند؛ آن هم با استفاده از ایمان بی‌دریغ و عشق بسیار زیادی که به همسر و فرزندان خود داشت.

ستیغ هک‌سا (Hacksaw Ridge)

بهترین فیلم های جنگ جهانی

  • کارگردان: مل گیبسون
  • نویسنده: رابرت شنکان و اندرو نایت
  • بازیگران: اندرو گارفیلد، سم ورثینگتون و لوک بریسی
  • میانگین امتیازات IMDB: ۸.۱

فیلمنامه ستیغ هک‌سا از بهترین فیلم های جنگ جهانی است، براساس فیلمی مستند به نام The Conscientious Objector نوشته شده که در سال ۲۰۰۴ توسط تری بندیکت ساخته و اکران شد.

داستان این فیلم واقعی و درباره‌ی زندگی دزموند تی. داس بوده که یک مخالف باوجدان و وظیفه‌شناس است. داس اولین نفری بود که مخالف خدمت سربازی بود و مدال افتخار دریافت کرد.

او در نبرد اوکیناوا، به دلیل شجاعت بسیار زیاد و توجه بی‌نظیرش نسبت به سربازان دیگر جوخه، مدال افتخار دریافت کرد.

این اثر درام و جنگی توانست در مراسم آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی استرالیا در بخش‌های متفاوت نامزد و موفق به دریافت جایزه آن شود. ستیغ هک‌سا با بودجه ۴۰ میلیون دلاری خود توانست ۱۸۰ میلیون دلار فروش داشته باشد.

کشتی (Das Boot)

بهترین فیلم های جنگ جهانی

  • کارگردان: ولفگانگ پترسن
  • نویسنده: ولفگانگ پترسن
  • بازیگران: یورگن پرشنو، هربرت گرونمیر و کلاوس ونمان
  • میانگین امتیازات IMDB: ۸.۳

فیلم کشتی از بهترین فیلم های جنگ جهانی ، درباره‌ی خدمه یک او-بوت‌ آلمانی را است. در این اثر نشان داده می‌شود چگونه این زیردریایی‌ها، حرفه‌ای‌گری را به‌عنوان سربازهای ارتش حفظ می‌کنند و در سعی هستند تا عملیات‌هایی ناممکن را انجام دهند.

این فیلم هیجان مبارزه و هم خستگی یک شکار بی‌فایده را به تصویر می‌کشد. این فیلم برگرفته از رمانی با همین نام بود که در سال ۱۹۷۳ توسط لوتر-گونتر بوخهایم نوشته شده بود. چند نفر از سربازانی هم که در این نبرد حضور داشتند، به‌عنوان مشاوران کارگردان، در ساخت فیلم کشتی فعال بودند.

این فیلم در چند بخش از جمله بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین کارگردان، بهترین فیلمبرداری نامزد دریافت جایزه آکادمی اسکار شد. همچنین نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان، هم در گلدن گلوب و هم مراسم بفتا شد.

خشم (Fury)

بهترین فیلم های جنگ جهانی
فیلم جنگ جهانی دوم آمریکایی
  • کارگردان: دیوید آیر
  • نویسنده: دیوید آیر
  • بازیگران: برد پیت، شایا لباف و لوگان لرمن
  • میانگین امتیازات IMDB: ۷.۶

در ماه آوریل سال ۱۹۴۵ یک گروهبان ارتش به نام وردادی به یک تانک شرمن و گروه پنج نفره‌ی خود دستور می‌دهد که وارد ماموریتی مرگبار شوند. وردادی که نه از لحاظ نیرو و نه از نظر سلاح با دشمن قابل مقایسه نیست، به همراه یک سرباز تازه‌کار که به اجبار خودش را وارد این جبهه کرده، به مبارزه ادامه می‌دهد.

بازیگران این فیلم جنگ جهانی دوم آمریکایی برای نقش‌آفرینی در این اثر یک دوره‌ی آموزشی وحشتناک یک ماهه را پشت سر گذاشتند.

خشم از بهترین فیلم های برد پیت است او در یکی از مصاحبه‌ها در این فیلم عنوان کرد که «بعد از فیلمبرداری یکی از صحنه‌ها، هیچ غذایی نبود، حمام نداشتیم و زیر باران خوابیدیم؛ افتضاح بود اما همه‌ی ما عاشقش بودیم.»

فیلم انودا هزار شب در جنگل (Onoda: 10,000 Nights in the Jungle)

بهترین فیلم های جنگ جهانی
جدیدترین فیلم جنگ جهانی
  • کارگردان: آرتور هراری
  • نویسنده: آرتور هراری
  • بازیگران: کانجی تسودا، یویا ماتسورا
  • میانگین امتیازات  IMDB: 7.5

ماجرای این اثر که جدیدترین فیلم جنگ جهانی به شمار می‌رود در زمانی که ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم تسلیم می‌شود، رخ می‌دهد. در این هنگام سرباز هیرو اونودا به جنگل های فیلیپین عقب نشینی می‌کند تا خودش جنگ را برای 10000 روز دیگر ادامه دهد. این فیلم در تاریخ 21 جولای 2021 منتشر شد.

بیا و بنگر (Come and See)

بهترین فیلم های جنگ جهانی
فیلمهای جنگ جهانی دوم ساخت روسیه
  • کارگردان: الم کلیموو
  • نویسنده: الم کلیموو و الس آداموویچ
  • بازیگران: الکسی کراوچنکو، لیوبومیراس لوکویکیوس و الگا میرونووا
  • میانگین امتیازات IMDB: ۸.۳

داستان بیا و بنگر که از بهترین فیلمهای جنگ جهانی دوم ساخت روسیه است، در قلمروی بلاروس و سال ۱۹۴۳ رخ می‌دهد. در مرکز داستان این فیلم، یک پسر بلاروسی قرار دارد که اقدامات تنبیهی وحشتناک نازی‌ها را شاهد بوده است. این پسر برخلاف اعتراضات مادرش، به جنبش مقاومت بلاروس پیوست. به همین ترتیب هم شاهد وحشی‌گری نازی‌ها و زجر انسان‌ها بود. او با مشاهده‌ی این صحنه‌ها، تنها در عرض دو روز از یک نوجوان شاد و خوشحال به یک پیرمرد با موهایی خاکستری تبدیل شده است.

فیلم بیا و بنگر پس از نمایش با استقبال بسیاری از منتقدان روبه‌رو شد و توانست جایزه FIPRESCI (فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم) و نیز جایزه بزرگ (اصلی) را در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو دریافت کند. از آن زمان تا به امروز، این اثر به‌عنوان یکی از بزرگترین فیلم‌های تاریخ سینما و آثار سینمایی مرتبط با جنگ به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های جنگ جهانی چیست؟ به نظر شما چه فیلم‌های دیگری می‌توانند در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر