;
coinex

رکورد شکنی حجم معاملات تتر و بیت کوین در پی جنگ اوکراین

حجم معاملات تتر و بیت کوین در پی حمله روسیه به اوکراین، در روسیه به اوج خود رسیده است. در اوکراین به طور چشمگیری کاهش یافته است. در ادامه این مطلب با تکراتو همراه باشید.

معاملات بیت کوین (BTC) و تتر استیبل کوین (USDT) دو ارز ارزشمند در بازار ارز‌های دیجیتال، بار دیگر در روسیه رو به افزایش است. حجم معاملات این دو ارز در روز دوشنبه، به بالاترین حد خود از آغاز جنگ در اوکراین رسید.

همچنین تخفیف‌های قیمتی چشمگیری روی معاملات روبل روسیه (RUB) اعمال شده است. این در حالی است که اوکراینی‌ها مجبورند برای تبدیل پول خود به ارز‌های دیجیتال حق بیمه بپردازند.

معاملات تتر و بیت کوین

در روز دوشنبه همین هفته، معاملات BTC/RUB در صرافی بایننس که تنها صرافی بین المللی است که با روبل روسیه و گریونای اوکراین (UAH) سر‌و‌کار دارد با 506 بیت کوین معادل 19 میلیون دلار آمریکا، به بالاترین حجم معاملات خود از زمان شروع جنگ رسیده است.

در حالی‌که بالاترین رکورد از ابتدای جنگ تا به الان 437 بیت کوین بوده است. همین امر برای ارز تتر نیز صدق کرده و حجم معاملات جفت USDT/RUB در 24 ساعت به 37.314 میلیون تتر استیبل کوین رسیده است. در حالی‌که این در شروع جنگ 34.938 میلیون بوده است.

 

لازم به ذکر است که امروز بایننس اعلام کرد که اقداماتی را برای تبعیت از تحریم‌های روسیه انجام داده است. درواقع کارت‌های پرداخت مستر‌کارت و ویزا‌هایی که در روسیه صادر شده یا خارج از کشور صادر شده و در داخل روسیه استفاده می‌شود، دیگر روی این پلتفرم کار نمی‌کنند.

علاوه بر این پائولو آردوینو، مدیر ارشد فناوری تتر در اوایل این ماه تکرار کرد که استیبل کوین شرکت متمرکز است و “قطعا باید با الزامات مقامات مرکزی مطابقت داشته باشد.”

معاملات تتر و بیت کوین
معاملات تتر و بیت کوین

آردوینو در توییتر خود گفت: “Tether همانند یک دلار است که فقط از بلاک‌چین، به عنوان سیستم حمل و نقل استفاده می‌کند.” در عین حال، در روز دوشنبه در اوکراین حجم جفت BTC/UAH به 17 BTC رسید که کاهش چشمگیری نسبت به روز شروع تهاجم که 79 بیت کوین بوده، داشته است. به‌طور‌ مشابه، معاملات USDT هم نسبت به روز اول جنگ 8.696 میلیون دلار کاهش یافته و در روز دوشنبه، به 6.149 میلیون دلار رسیده است.

در همین اوضاع اوکراین روزانه تعداد زیادی کشته می‌دهد و چندین شهر آن توسط نیرو‌های روسی گلوله باران شده است. طبق داده‌های سازمان ملل، تا به الان حدود 2 میلیون نفر از کشور فرار کرده‌اند. در صرافی محلی کونا اوکراین، کاهش حجم معاملات بارزتر است، به طوری که حجم معاملات در جفت‌های BTC/UAH و USDT/UAH شاهد روند نزولی ثابتی از زمان شروع جنگ بوده است.

حق بیمه در اوکراین، تخفیف در روسیه

معاملات تتر و بیت کوین
معاملات تتر و بیت کوین

با توجه به این‌که حجم معاملات با استفاده از ارز فیات، در اوکراین در حال حاضر کمتر است با این حال، حق بیمه بر قیمت تتر استیبل کوین در مقایسه با نرخ ارز رسمی بین USD و UAH هنوز نشان می دهد که تقاضا برای استیبل کوین‌ها هنوز در میان اوکراینی ها وجود دارد.

همچنین معامله بیت کوین هم در اوکراین به این صورت است که اوکراینی‌ها باید به ازای 40810 دلار، UAH بپردازند که این مقدار بیش از 2500 دلار بیشتر از قیمت معمولی بازار بیت کوین در بایننس است.این در حالی است که روس‌ها USDT را در بایننس با تخفیف دلار‌های واقعی در آمریکا در بازار فارکس معامله می‌کنند.

از روز سه شنبه در ساعت 16:50 UTC، بیت کوین با 38400 دلار در بایننس معامله شد. سکه در 24 ساعت گذشته 1 درصد و در 7 روز گذشته 11 درصد کاهش داشته است. از روز سه شنبه در ساعت 16:50 UTC، بیت کوین با 38400 دلار در بایننس معامله شد. سکه در 24 ساعت گذشته 1 درصد و در 7 روز گذشته 11 درصد کاهش داشته است. همچنین RUB امروز بالاتر رفت.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص معاملات تتر و بیت کوین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    میشه یه برنامه آموزشی معتبر راجع به ارز دیجیتال معرفی کنید؟ 🙏🙏🙏🙏🙏

    پاسخ