;
coinex

تست باتری OPPO Find X5 Pro اطلاعات جالبی را فاش کرد؛ عمر بالای باتری بعد از 4 سال

چرخه شارژ باتری OPPO Find X5 Pro باورکردنی نیست. عمر باتری این گوشی بعد از 4 سال، تنها 20 درصد کم می‌شود و 80 درصد ظرفیت اصلی آن باقی می‌ماند.

کمپانی اوپو در رویداد MWC 2022، تکنولوژی شارژ سریع 240 واتی SuperVOOC و همچنین سیستم شارژ 150 واتی را معرفی کرد. این تکنولوژی قرار است به زودی در گوشی‌های وان پلاس راه‌اندازی شود.

این کمپانی همچنین جزییاتی را درباره Battery Health Engine (موتور سلامت باتری) فاش کرد که بعد از شارژ‌های مکرر در مدت‌های طولانی، همچنان سلامت باتری را حفظ می‌کند.

باتری OPPO Find X5 Pro

اوپو اخیرا جزییات مربوط به جدیدترین تست‌های انجام شده روی تکنولوژی شارژ سریع و موتور سلامت باتری را به اشتراک گذاشت. این تکنولوژی در حال حاضر روی گوشی اوپو فایند ایکس 5 پرو استفاده می‌شود.

تست باتری OPPO Find X5 Pro اطلاعات جالبی را فاش کرد؛ عمر بالای باتری بعد از 4 سال

نتیجه این آزمایش نشان داده که بعد از چرخه شارژ 1600 باتری در این گوشی، 80 درصد از ظرفیت اصلی باتری گوشی باقی می‌ماند. هر چرخه شارژ باتری به این معنی است که باتری کاملا خالی را تا 100 درصد شارژ کنیم و آنقدر از گوشی استفاده کنیم که شارژ آن دوباره صفر شود.

حالا در نظر بگیرید که کاربر گوشی OPPO Find X5 Pro هستید و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی گوشی را با شارژ سریع 80 واتی SuperVOOC، شارژ می‌کنید. اگر فرض کنیم که کاربر پر مصرفی هستید و هر 24 ساعت یکبار، باتری کاملا خالی را 100 درصد شارژ می‌کنید، این فرصت را دارید که با چرخه شارژ 1600 باتری، گوشی را 1600 بار شارژ کنید؛ این یعنی 4 سال و 4 ماه.

تست‌های جدید اوپو نشان داده که این گوشی بعد از 1600 چرخه شارژ، هنوز تا 80 درصد ظرفیت اصلی، سالم باقی می‌ماند و تنها 20 درصد از عمر باتری کم می‌شود.

تست باتری OPPO Find X5 Pro اطلاعات جالبی را فاش کرد؛ عمر بالای باتری بعد از 4 سال

این ویژگی یک مزیت مهم برای گوشی OPPO Find X5 Pro و سایر گوشی‌هایی است که از تکنولوژی شارژ سریع اوپو استفاده می‌کنند. مخصوصا در بازاری که بسیاری از گوشی‌های برتر بازار، از چرخه شارژ 800 باتری برخوردارند و پس از عبور از این چرخه شارژ، 80 درصد از ظرفیت باتری خود را از دست می‌دهند.

اوپو همچنین اعلام کرد:

اوپو به عنوان پیشرو در تکنولوژی شارژ، می‌داند که توسعه شارژ سریع در آینده، تنها به دستیابی به قدرت شارژ بالاتر ختم نمی‌شود و باید جوانبی مثل ایمنی، قابلیت حمل، سازگاری و طول عمر باتری نیز در نظر گرفته شود. ما در اوپو، قدم‌های بزرگی به سوی آپگرید کردن سیستم شارژ گوشی‌های هوشمند برداشتیم تا تجربه کاربری گوشی‌ها را متحول کنیم و در عین حال، به پایداری تکنولوژی باتری‌های لیتیومی در آینده کمک می‌کنیم.

تکنولوژی شارژ سریع 240 واتی این کمپانی هنوز کاملا آماده نیست؛ اما اوپو مدعی است که این تکنولوژی می‌تواند باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی را در عرض 9 دقیقه به‌طور کامل شارژ کند.

نظر شما درباره تکنولوژی باتری اوپو Find X5 Pro چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر