coinex
راهنمای خرید تکراتو

سنسور Face ID زیر نمایشگر آیفون 15 پنهان می‌شود

کمپانی اپل خود را برای راه‌اندازی سری آیفون 14 آماده می‌کند که احتمالا در اواخر تابستان یا پاییز امسال رونمایی می‌شود. اما از همین حالا شایعاتی پیرامون نسل بعدی این گوشی‌ها، یعنی آیفون 15 به گوش می‌رسد.

خبرگزاری The Elec اخیرا جزییاتی از سبک طراحی و برخی مشخصات iPhone 15 را منتشر کرده است. این خبرگزاری مدعی شده که نسل بعدی آیفون‌ها به نمایشگر OLED و طراحی متفاوت سنسور Face ID مجهز می‌شوند.

اینطور که به نظر می‌رسد، اپل از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری در نسل‌های بعدی خود استفاده خواهد کرد.

مشخصات و نمایشگر آیفون 15

گزارش‌های جدید حاکی از آن هستند که سنسور Face ID در سری iPhone 15 قابل مشاهده نخواهد بود و داخل نمایشگر قرار می‌گیرد. به این ترتیب، تنها یک سوراخ پانچ برای دوربین سلفی روی نمایشگر ایجاد می‌شود.

سنسور Face ID زیر نمایشگر آیفون 15 پنهان می‌شود

در ادامه این گزارش نوشته شده که کمپانی اپل احتمالا از تکنولوژی دوربین زیر پنل (UPC) سامسونگ استفاده خواهد کرد که در گوشی گلکسی زد فولد 3 استفاده شده بود.

گفته می‌شود کمپانی سامسونگ در حال توسعه تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر و OTI Lumionics است که احتمالا در گوشی گلکسی زد فولد 5 قرار می‌گیرد.

اگر این گزارش درست باشد، پس گوشی‌های آیفون 15 به نمایشگری مجهز می‌شوند که تنها یک سوراخ پانچ روی آنها دیده می‌شود. یعنی همان سبک طراحی که از مدت‌ها قبل در گوشی‌های اندرویدی شاهد آن هستیم. این احتمال وجود دارد که تنها مدل‌های Pro به این ویژگی مجهز شوند و مدل‌های استاندارد از همان سبک طراحی قبلی بهره‌مند خواهند شد.

اما قبل از راه‌اندازی آیفون 15 باید منتظر رونمایی از سری آیفون 14 باشیم. گفته می‌شود که این گوشی‌ها در چهار مدل iPhone 14 Pro ،iPhone 14 Max ،iPhone 14 و iPhone 14 Pro Max راه‌اندازی می‌شوند. برخی گزارش‌ها مدعی هستند که ناچ نمایشگر از مدل‌های پرو حذف می‌شود و یک بریدگی قرصی شکل در کنار سوراخ پانچ، جایگزین ناچ خواهند شد.

تحلیلگر اپل هم اطلاعاتی را درباره تراشه این گوشی‌ها فاش کرده است. او پیش‌بینی می‌کند که تنها مدل‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس به تراشه جدید A16 Bionic مجهز می‌شوند و در گوشی‌های آیفون 14 و 14 مکس از تراشه A15 Bionic استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تراشه‌های سری iPhone 14 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر