;
coinex

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس توسط کوالکام عرضه می‌شود، اما چه زمانی؟

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس، به عنوان برترین محصول کوالکام تا به امروز، با لیتوگرافی ۴ نانومتر TSMC تا ماه می (اردیبهشت ماه) معرفی می‌شود. شرکت‌های وان‌پلاس، شیائومی و موتورولا اولین مشتریان این محصول خواهند بود. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

با معرفی تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون ۸ نسل یک، شایعاتی درباره‌ی نسخه‌ی «پلاس» این تراشه از همان ابتدا وجود داشت. لازم به ذکر است که با هر نسل مختلف از این تراشه عدد‌ها افزایش پیدا می‌کرد اما چون تغییر اعداد هنوز کمی زود است، نسخه جدید این تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس نام‌گذاری شد. این نسخه پیشرفته، به دلیل تولید با فرایند ۴ نانومتری TSMC‌ که باعث کاهش چشمگیری از میزان داغ شدن این تراشه نسبت به نسخه عادی آن و همچنین بهبود عملکرد آن می‌شود، جایگزین بسیار خوبی برای نسخه سامسونگ خواهد بود. درواقع لیتوگرافی ۴ نانومتر تایوانی‌ها بسیار بهینه‌تر از راهکار کره‌ای‌ها است و عملکرد بهتر خواهد داشت.

جزئیات اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس (Snapdragon 8 Gen 1 Plus)

کوالکام با مشاهده بازده ضعیف بخش تراشه‌سازی سامسونگ، تصمیم به ترک این شرکت و راه‌اندازی خط تولید TSMC شد. که این اقدام باعث افزایش بازده 70 درصدی کوالکام شد. معرفی تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 1 Plus توسط کوالکام، به عنوان آخرین نسل موجود این تراشه در ماه می (اردیبهشت ماه) انجام می‌شود.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس

با استناد به اخبار به گوش رسیده، به نظر می‌رسد احتمالا، شرکت‌های لنوو، موتورولا، وان‌پلاس و شیائومی اولین مشتریان پر‌و‌پاقرص این محصول باشند. این شرکت‌ها گوشی‌های خود را، از جمله دستگاه‌های وان‌پلاس ۱۰ اولترا، شیائومی ۱۲ اولترا و دستگاهی از موتورولا با نام رمز Frontier به این تراشه ارتقا یافته، به منظور تامین توان پردازشی مورد نیاز این دستگاه‌های پرچم‌دار، مجهز خواهند کرد.

می‌توان گفت، این تراشه نسبت با نسخه قبلی خود، حتی از لحاظ شماره مدل نیز، متفاوت هستند. در حالی‌که شماره‌مدل اسنپدراگون ۸ نسل یک SM8450 است؛ ظاهراً نسخه‌ی پلاس با شماره‌مدل SM8475 معرفی خواهد شد؛ تغییری که نشان از بهبود چشمگیر عملکرد Snapdragon 8 Gen 1 Plus در مقایسه‌ با مدل عادی دارد.گفته می‌شود که کوالکام همزمان در تاریخ رونمایی و معرفی اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس، از تراشه‌های جدید سری ۷ خود متناسب برای دستگاه‌های میان‌رده پرده‌برداری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر