متاپولیس (Metapolis)، متاورس زیلیکا در راه است و سرمایهگذاران در رابطه با همکاریهای جدید پروتکل Zilliqa هیجانزده هستند
به نقل از کریپتو اسلیت، اولین متاورس خدماتی (MaaS) در شبکه زیلیکا معرفی شد. این پروژه متاپولیس نام دارد و در رویدادی در میامی در تاریخ 2 آوریل (13 فروردین) در دسترس قرار خواهد گرفت. در واکنش به این خبر، قیمت ZIL با رشد بیش از دو برابری، از 0.43 دلار به 0.12 افزایش یافت.
در حال حاضر تنها راه دسترسی به این متاورس، شرکت در مسابقهای در پست ردیت Zilliqa است. جوایز این مسابقه شامل بلیط رویداد آتی، NFT و یا تیشرت خواهد بود. اطلاعات بیشتر روز چهارشنبه در کانال دیسکورد زیلیکا منتشر خواهد شد.
متاورس زیلیکا با آگورا همکاری خواهد کرد
این تنها یک اعلامیه برای یک پروژه متاورس معمولی نیست. زیلیکا برای ساخت این متاورس با آگورا (Agora)، یک برنامه جهانی استعدادیابی همکاری کرده است. با این همکاری، سازندگان محتوا میتوانند پس از بارگذاری کارهای خود در برنامه آگورا و از طریق رایگیری جامعه، آنها را به متاورس متاپولیس اضافه نمایند. گفتنی است برندگان جوایز آگورا در حال حاضر تا 15 هزار دلار کمک هزینه دریافت میکنند.
هلو (Helou)، مدیر شبکه زیلیکا در رابطه با این همکاری گفت:
ما برای این همکاری هیجانزده هستیم چراکه نه تنها میتوانیم خلاقیت را در متاورس زنده کنیم، بلکه میتوانیم دسترسی بدون مرزی را برای تولیدکنندگان محتوا در سراسر جهان برای ارتباط در دنیای دیجیتال ایجاد نماییم. مشارکت بین آگورا و زیلیکا و متاپولیس به این معناست که ما در خط مقدم نوآوری وب ۳.۰ قرار داریم.
علاوه بر آگورا، زیلیکا با برخی از شرکتهای پیشرو در حوزه ورزشهای الکترونیکی از جمله Ninjas in Pyjamas، RRQ و MAD Lions قرارداد همکاری امضا کرده است. به واسطه این همکاریها، نماد تجاری ZIL بر پیراهن تیمها، هودیهای تولیدکنندگان محتوا و کمپینهای بازاریابی به نمایش در خواهد آمد.
مدیر بخش بازی و ورزش زیلیکا معتقد است صنعت بازی بخشی است که رشدی تصاعدی را برای کاربران بلاکچین به همراه خواهد داشت و مشارکتها و همکاریها با این صنعت، پذیرش را تسریع خواهد کرد. البته با توجه به واکنشهای اخیر به اضافه شدن سرویسهای بلاکچینی به بازیهای موجود، به وضوح کار سختی خواهد بود.
متاپولیس چگونه ساخته می شود؟
پروژه متاپولیس بر روی موتور بازیسازی Unreal Engine، یونیتی و اومنیورس انویدیا ساخته خواهد شد. استفاده از Unreal Engine به معنای فراهم شدن گرافیکی در حد و اندازه بازیهای فورتنایت، استریت فایتر 5، Valorant یا Gears of War است.
Unreal Engine توسط اپیک گیمز توسعه یافته و یکی از محبوبترین ابزارهای بازیسازی موجود در بازار است. یونیتی پیشروترین موتور بازیسازی موبایل در جهان است و 45 درصد از سهم بازیهای موبایلی را به خود اختصاص میدهد. از جمله بازیهای محبوبی که از یونیتی استفاده کردهاند میتواند به Hearthstone، Cuphead، Rust و Monument Valley اشاره کرد.
اومنیورس انویدیا اکوسیستمی حرفهای است که با هدف به اشتراک گذاشتن داراییها، مرتبسازی کتابخانهها و همکاری در زمینه هوش مصنوعی و تسهیل آن برای توسعهدهندگان طراحی شده است.
انتظار میرود که بازار موتورهای بازی طی 5 سال آینده منفجر شود زیرا مصرف کنندگان نهایی بیشتر به آنچه از یک بازی ساخته شده در یک موتور خاص انتظار دارند عادت میکنند. افزایش قیمت زیلیکا پس از اعلام Unity و Unreal Engine نمونه بارز این موضوع است.
مطالب مرتبط:
- اردوغان از پیاده سازی نظام آموزشی ترکیه در متاورس میگوید
- سامسونگ دست به دامان متاورس برای حل مشکلاتش شد، اما چه مشکلاتی؟
- این بازی متاورسی به عنوان محبوبترین مجموعه NFT شناخته شد
متاپولیس چگونه کار خواهد کرد؟
هنوز جزئیات خاصی در رابطه با چگونگی کار متاپولیس منتشر نشده است. با این حال، استفاده از اومنیورس انویدیا به همراه همکاری با آگورا احتمالا امکان ساخت آسان محتوای سهبعدی و تعامل کاربران را فراهم خواهد کرد. هدف آگورا ایجاد فرصت برای خالقان محتوا در سراسر جهان است و ساخته شدن متاورسی برای تولید محتوای جهانی که در آن خالقان محتوا میتوانند مستقیما و از طریق فروش NFT درآمد کسب کنند به نظر روشی نوآورانه برای نزدیک شدن به این هدف خواهد بود.
از نظر گیم پلی چند احتمال وجود دارد. موتور یونیتی و Unreal Engine با هم سازگار نیستند و نمیتوان با هر دو آنها به صورت همزمان بازی ساخت؛ بنابراین، این امکان وجود دارد که دنیای مجازی متاپولیس توسط یونیتی ساخته شود تا بتواند به خوبی در کامپیوترها و گوشیهای موبایل اجرا شود.
پروژههای ساخته شده در داخل متاپولیس ممکن است با استفاده از موتور Unreal Engine و اومنیورس ساخته شوند. با این حال، این کار به آزمایش زیادی نیاز دارد تا سرورهای بکاند با یکدیگر تعامل داشته باشند و نیاز است تا راهی پیدا شود تا Unreal Engine و یونیتی بتوانند در کنار یکدیگر کار کنند که بعید به نظر میرسد عملی باشد.
احتمال دیگر این است که Unreal Engine تنها برای ایجاد داراییها و همکاریها مورد استفاده قرار بگیرد. داراییها را میتوان با تغییراتی به یونیتی وارد کرد. در این سناریو، یونیتی موتور اصلی کل متاورس زیلیکا خواهد بود.
در هر صورت، این واقعیت که زیلیکا برای توسعه متاورس خود به سراغ بهترین ابزار رفته نشان میدهد که تجربه جالبی در انتظار ما خواهد بود. پروژههای متاورس کوچکتر دیگری مانند Netvrk نیز به دنبال استفاده از موتور Unreal Engine هستند اما هنوز چیز قابل توجهی برای عموم منتشر نشده است.
بررسی معیارهای کلیدی زیلیکا در ۱۲ ماه گذشته
در آخر بهتر است برخی از آمارهای کلیدی در رابطه با عملکرد Zilliqa در ۱۲ ماه گذشته را با یکدیگر بررسی کنیم. در این بازه، تعداد کل کاربران برنامههای غیرمتمرکز زیلیکا 512 درصد افزایش یافته است. تعداد آدرسهای منحصر به فرد نیز از 1.17 میلیون آدرس در سال 2020 به بیش از 3.07 میلیون آدرس رسیده است.
در این بازه زمانی، حجم تراکنشهای زیلیکا از 11 میلیون در سال 2020 به بیش از 30 میلیون در سال جاری رسید و مجموع حجم معاملاتی آن نیز از 12 میلیارد دلار فراتر رفت.
مقالات بیشتر:
- متاورس چیست و چگونه وارد Metaverse شویم؟
- زمین مجازی چیست و سرمایه گذاری در متاورس چگونه است؟
- بهترین پروژه های متاورس برای خرید و سرمایه گذاری
- آینده متاورس و پیش بینی قیمت ارزهای متاورسی
- خرید زمین در متاورس چگونه است؟
منبع: cryptoslate