coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساعت کاری ماه رمضان 1401 برای ادارات و بانک ها چگونه است؟

دولت رئیسی یک ساعت از ساعت کاری ماه رمضان 1401 برای اداره‌ها را کم کرد. دلیل این اقدام، بهره‌مندی بیشتر کارمندان روزه‌دار از فضای معنوی ماه رمضان اعلام شده است.

همه ساله دولت‌ها تصمیم می‌گرفتند تا در ماه رمضان از ساعات کاری ادارات کم کنند تا افراد روزه‌دار بتوانند از فضای معنوی ماه رمضان استفاده کنند. اقدام به کاهش ساعات کاری به خصوص در شب‌های قدر همیشه صورت می‌گرفته است. در طول دولت روحانی سیاست کاهش ساعات اداری اجرا نمی‌شد؛ اما دولت رئیسی تصمیم به اجرای دوباره کاهش ساعات اداری در ماه رمضان دارد.

ساعت کاری ماه رمضان 1401 برای ادارات و بانک‌ها

سخنگوی دولت رئیسی گفت:

«مطابق مصوبه هیئت دولت ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان یک ساعت زودتر خاتمه خواهد یافت.»

مطابق مصوبه روز چهارشنبه هیئت دولت با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و به منظور ایجاد زمینه استفاده بهتر کارکنان از فرصت عبادت در این ماه، ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی یک ساعت زودتر خاتمه خواهد یافت.

سخنگوی دولت ساعات کاری ادارات در ماه رمضان ۱۴۰۱ را اعلام کرد

سخنگوی دولت تصریح کرد: «لذا با توجه به مصوبه ستاد کرونا در خصوص بازگشت ساعات کاری به حالت عادی، ساعت شروع کار دستگاه‌های اجرایی مطابق روال معمول خود خواهد بود و صرفاً یک ساعت از پایان ساعت کاری کسر خواهد شد.»

درخواست تغییر ساعات کاری بانک‌ها در ماه رمضان

پیش از این مصوبه، ادارات و بانک‌ها در طی نامه‌ای از دولت رئیسی خواسته بودند تا در ماه مبارک رمضان از ساعات کاری ادارات و بانک‌ها کاسته شود.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه‌ای به مدیران عامل بانک‌های دولتی ابلاغ کرد: به موجب تصمیم هیات محترم دولت برای بهره مندی مطلوب کارکنان از فضایل و معنویات ماه مبارک رمضان و به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره‌مندی از برکات عدیده این ماه شریف و نورانی، نسبت به تغییر ساعات کاری ادارات و بانک‌ها اقدام نمایند.

 بر همین اساس لازم است ساعات کاری بانک‌های دولتی در طول ماه مبارک رمضان به شرح زیر تغییر یابد:

  1. ادارات و واحد‌های ستادی بانک‌ها در کلیه استان‌ها به استثنای تهران، فعالیت اداری را صبح‌ها با یک ساعت تاخیر شروع و بعد از ظهر نیز یک و نیم ساعت زودتر خاتمه دهند.
  2. ادارات و واحد‌های ستادی بانک‌های دولتی در استان تهران، فعالیت اداری خود را ساعت 9 صبح شروع و ساعت 14 خاتمه دهند.
  3. کلیه شعب و واحد‌های اجرایی بانک‌های دولتی در تهران و سایر استان‌ها، نیم ساعت زودتر از ادارات و واحد‌های ستادی شروع به کار نمایند.
  4. ساعات کار کلیه شعب و واحد‌های تابعه بانک‌های دولتی در روز‌های نوزدهم و بیست وسوم ماه مبارک رمضان با یک ساعت تاخیر نسبت به سایر روزهای ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.
  5. لازم است هر گونه فعالیت فوق برنامه قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام گیرد.
  6. برنامه ریزی ایاب و ذهاب کارکنان به گونه‌ای تنظیم گردد که راس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته باشند و در پایان راس ساعت معین محل کار خود را ترک نمایند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساعت کاری ماه رمضان 1401 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    کاشکی ادرات رو موظف میکردن و میگفتن اگه اجرا نشه توبیخ میشن چون اینجوری اجرا نمیکنن

    پاسخ

    بالاخره ساعت کار بانک های تهران چند تا چند است

    پاسخ

    ما دولتی هستیم خداشاهده ساعت کاریمون بیشتر شده

    پاسخ

    آیا کارگران نیاز به بهره مندی از فضایل و معنویات ماه مبارک رمضان ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ

    گفتم اقای رییسی میاد حل میشه، با تمام ارادتی که دارم
    ولی من که ازمون دستگاه اجرایی داده و الان کارمند بانک دولتی ام با دهن روزه و شعبه شلوغ، نه تنها ساعت تفییر نکرده بلکه ساعت خروج ما حداقل 15ونیم تا 16هست.کسی هست صدای مارو بشنوه از دولت؟؟؟

    پاسخ

    فعلا که بانک ملی به روی خودش نمیاره!
    هیچ تغییری تو ساعت کار نداده.
    1401.01.15

    پاسخ

    با سلام و قبولی طاعات.
    در کل طرح خویی است حتی اگر کارمند و یا کارکنان یک مجموعه دولتی بنا بر دلایلی روزه نمی گیرند! ولی با توجه به تنوع و کثرت شغل های آزاد و غیر دولتی که ارتباط زیادی با بانک‌ها دارند،کم شدن ساعت کاری بانک‌ها برای این قشر از مشاغل که عمده کارشان با بانک‌ها می‌تواند باشد،می تواند اختلالی در داد و ستد و انجام امور بانکی بوجود بیاورد.
    امید که در صورت بروز این اختلال،چاره کار اندیشه شود٪🙏

    پاسخ

    برای این جمله تون سندی دارید یا تحقیق و تفحصی فرمودید یا تجسس کردید؟؟!!
    “… حتی اگر کارمند و یا کارکنان یک مجموعه دولتی بنا بر دلایلی روزه نمی گیرند! ”
    غالب مشاغل آزاد زودتر از 9 شروع به فعالیت بانکی نمیکنن. هرچند که بانکهای دولتی هیچ تغییر ساعتی رو اعمال نکردند. شما راحت باش. هیچ جات به اختلال نمیخوره!!

    پاسخ