;
coinex

افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت 1401، اما چقدر؟

 نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال 1401 تا 25 درصد افزایش خواهد یافت. رانندگان می‌توانند در صورت رند نشدن کرایه خود، تا 35 درصد کرایه را افزایش دهند.

نرخ حمل و نقل در ایران هر ساله حدود 25 درصد افزایش داشته است. امسال نیز برای ناوگان حمل و نقل، 25 درصد افزایش نرخ کرایه در نظر گرفته شده است. حمل و نقل عمومی در ایران با استقبال گسترده مردم روبرو است و روزانه افراد زیادی از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

بسیاری از افرادی نیز که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، از حمل و نقل عمومی برای رسیدن به محل کارشان در مرکز شهر‌ها استفاده می‌کنند. به نظر می‌‌رسد افزایش بیست و پنج درصدی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی بر تمامی اقشار جامعه یک محدودیت دیگر اقتصادی باشد.

نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال 1401

اعضای شورای شهر تهران در بهمن ماه سال گذشته، لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی و نرخ بلیت مترو و اتوبوس را بررسی کردند و بعد از رایزنی‌های مختلف مصوب شد که حداکثر نرخ کرایه حمل و نقل عمومی یعنی اتوبوس، مترو و تاکسی 25 درصد باشد.

افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت 1401، اما چقدر؟

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی شهر تهران به‌طور متوسط 25 درصد در سال 1401 افزایش می‌یابد؛ اما از آنجایی که در برخی خطوط مبلغ کرایه خرد و نامتناسب است، مقرر شد که به آن‌ها اجازه داده شود که تا سقف حداکثر 35 درصد افزایش کرایه داشته باشند تا نرخ کرایه متناسب و رند شود. در این میان البته نرخ کرایه خطوط مینی‌بوسرانی هم در سال جدید 1.2 نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی آنهم بر مبنای طول خطوط تعیین شده است.

بر این اساس نرخ بلیت متروی تهران هم برای سال 1401 با 25 درصد افزایش در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید که  نرخ بلیت خط تک سفره 2500، بلیت تک سفره حومه (خط 5) 1500 تومان، تک سفره هشتگرد 7500 تومان و  بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی 12 هزار و 500 تومان خواهد بود.

زمان افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه و بلیت وسایل حمل و نقل عمومی در سال جاری 25 درصد افزایش خواهد داشت که براساس اعلام فرمانداری تهران از اول اردیبهشت این افزایش اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر