;
coinex

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401 ؛ زمان ثبت نام و جزئیات طرح ها [آپدیت شده]

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401 چگونه است؟ در ادامه این نوشتار تکراتو همراه باشید تا آخرین اخبار در خصوص زمان ثبت نام و جزئیات طرح های پیش فروش خودرو را بررسی کنیم.

اولین گام طرح‌های فروش خودروسازان و تعیین مشتریان نهایی به شیوه قرعه‌کشی، از هفته ابتدایی خردادماه سال 1399 برداشته شد. این شیوه فروش محصولات خودروسازان با تصمیم اتخاذشده در جلسه کمیته خودرو با عرضه ۲۵ هزار دستگاه خودرو آغاز شد و تا هفته پایانی اسفندماه 1400 ادامه داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته سال 1401 بیش از نیاز داخل خودرو تولید می کنیم که سبب می شود قرعه کشی نداشته باشیم.

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401

فروش هفتگی تا آخرین هفته از اسفندماه ۱۴۰۰ و به مناسب اعیاد شعبانیه ادامه داشت، اما با توجه به اینکه در اولین هفته از سال جدید، طرحی برگزار نشد و با توجه به اینکه در اولین هفته از سال ۱۴۰۰ (هشتم فروردین ۱۴۰۰) نخستین فروش فوق‌العاده خودرو در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد، این سوال پیش آمد که آیا در فروردین 1401 طرح پیش فروش ایران خودرو و سایپا خواهیم داشت یا خیر؟

آپدیت 5 فروردین: در راستای اجرای طرح‌های فروش هفتگی خودروسازان، پس از آنکه در هفته پایانی اسفندماه آخرین طرح فروش خودروسازان در سال ۱۴۰۰ اجرا شد، ادامه روند برگزاری طرح‌های فروش به پس از تعطیلات نوروز موکول شده است و طی دو هفته نوروز طرحی اجرا نخواهد شد.

وزیر صمت: سال 1401 قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید یک ماه قبل ثبت نام خودرو در یکی از شرکت‌های خودروساز انجام شد که برای 10 هزار خودرو، 4 میلیون نفر ثبت نام کردند این در حالی است که این 4 میلیون ثبت نام، واقعی نیست؛ کل نیاز بازار خودروی ایران، یک میلیون و 500 هزار دستگاه در سال است که نشان می‌دهد بازار خودرو، یک بازار واقعی نیست بلکه رانتی و سوداگرانه است.

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401

وی در بخشی از گفتگوی اخیرش در خصوص التهاب بازار خودرو گفته: «یکی قیمت بازار آزاد است که التهاب دارد؛ دیگری قیمتی است که خودروسازان براساس آن محصولات را بفروش می رسانند که فاصله زیادی با بازار دارد. همین امر یک رانت 20 تا 150 میلیون تومانی را بوجود آورده است.» وی ادامه می‌دهد:

500 هزار دستگاه کمتر از نیاز تولید می‌کنیم که به سرعت برطرف خواهد شد؛ نکته دیگر این است که خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده؛ به این معنا که بسیاری از افرادی که خودرو می خرند، به آن نگاه سرمایه‌ای دارند.  اول باید تولید را افزایش دهیم که امسال این اتفاق رخ خواهد داد و تا پایان امسال، 130 هزار دستگاه بیشتر از سال گذشته عرضه خواهد شد؛ 130 هزار دستگاه هم برای سال آینده پیش فروش می‌شود که مجموعاً 260 هزار دستگاه امسال بیشتر عرضه می‌شود.

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401 ؛ زمان ثبت نام و جزئیات طرح ها

وزیر صمت همچنین گفته است:

به مردم اطمینان می دهیم از اواسط سال آینده بسیاری از مسائل در زمینه قرعه کشی، کیفیت و موضوعات دیگر یک به یک حل خواهد شد ولی یک دوره 2 ساله نیاز دارد تا به طور کامل بتوانیم این مسائل را حل کنیم.

وزیر صمت همچنین پیشتر در اذرماه 1401 گفته بود قرعه کشی خودرو حذف خواهد شد. خبرگزاری برنا آن زمان از قول سید رضا فاطمی امین نوشته بود: «گاهی اخبار ناقص منتشر میشود، من در صحبت خود گفتم که قرعه کشی خودرو درسال ۱۴۰۱حذف خواهد شد، زیرا تقاضای خودرو در ایران یک میلیون و پانصد هزار دستگاه است اما تولید امسال حدود یک میلیون دستگاه است پس ما پانصد هزار دستگاه کمبود عرضه داریم ، این کمبود در سال آینده متناسب با برنامه ی  افزایش تولید، جبران خواهد شد و به تناسب با تقاضا عرضه وجود خواهد داشت و این قرعه کشی ها از ابتدای سال ۱۴۰۱ حذف خواهد شد.»

آپدیت 15 فروردین: زمان ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 مشخص شد

طرح فروش فوق‌العاده محصولات ایران خودرو از فردا، 16 فروردین 1401 آغاز می‌شود. وب‌سایت رسمی فروش محصولات ایران خودرو با انتشار شرایط فروش فوق‌العاده، زمان ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 را مشخص کرد.

ایران‌خودرو با انتشار بخشنامه 4441، از شرایط فروش فوق‌العاده برخی محصولات ایران خودرو با موعد تحویل 3 ماهه و از طریق قرعه کشی خبر داد. برای اطلاع از جزییات خبر در ادامه با تکراتو همراه شوید.

قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401

ایران خودرو، تاریخ قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 که درواقع سی و پنجمین فروش فوق‌العاده محصولات این شرکت محسوب می‌شود را مشخص کرد. این شرکت اعلام کرد متقاضیانی که در قرعه‌کشی‌های قبلی ایران‌خودرو انتخاب نشده‌اند، می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند. قیمت‌ها در طرح فروش فوق‌العاده قطعی است و موعد تحویل خودروها نیز 3 ماهه خواهد بود.

زمان ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 مشخص شد

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو در فروردین 1401

طرح فروش فوق‌العاده برخی محصولات ایران خودرو که به‌صورت قرعه کشی انجام می‌شود، از سه‌شنبه 16 فروردین 1401 تا پایان روز پنجشنبه 18 فروردین 1401 ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که دریافت کد کاربری و کلمه عبور، قبل از ثبت نام در سایت فروش اینترنتی الزامی است؛ بنابراین در صورت عدم دریافت کد کاربری و کلمه عبور، ثبت نام انجام نمی‌شود.

مراحل ثبت نام تا واریز وجه

متقاضیان در مرحله اول باید با وارد کردن کد کاربری و کلمه عبور، به صفحه خود در وب‌سایت وارد شده و خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند. سپس در پایان فرایند ثبت نام و انتخاب خودرو، به فرد متقاضی، کد پیگیری اختصاص داده می‌شود.

مراسم قرعه کشی پس از پایان مهلت ثبت‌نام و با حضور مراجع نظارتی انجام می‌شود. ایران خودرو در بخشنامه خود اعلام کرده است که لیست منتخبین قرعه‌کشی، حداکثر سه روز پس از پایان ثبت‌نام از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعلام می‌شود. متقاضی نیز باید با مراجعه به صفحه خود در وب‌سایت، از وضعیت ثبت نام خود مطلع شود.

افراد انتخاب شده باید ظرف مدت سه روز، وجه کامل خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir واریز کنند. در صورت عدم واریز وجه، ثبت نام متقاضی در وضعیت کان لم یکن قرار می‌گیرد.

در تصویر زیر، فهرست خودروهای عرضه شده در طرح فروش فوق‌العاده را مشاهده می‌کنید:

زمان ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 مشخص شد

ایرن خودرو شرایط ذیل را برای شرکت در قرعه کشی ایران خودرو 1401 مشخص کرد:

  • برندگان و منتخبین طرح‌های قبلی که موفق به واریز وجه نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو، ثبت نام کنند.
  • قبل از قرعه‌کشی، متقاضی هیچگونه وجهی واریز نخواهد کرد.
  • به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد.
  • حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، 48 ماه است. همچنین، ثبت نام همزمان در دو شرکت مذکور امکان‌پذیر نیست.
  • انتقال امتیاز و حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث ممنوع است.
  • گارانتی خودرو پس از 5 ماه از زمان تحویل در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل می‌گردد و در مراجعه به نمایندگی کارکرد حداقل 1000 کیلومتری خودرو نیز الزامی است.

با مراجعه به وب‌سایت esale.ikco.ir یا کلیک روی این لینک می‌توانید شرایط شرکت در قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 را به‌طور کامل مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401 چیست؟ با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (93 نظر)

    یعنی روزی میشه ماهم ماشین داشته باشیم اونوقت تو نوبت قرعه کشی معلوم نیست چندین سال منتظرباشیم ایااسم مادربیادیانه 36بارثبت نام کردم و2بارهم توطرح مادران شرکت کردم بازبرنده نشدم خدایا اخرعاقبت ملت ایران بکجامیرسد هنوزکه هنوزتوصف قرعه کشی هستیم شاید ماهم صاحب ماشین بشیم

    پاسخ

    تیبا۲

    پاسخ

    پولتون رو ‌پای ماشینهای سایپا حروم نکنین…
    ۳ماه نشد که تیبا تحویل گرفتم، گفتن دیسک و صفحه ش باید عوض بشه…!!!!!!!
    درب صندوق عقبش هم از همون ابتدا باز نمیشد و نمایندگیش هم نتونست درستش کنه!!!
    باید بگیم درشکه سازی سایپا…

    پاسخ

    سلام‌من یک ساله توسایت سایپا ثبت نام میکنم اما اصلا به اسمم در نمیاد ارزش پولمونم هرروز کمتر میشه و قبمت خودرو گرون.الانم که باز۱۸ درصد گرون کردن من نه ماشین دارم نه پلاک فعال نمیدونم چرا درنمیاد بخدا تو کف تیبا۲ آشغال ایران موندم آرزوی یک جوون ایرانی باید این باشه.مرگ برشما دزدان خودرو

    پاسخ

    این همه بی عدالتی فقط نتیجه نظام سرمایه داری هست با حجاب اسلامی پوشیده شده تا زمانی که عدالت و رقابت سالم نباشد این داستان وجود دارد متاسفانه در این سالها چیزی جز حرف های بی اساس نشنیدم اون طرف میز مسعولین و این طرف هم شرکت های که به دست خودشون و نزدیکان تاسیس شده و اجازه نمی‌دهند که منفعت طلبی اجازه تقسیم سرمایه و برابری در جامعه برقرار بشودحال اینکه این روند نه اصلاح خواهد شد و اجازه نمی‌دهند که اصلاح بشود و بخشی از این جامعه که اندک هستند از این موج استفاده کرده تمام این گفته ها رو اکثرا میدویم ولی هیچ گاه نه اجازه دخالت در امور کشور را داریم و نه اجازه داده میشود چون به نفعشان نیست

    پاسخ

    28بار شرکت کردم ولی چیزی در نیومده واوقعا ک

    پاسخ

    میگن قرعه کشی خنده داره ملت خرفت اسلامی کسی که به اسمش ماشین نیست 🤣🤣🤣🤣🤣🤣انوقت طرف ده تا ماشین خریده متاسفانه هر سری قرعه کشی میشه به اسمش هم در میاد سالی ۱ملیون برای کسایی که سند به واسمون نخورده تمام نشد دروغهاتون خسته شدیم از بس دروغ گرفتید

    پاسخ

    بابا اینا فقط حرف میزنن
    بخشنامه ای که دارن همه ش چرت
    بنده اسفند پارسال اسمم در اومد ب گفته خودشون و طبق بخشنامه چرتشون بنده ۷۲ساعت مهلت واریز وجه رو داشتم که اومدن قبل ۲۴ ساعت گزینه واریز وجه بنده رو برداشته بودن
    یه نوع کلاهبرداری

    پاسخ

    باسلام گرانی خودرودربازارآزادهمش کارخودروسازان هستش که به واسطه آن قیمت خودروهای خودبالاببرند.اگرخودروهایی که داخل انبارگذاشته اندرا ارضه کنندقیمتهابه تعادل میرسدودست دلالهایی که خودشان درست کرده اندازبازارکوتاه میشود.

    پاسخ

    سلام
    اگه قیمت بازار پایین تر از قیمت نمایندگی شود مثل سابق همه چی حل هست کسی دیگه جرات الکی ثبت نام کردن نداره واقعا مشخص هس که باید مثل سابق باشه به محض اینکه خودرو از نمایندگی خارج شد فوری افت قیمت بزنن

    پاسخ

    سلام خدا حافظ ارابه مرگ خدا حافظ امسال اگه دیگه تو اولین قرعه‌کشی اسمم در نیاد خودم رو حلق آویز می کنم.

    پاسخ

    دلیل این که هفت هشت بار ثبت نام کردم و هیچ خبری نشده چیه؟حتی بیست نفر از اقوام هم خبر دارم هر سری ثبت نام کردن ودریغ از این که حتی یکی مون برنده بشیم.ردپای مافیا رو میشه حس کرد

    پاسخ

    شگرد حکومت های دیکتاتوری اینه که یه چیزی که مردم نیاز دارن رو به صورت قطره چکانی و با صف و قرعه کشی به ملت بدن تا مردم رو همیشه تشنه نگه دارن و تقاضا هیچوقت کم نشه.

    پاسخ

    برید از خدا بترسید این همه خودرو دپو کردین زیر آفتاب و پارکینگ ها
    خوب بدین به اونایی که ماشین ندارن
    ان شائ الله که خدا نسل اون کسایی که باعث فقر بیشتر فقیر میشن قطع کنه
    یه روزی باید جواب پس بدین
    جواب تمام بدبختی های مردمو

    پاسخ

    سلام
    من ۳۰ سالمه ۱۲ ساله گواهینامه دارم
    چرا شرط ۴۸(۴سال) ماه از آخرین خرید فروش رو بیشتر نمیکنید که جامعه آماری پایین بیاد
    اوایل که ۸ سال بود
    چی شد ی دفعه ؟
    یکی شانسی هر ۴ سال اسمش دربیاد ولی یکی مثل من هرگز!!!!

    پاسخ

    قرعه‌کشی خودروهای تولید داخل خیلی مسخره هستش،متاسفم وواقعاشرم آور است که دولت حمایت میکند ازخودروسازان.

    پاسخ

    همین دوره دوساله و تا کی ادامه خواهد داشت و چه زمانی این خبر مثله بمب صدا می‌کنه ؟؟ نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری ببینید چقدر حقیر و بدبختیم و چقدر مردم رو بیسواد فرض میکنن….

    تولید خودرو و واردت قطعات خودرو اصلا ربطی به تحریم نداره چون از چین وارد میشن و این محدودیت تولید ابزاری برای آینده است که بتونن سودآوری سیاسی و مالی برای داشته باشن

    پاسخ