coinex
راهنمای خرید تکراتو

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401 ؛ زمان ثبت نام و جزئیات طرح ها [آپدیت شده]

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401 چگونه است؟ در ادامه این نوشتار تکراتو همراه باشید تا آخرین اخبار در خصوص زمان ثبت نام و جزئیات طرح های پیش فروش خودرو را بررسی کنیم.

اولین گام طرح‌های فروش خودروسازان و تعیین مشتریان نهایی به شیوه قرعه‌کشی، از هفته ابتدایی خردادماه سال 1399 برداشته شد. این شیوه فروش محصولات خودروسازان با تصمیم اتخاذشده در جلسه کمیته خودرو با عرضه ۲۵ هزار دستگاه خودرو آغاز شد و تا هفته پایانی اسفندماه 1400 ادامه داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته سال 1401 بیش از نیاز داخل خودرو تولید می کنیم که سبب می شود قرعه کشی نداشته باشیم.

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401

فروش هفتگی تا آخرین هفته از اسفندماه ۱۴۰۰ و به مناسب اعیاد شعبانیه ادامه داشت، اما با توجه به اینکه در اولین هفته از سال جدید، طرحی برگزار نشد و با توجه به اینکه در اولین هفته از سال ۱۴۰۰ (هشتم فروردین ۱۴۰۰) نخستین فروش فوق‌العاده خودرو در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد، این سوال پیش آمد که آیا در فروردین 1401 طرح پیش فروش ایران خودرو و سایپا خواهیم داشت یا خیر؟

آپدیت 5 فروردین: در راستای اجرای طرح‌های فروش هفتگی خودروسازان، پس از آنکه در هفته پایانی اسفندماه آخرین طرح فروش خودروسازان در سال ۱۴۰۰ اجرا شد، ادامه روند برگزاری طرح‌های فروش به پس از تعطیلات نوروز موکول شده است و طی دو هفته نوروز طرحی اجرا نخواهد شد.

وزیر صمت: سال 1401 قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید یک ماه قبل ثبت نام خودرو در یکی از شرکت‌های خودروساز انجام شد که برای 10 هزار خودرو، 4 میلیون نفر ثبت نام کردند این در حالی است که این 4 میلیون ثبت نام، واقعی نیست؛ کل نیاز بازار خودروی ایران، یک میلیون و 500 هزار دستگاه در سال است که نشان می‌دهد بازار خودرو، یک بازار واقعی نیست بلکه رانتی و سوداگرانه است.

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401

وی در بخشی از گفتگوی اخیرش در خصوص التهاب بازار خودرو گفته: «یکی قیمت بازار آزاد است که التهاب دارد؛ دیگری قیمتی است که خودروسازان براساس آن محصولات را بفروش می رسانند که فاصله زیادی با بازار دارد. همین امر یک رانت 20 تا 150 میلیون تومانی را بوجود آورده است.» وی ادامه می‌دهد:

500 هزار دستگاه کمتر از نیاز تولید می‌کنیم که به سرعت برطرف خواهد شد؛ نکته دیگر این است که خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده؛ به این معنا که بسیاری از افرادی که خودرو می خرند، به آن نگاه سرمایه‌ای دارند.  اول باید تولید را افزایش دهیم که امسال این اتفاق رخ خواهد داد و تا پایان امسال، 130 هزار دستگاه بیشتر از سال گذشته عرضه خواهد شد؛ 130 هزار دستگاه هم برای سال آینده پیش فروش می‌شود که مجموعاً 260 هزار دستگاه امسال بیشتر عرضه می‌شود.

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401 ؛ زمان ثبت نام و جزئیات طرح ها

وزیر صمت همچنین گفته است:

به مردم اطمینان می دهیم از اواسط سال آینده بسیاری از مسائل در زمینه قرعه کشی، کیفیت و موضوعات دیگر یک به یک حل خواهد شد ولی یک دوره 2 ساله نیاز دارد تا به طور کامل بتوانیم این مسائل را حل کنیم.

وزیر صمت همچنین پیشتر در اذرماه 1401 گفته بود قرعه کشی خودرو حذف خواهد شد. خبرگزاری برنا آن زمان از قول سید رضا فاطمی امین نوشته بود: «گاهی اخبار ناقص منتشر میشود، من در صحبت خود گفتم که قرعه کشی خودرو درسال ۱۴۰۱حذف خواهد شد، زیرا تقاضای خودرو در ایران یک میلیون و پانصد هزار دستگاه است اما تولید امسال حدود یک میلیون دستگاه است پس ما پانصد هزار دستگاه کمبود عرضه داریم ، این کمبود در سال آینده متناسب با برنامه ی  افزایش تولید، جبران خواهد شد و به تناسب با تقاضا عرضه وجود خواهد داشت و این قرعه کشی ها از ابتدای سال ۱۴۰۱ حذف خواهد شد.»

آپدیت 15 فروردین: زمان ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 مشخص شد

طرح فروش فوق‌العاده محصولات ایران خودرو از فردا، 16 فروردین 1401 آغاز می‌شود. وب‌سایت رسمی فروش محصولات ایران خودرو با انتشار شرایط فروش فوق‌العاده، زمان ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 را مشخص کرد.

ایران‌خودرو با انتشار بخشنامه 4441، از شرایط فروش فوق‌العاده برخی محصولات ایران خودرو با موعد تحویل 3 ماهه و از طریق قرعه کشی خبر داد. برای اطلاع از جزییات خبر در ادامه با تکراتو همراه شوید.

قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401

ایران خودرو، تاریخ قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 که درواقع سی و پنجمین فروش فوق‌العاده محصولات این شرکت محسوب می‌شود را مشخص کرد. این شرکت اعلام کرد متقاضیانی که در قرعه‌کشی‌های قبلی ایران‌خودرو انتخاب نشده‌اند، می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند. قیمت‌ها در طرح فروش فوق‌العاده قطعی است و موعد تحویل خودروها نیز 3 ماهه خواهد بود.

زمان ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 مشخص شد

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو در فروردین 1401

طرح فروش فوق‌العاده برخی محصولات ایران خودرو که به‌صورت قرعه کشی انجام می‌شود، از سه‌شنبه 16 فروردین 1401 تا پایان روز پنجشنبه 18 فروردین 1401 ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که دریافت کد کاربری و کلمه عبور، قبل از ثبت نام در سایت فروش اینترنتی الزامی است؛ بنابراین در صورت عدم دریافت کد کاربری و کلمه عبور، ثبت نام انجام نمی‌شود.

مراحل ثبت نام تا واریز وجه

متقاضیان در مرحله اول باید با وارد کردن کد کاربری و کلمه عبور، به صفحه خود در وب‌سایت وارد شده و خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند. سپس در پایان فرایند ثبت نام و انتخاب خودرو، به فرد متقاضی، کد پیگیری اختصاص داده می‌شود.

مراسم قرعه کشی پس از پایان مهلت ثبت‌نام و با حضور مراجع نظارتی انجام می‌شود. ایران خودرو در بخشنامه خود اعلام کرده است که لیست منتخبین قرعه‌کشی، حداکثر سه روز پس از پایان ثبت‌نام از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعلام می‌شود. متقاضی نیز باید با مراجعه به صفحه خود در وب‌سایت، از وضعیت ثبت نام خود مطلع شود.

افراد انتخاب شده باید ظرف مدت سه روز، وجه کامل خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir واریز کنند. در صورت عدم واریز وجه، ثبت نام متقاضی در وضعیت کان لم یکن قرار می‌گیرد.

در تصویر زیر، فهرست خودروهای عرضه شده در طرح فروش فوق‌العاده را مشاهده می‌کنید:

زمان ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 مشخص شد

ایرن خودرو شرایط ذیل را برای شرکت در قرعه کشی ایران خودرو 1401 مشخص کرد:

  • برندگان و منتخبین طرح‌های قبلی که موفق به واریز وجه نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو، ثبت نام کنند.
  • قبل از قرعه‌کشی، متقاضی هیچگونه وجهی واریز نخواهد کرد.
  • به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد.
  • حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، 48 ماه است. همچنین، ثبت نام همزمان در دو شرکت مذکور امکان‌پذیر نیست.
  • انتقال امتیاز و حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث ممنوع است.
  • گارانتی خودرو پس از 5 ماه از زمان تحویل در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل می‌گردد و در مراجعه به نمایندگی کارکرد حداقل 1000 کیلومتری خودرو نیز الزامی است.

با مراجعه به وب‌سایت esale.ikco.ir یا کلیک روی این لینک می‌توانید شرایط شرکت در قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 را به‌طور کامل مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401 چیست؟ با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (93 نظر)

    طرح و برنامه های خیلی عالی که به جیب و منافع برگزار کننده میره و برای گم شدن رد پا ی خودشون عده ای سود ناچیز بهره میبرند
    تو کل دنیا این موارد حل و بررسی شده متاسفانه نو کیسه ها تمامی ندارند

    پاسخ

    حکومت احمق سالار .این خود رو های بی کیفیت رو به قیمت گزاف به مردم می‌فروشند. چقدر قطع نخاع داریم چقدر کشته دادیم .لعنت ابدی بر شماها مافیای خود رو که به هیچ اصولی معتقد نیستید.همه چیزتان شده پول کثیف .تاوان این همه به ناحق کشته شدگان رو خواهید داد. نام ننگینتان و این ارابه های مرگ ..در تاریخ ثبت خواهد شد .

    پاسخ

    تمام وعده هاسرکاریه نمیخوان سروسامان بدن خودشون شریک دزدندورفیق قافله… یه اکیپ بازرسی چرانمیزارن?خوب مارومیشناسند باوعده دادن تاقیامت حکومت میکنند

    پاسخ

    آن روز خواهد آمد که عمامه ها افسار شوند

    پاسخ

    تا امثال توی کوته فکر تو مملکت باشند وضع همینه بجای اینکه دنبال راهکار باشی دنبال چرت و پرت و توهم های کودکانه و بازی های خاله زنکانه ای..

    پاسخ

    عمامه ها باید کفن شود تا مردم روی خوش ببینند اینها لیاقت قلاده و افسار را نیز ندارند.

    پاسخ

    سلام ما خودرو نداریم
    ولی 24 بار ثبت نام کردیم ولی خودرویی دریافت نکردیم
    همونی که میگین برنده، ولی ما برنده نشدیم
    البته کلمه برنده مناسب این جور ثبت نامها نیست
    برنده برازنده کسی هست که در رقابتی تلاشی کرده باشه.
    این ثبت نام شده ها چه تلاشی کردن ؟
    لطفا کلمه بهتری براش انتخاب بشه

    پاسخ

    خبر ندارید که خیلیاشون پارتی بازی میکنند و پول میدن و اسمشون توی قرعه میوفته . یکیشونم اینطوری شده بود بجرم اختلاس گرفتنش

    پاسخ

    هدف از قرعه کشی اینست که وجود و تعداد مشتری و درخواست محصولات خودشونو برای سالهای آینده بدانند تانسبت به آن تعداد براحتی برنامه ریزی برای فروش و افزایش قیمت داشته باشند

    پاسخ

    با سلام،بنده گلایه از کارکنان ایران خودرو داشتم که من ۲۰ بار در قرعه کشی شرکت کردم اما هیچ خبری از برنده شدن نیست،شما باعث میشید اعتماد به نفس من پایین بیاد که شانس ندارم،هم این که نیاز به خودرو دارم چرا با ما میکنید این کارارو نه خدا رو خوش میاد نه بنده شو خسته شدم دیگه یا امیدوار نکنید یا منم برنده شم دیگه،منم دلم میخواد سهمی داشته باشم

    پاسخ

    قرعه کشی خیانتی است به حق مردم وگرنه این همه سواستفاده نمیشد بزار مردم صاحب یک ماشین که هیچ کیفیتی ندارد اما از سر مجبوری باید ماشین دار شوند. این مردم حق دارند بیشترازاین پولدار را پولدارتر وفقیر را فقیر تر نکنید. بفکر مردم باشید تا بلایی دیگر نازل نشده این کرونا بلای قرن است بخاطر ظلمی که بر مردم روا میدارند.

    پاسخ

    سلام خدمت دوستان عزیز
    بنده از اولین دوره ثبت‌نام تا امروز نام نویسی کرده‌ام فقط وقت خودم رو حروم کردم
    یه مشت دزد و کلاش نشستن ایران خودرو و سایپا
    .کلا دروغه
    من از روی ناچاری ثبت نام میکنم

    پاسخ

    الان در سال جدید میان یه تصمیم چرت میگیرن بعد هم می‌خوان قیمت کارخونه و بازار یکی کنن مثلاً .و هیچ مشکلی حل نشد هیچ بد تر به مشکلات اضافه شد این است اصل مشتری مداری .یعنی شرکت خودرو سازی رولزرویس مونده که ایران خودرو و سایپا چگونه خودرو تولید نشده به مشتری میفروشن هنوز هم دانشمندان برای حل این مسئله هیچ راهی پیدا نکردن

    پاسخ

    داداش تو اروپا ماشین صفر، هفت سال گارانتی و خدمات واقعی بعد از فروش داره، اگه ماشینی یه قطره روغن پس داد، کافیه بری نمایندگی کلا ماشینو بی قید و شرط عوض میکنن برات، جلوتم خم و راست میشن و بابت این اتفاق عذرخواهی میکنن، اگه بخوای، پول ماشینو تا قرون آخر بهت میدن، بعد تو این خراب شده مورد بوده ماشین دنده عقب نداشته روز اول، بردی نمایندگی، میگن این به ما ربطی نداره و باید شخصی تعمیر کنی، آدم تو این وضعیت مملکت میمونه

    پاسخ

    الان تکلیف ما که یه ارابه مرگ نداریم و پولمون امادست چیه؟

    پاسخ

    این دوخودر ساز ایرانی فقط به ریش مردم می خندند کشور اروپایی رانگاه کنید ببینید با ارباب رجوع چه برخورد دارنده بده آقایان برای ماایرانیان قرعه‌کشی میزارند

    پاسخ

    خدا لعنت کنه اون بی ناموسی رو که اسم قرعه کشی رو انداخت تو دهن این گروهک دلال خودرو
    من ۲۰ بار ثبت نام کردم و هنوز موفق نشدم
    بعد آقازاده ها راحت دارن هر کار که دوست داشته باشند و انجام میدن .

    پاسخ

    واردات خودرو اگه اژاد بشه . قیمت کمبود کیفیت و… خلاصه همه چی درست میشه از همه مهمتر رقابت باعث رشد واقعی خودرو سازی ایران میشه

    پاسخ

    سلام یا رانت یا هرچی قرعه بنام ما که افتاد شد غیر قرعه هر ردز یکی میا جیب خودشو به طریقی پر میکنه گور پدر من بدبخت این زبان عامیانه بود زبان رسمی تر مسئولین با در نظر گرفتن شرایط و جیب خودشون هر روز یه رای و نظر دارند که این کار اتفاقا بده و ایند فقرا در تنگنا و بی مهری بیشتر توسط این عیان نشینان عزیز می باشد

    پاسخ

    فروش خودرو بدون قرعه‌کشی آنجا شود خیلی بهتر است حق ب حقدار میرسد

    پاسخ

    کلا
    تو ایران کلاهبرداری میکنن. افرادی که پست و مقام دارن به اونها میدن. افراد دیگر باید بشین فقط نگاه کنن غصه بخورن و بعدش هم برن نقدی یا اقساطی بخرن.
    هیچ کس نیست اینها رو کنترول کنه. اینها همه دروغه. مگه میشه آخه ماشین هم گرون بشه. یه جیز چرتیه که تو اروپا وجود نداره اینها دست خودشون تو کاره همه چیز رو گرون میکنن.

    پاسخ

    برادر من لطفا خودرو سورن پلاس که موعد تحویلش رسیدرو اول به مردم تحویل بدین بعد حرف از عرضه بیستر بزنید

    پاسخ

    عزیز تو پارکینگ ممقان ایران خودرو تبریز تا دلت بخواد سمند و سورن داره خاک می خوره می تونی از گوگل هم چک بکنی .

    پاسخ

    دروغ میگن …همه اش رانت هست…وگرنه به نوبت هر سری قرعه کشی نسبت جمعیت همان استان فقط به یک استان اختصاص داده بشه ببینید در عرض 6ماه قیمتا چقدر میاد پایین…ولی همه اش فیلم هست

    پاسخ

    من ۲۳ بار ثبت نام کردیم دونفری بگو زنگ بزنن بگن حالت چطور
    اینا همش الکی چهارتا میدن

    پاسخ

    اگر به من باشد هم دفتر مرکزی سایپا وهم دفتر مرکزی با کارخانه هایش را به توپ می بستم به خاطر اینکه تابوت درست می کنند تا وسیله نقلیه

    پاسخ

    من۳۰دفع یعنی چندساله شرکت کردم تو عمرم ماشین صفرنخریدم وندارم وی مصرف کننده واقعی هستم ،تا کیی ب امیدقرعه کشی بیفایده بگزرونم وقیمتها هی گرانتربشه ومن ارزش پولم کمتر…کجای دنیا اینجوریه___بابابسه دیگه،چیگرمون رو بخاطری ماشین خون کردین

    پاسخ

    اگه خیلی راست میگین بااین شرایط سخت جامعه وتورمی که هست قرعه کشی روحذف کنین وبه هرنفر ازایرانی که پلاک نداره ونیازبه خودرو داره به قیمت کاروخونه بهش بدین،ولی همه میدونن ازشماهیچ خیری به این مردم نمیرسه😊

    پاسخ

    باسلام خدمت هموطنان
    قرعه کشی واقعیت نداره این فقط یه صحنه سازی برای رانت خواری وآشفته کردن بازار است که ماشینهای حلبی رو به چندین برابر قیمت واقعی به مردم قالب کنند

    پاسخ

    دوست عزیز نه دیگه اینطور هم که شما میگید نیست ، درسته من شخصا ۲۸ بار ثبت نام کردم و خبری هم نشده اما از مسئولین بود که گفت ۲۰ درصد از خودروهارو بین ثبت نام کننده ها قرعه کشی میکنند و ۸۰ درصد باقی رو مستقیم وارد بازار میکنند .

    پاسخ

    زمان ثبت نام قرعه کشی کیه و هر دفعه باید ثبت نام کنیم

    پاسخ

    داداش من ثبت نام کردم نوبت هفتم بهم افتاد شهریور ۴۰۰ هم تحویل دادن پارس سال لطف خدا بود

    پاسخ

    سلام و درود من که اولین دوره ثبت نام کردم ایران خودرو پارس تیو فایو برنده شدم.ولی از کیفیت خودرو اصلا راضی نیستم

    پاسخ

    سلام خوش به حالتون چون من فقط 17 بار تیو فایو 2 بار هم رانا و 206 ثبت نام کردم برام در نیومده

    پاسخ

    این حق ما مردم ایران نیست که واسه چنتا ماشین اگراسمشو بشه گزاشت ماشین تابوت متحرک بهتره بیایم منتظر بشیم یک مبلغی بدیم ثبت نام کنیم اونم اگه بیفته همه پول بدیم 3ماه بعد ایا ماشینی باشه بدن بهمون یا ندن هرکیم پرسیدیم گوفت من ،20بار نوشتم نیفتاده کجا رفتن این ماشینا خدا میدونه

    پاسخ

    واقعا خجالت آوره قیمتهای نجومی خودروهای اشغال در ایران! در کجای دنیا خودرو قیمتش نجومیه؟ در کجای دنیا برای خودروهای اشغال قرعه کشی سوری میکنند تا عوامفریبی کنند؟
    تا زمانیکه وضعیت خودروسازان با رانت خواری و مافیا بازی ادامه پیدا کنه وضع به همین منوال هست. پس این حرفها هیچ فایده ای نداره.کاش ما اصلا صنعت بی صنعتی مثل خودروسازان داخلی نداشتیم.
    اگر راست میگید واردات خودرو رو آزاد بزارید و گمرک نجومی رو حذف کنید اونوقت هست که این آشغالها رو دیگه کسی نمیخره و مردم هم یه نفس راحت می‌کشند

    پاسخ

    من مطمین هستم مردم انتقام مافیای خودرو سازها را از نطام خواهند گرفت چون این مافیا با پشتیبانی نظام و دولت خون مردم را شیشه کرده است

    پاسخ

    با سلام احتراما بخدا چند بار ثبت نام کردم متاسفانه برنده نشدم بجای قرعه کشی بیاید خانواده ها که مستحق هستند توان مالی ندارند آرزو دارند یک ماشین داشته باشند تاسف دارد آنهایی که گذشته ماشین دارند من وامثال مثل من ندارند آرزو دارم یک ماشین داشته باشم خانواده ام جابجا کنم الان ماشین شده سرمایه از دولت محترم می خوام عرضه بالا ببرد تقاضا بیاد پایین که یک سری افراد سود جو سو استفاده نکنند امیدوارم روزی برسد یک ماشین داشته باشم

    پاسخ

    وای بحال مردمی که ماشین زیرپایشان نیست اونوقت آقا زاده ها جابرای گذاشتن ماشین ایرانی ندارن

    پاسخ

    این همه قرعه کشی کردند نشد یه واحد بازرسی بیاد ببینه آیا کسانیکه برنده شده اند مردم هستند یا نمایندگی‌ها به اسم مردم

    پاسخ

    برای این هیچ بازرسی ای وجود ندارد که مسولان رده بالا و متوسط ایران خودرو و سایپا به بهانه قرعه کشی و دادن خودرو به مردم سودهای چندصدمیلیاردی به جیب می زنند وریالی ازاین پولها وارد بیت المال نمیشود

    پاسخ

    قرعه کشی به زنگ تفریح و تفنن وشادی بود برای مردم یک هفته ای خودبخود مردم خوشحال میشدم.

    پاسخ

    این هم از همون حرفهای اول انقلاب هست که گفتندنبایدمستضعف وجود داشته باشه وموفق شدندنابودمون کنند
    حالا هم هایمابدون قرعه کشی نوشتندوفقط بورسچی ودلال پول توحسابش آماده بود که اگه تونست واردسایت بشه بنویسه

    پاسخ