coinex
راهنمای خرید تکراتو

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401 ؛ زمان ثبت نام و جزئیات طرح ها [آپدیت شده]

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401 چگونه است؟ در ادامه این نوشتار تکراتو همراه باشید تا آخرین اخبار در خصوص زمان ثبت نام و جزئیات طرح های پیش فروش خودرو را بررسی کنیم.

اولین گام طرح‌های فروش خودروسازان و تعیین مشتریان نهایی به شیوه قرعه‌کشی، از هفته ابتدایی خردادماه سال 1399 برداشته شد. این شیوه فروش محصولات خودروسازان با تصمیم اتخاذشده در جلسه کمیته خودرو با عرضه ۲۵ هزار دستگاه خودرو آغاز شد و تا هفته پایانی اسفندماه 1400 ادامه داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته سال 1401 بیش از نیاز داخل خودرو تولید می کنیم که سبب می شود قرعه کشی نداشته باشیم.

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401

فروش هفتگی تا آخرین هفته از اسفندماه ۱۴۰۰ و به مناسب اعیاد شعبانیه ادامه داشت، اما با توجه به اینکه در اولین هفته از سال جدید، طرحی برگزار نشد و با توجه به اینکه در اولین هفته از سال ۱۴۰۰ (هشتم فروردین ۱۴۰۰) نخستین فروش فوق‌العاده خودرو در سال ۱۴۰۰ اجرایی شد، این سوال پیش آمد که آیا در فروردین 1401 طرح پیش فروش ایران خودرو و سایپا خواهیم داشت یا خیر؟

آپدیت 5 فروردین: در راستای اجرای طرح‌های فروش هفتگی خودروسازان، پس از آنکه در هفته پایانی اسفندماه آخرین طرح فروش خودروسازان در سال ۱۴۰۰ اجرا شد، ادامه روند برگزاری طرح‌های فروش به پس از تعطیلات نوروز موکول شده است و طی دو هفته نوروز طرحی اجرا نخواهد شد.

وزیر صمت: سال 1401 قرعه کشی خودرو نخواهیم داشت

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید یک ماه قبل ثبت نام خودرو در یکی از شرکت‌های خودروساز انجام شد که برای 10 هزار خودرو، 4 میلیون نفر ثبت نام کردند این در حالی است که این 4 میلیون ثبت نام، واقعی نیست؛ کل نیاز بازار خودروی ایران، یک میلیون و 500 هزار دستگاه در سال است که نشان می‌دهد بازار خودرو، یک بازار واقعی نیست بلکه رانتی و سوداگرانه است.

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401

وی در بخشی از گفتگوی اخیرش در خصوص التهاب بازار خودرو گفته: «یکی قیمت بازار آزاد است که التهاب دارد؛ دیگری قیمتی است که خودروسازان براساس آن محصولات را بفروش می رسانند که فاصله زیادی با بازار دارد. همین امر یک رانت 20 تا 150 میلیون تومانی را بوجود آورده است.» وی ادامه می‌دهد:

500 هزار دستگاه کمتر از نیاز تولید می‌کنیم که به سرعت برطرف خواهد شد؛ نکته دیگر این است که خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده؛ به این معنا که بسیاری از افرادی که خودرو می خرند، به آن نگاه سرمایه‌ای دارند.  اول باید تولید را افزایش دهیم که امسال این اتفاق رخ خواهد داد و تا پایان امسال، 130 هزار دستگاه بیشتر از سال گذشته عرضه خواهد شد؛ 130 هزار دستگاه هم برای سال آینده پیش فروش می‌شود که مجموعاً 260 هزار دستگاه امسال بیشتر عرضه می‌شود.

قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401 ؛ زمان ثبت نام و جزئیات طرح ها

وزیر صمت همچنین گفته است:

به مردم اطمینان می دهیم از اواسط سال آینده بسیاری از مسائل در زمینه قرعه کشی، کیفیت و موضوعات دیگر یک به یک حل خواهد شد ولی یک دوره 2 ساله نیاز دارد تا به طور کامل بتوانیم این مسائل را حل کنیم.

وزیر صمت همچنین پیشتر در اذرماه 1401 گفته بود قرعه کشی خودرو حذف خواهد شد. خبرگزاری برنا آن زمان از قول سید رضا فاطمی امین نوشته بود: «گاهی اخبار ناقص منتشر میشود، من در صحبت خود گفتم که قرعه کشی خودرو درسال ۱۴۰۱حذف خواهد شد، زیرا تقاضای خودرو در ایران یک میلیون و پانصد هزار دستگاه است اما تولید امسال حدود یک میلیون دستگاه است پس ما پانصد هزار دستگاه کمبود عرضه داریم ، این کمبود در سال آینده متناسب با برنامه ی  افزایش تولید، جبران خواهد شد و به تناسب با تقاضا عرضه وجود خواهد داشت و این قرعه کشی ها از ابتدای سال ۱۴۰۱ حذف خواهد شد.»

آپدیت 15 فروردین: زمان ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 مشخص شد

طرح فروش فوق‌العاده محصولات ایران خودرو از فردا، 16 فروردین 1401 آغاز می‌شود. وب‌سایت رسمی فروش محصولات ایران خودرو با انتشار شرایط فروش فوق‌العاده، زمان ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 را مشخص کرد.

ایران‌خودرو با انتشار بخشنامه 4441، از شرایط فروش فوق‌العاده برخی محصولات ایران خودرو با موعد تحویل 3 ماهه و از طریق قرعه کشی خبر داد. برای اطلاع از جزییات خبر در ادامه با تکراتو همراه شوید.

قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401

ایران خودرو، تاریخ قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 که درواقع سی و پنجمین فروش فوق‌العاده محصولات این شرکت محسوب می‌شود را مشخص کرد. این شرکت اعلام کرد متقاضیانی که در قرعه‌کشی‌های قبلی ایران‌خودرو انتخاب نشده‌اند، می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند. قیمت‌ها در طرح فروش فوق‌العاده قطعی است و موعد تحویل خودروها نیز 3 ماهه خواهد بود.

زمان ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 مشخص شد

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو در فروردین 1401

طرح فروش فوق‌العاده برخی محصولات ایران خودرو که به‌صورت قرعه کشی انجام می‌شود، از سه‌شنبه 16 فروردین 1401 تا پایان روز پنجشنبه 18 فروردین 1401 ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است که دریافت کد کاربری و کلمه عبور، قبل از ثبت نام در سایت فروش اینترنتی الزامی است؛ بنابراین در صورت عدم دریافت کد کاربری و کلمه عبور، ثبت نام انجام نمی‌شود.

مراحل ثبت نام تا واریز وجه

متقاضیان در مرحله اول باید با وارد کردن کد کاربری و کلمه عبور، به صفحه خود در وب‌سایت وارد شده و خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند. سپس در پایان فرایند ثبت نام و انتخاب خودرو، به فرد متقاضی، کد پیگیری اختصاص داده می‌شود.

مراسم قرعه کشی پس از پایان مهلت ثبت‌نام و با حضور مراجع نظارتی انجام می‌شود. ایران خودرو در بخشنامه خود اعلام کرده است که لیست منتخبین قرعه‌کشی، حداکثر سه روز پس از پایان ثبت‌نام از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعلام می‌شود. متقاضی نیز باید با مراجعه به صفحه خود در وب‌سایت، از وضعیت ثبت نام خود مطلع شود.

افراد انتخاب شده باید ظرف مدت سه روز، وجه کامل خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir واریز کنند. در صورت عدم واریز وجه، ثبت نام متقاضی در وضعیت کان لم یکن قرار می‌گیرد.

در تصویر زیر، فهرست خودروهای عرضه شده در طرح فروش فوق‌العاده را مشاهده می‌کنید:

زمان ثبت نام قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 مشخص شد

ایرن خودرو شرایط ذیل را برای شرکت در قرعه کشی ایران خودرو 1401 مشخص کرد:

  • برندگان و منتخبین طرح‌های قبلی که موفق به واریز وجه نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو، ثبت نام کنند.
  • قبل از قرعه‌کشی، متقاضی هیچگونه وجهی واریز نخواهد کرد.
  • به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد.
  • حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، 48 ماه است. همچنین، ثبت نام همزمان در دو شرکت مذکور امکان‌پذیر نیست.
  • انتقال امتیاز و حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث ممنوع است.
  • گارانتی خودرو پس از 5 ماه از زمان تحویل در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل می‌گردد و در مراجعه به نمایندگی کارکرد حداقل 1000 کیلومتری خودرو نیز الزامی است.

با مراجعه به وب‌سایت esale.ikco.ir یا کلیک روی این لینک می‌توانید شرایط شرکت در قرعه کشی ایران خودرو فروردین 1401 را به‌طور کامل مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قرعه کشی ایران خودرو و سایپا فروردین 1401 چیست؟ با تکراتو در میان بگذارید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (93 نظر)

    به نظر من این نامردیه که قرعه کشی نکنید چون من 25بار ثبت نام کردم نیوفتاد ولی بعضی ها دفعه اول تا پنجم ثبت نام کردن اسمشون در اومد این وسط ما هستیم که ضرر میکنیم ما چیکار کنیم ما که راضی نیستیم الاهی که از جونشون در بیاد حق منو خوردن اگه قرعه کشب جمع بشه ما راضی نیستم

    پاسخ

    به نظر من این نامردیه که قرعه کشی نکنید چون من 25بار ثبت نام کردم نیوفتاد ولی بعضی ها دفعه اول تا پنجم ثبت نام کردن اسمشون در اومد این وسط ما هستیم که ضرر میکنیم ما چیکار کنیم ما که راضی نیستیم الاهی که از جونشون در بیاد حق منو خوردن اگه قرعه کشب جمع بشه ما راضی نیستم

    پاسخ

    خودرو به دست کسانی که واقعا به خودرو نیاز دارند نمی رسد و قرعه کشی صوری می باشد و این قرعه کشی بیشتر جنبه رانتی و سوداگری دارد.

    پاسخ

    من با۵۰سال سن با معلولیت شدید این یکم دارم ۵ب
    چه دارم مستاجرم دل ندارم یه ماشین داشته باشم برا زن .بچه هام

    پاسخ

    ما دو بار اسممون در قرعه کشی در اومد ولی نداشتیم بگیریم ..الان چند ساله ی ماشین نداریم ..نمیدونم شاید حکمتی هست که ما هنوز ماشین نداریم و شاید تا آخر عمرمونم ماشین دار نشیم …هر چی خدا بخواد توکل به خدا

    پاسخ

    نه حکمتیه نه رحمتیه نه نعمتیه ،پول که باشه همچی خودش هست،دلتو با ای راجیف خوش نکن.

    پاسخ

    وقتی یه مسئول میاد از ثبات بازار و رونق حرف میزنه شش ستون استخونام میلرزه . مشخصه باز یه نقشه ای دارن !

    پاسخ

    ملت گرامی ما می‌توانیم هنوز هم پاره شویم استوار باشید تا مسئولین هستن ما خر سواریم

    پاسخ

    من نزدیک 19بار ثبت نام کردم ولی هیچ.

    پاسخ

    بنده تا الان 26 مرتبه در قرعه کشی های ایرانخودرو ثبت نام کردم ولی تا به امروز برنده نشدم و حسرت داشتن یک ماشین به دلم مونده

    پاسخ

    خدایش ۳۲ بار ثبت نام داشتم یک بار هم نیوفتاد …نمیدونم از شانسه یا …

    پاسخ

    باسلام واحترام
    اگربخواهنددرعرض چندماه تمام مشکلات بازارخودرو حل میشودراه حلش آزادسازی واردات خودرو باحق گمرکی عادلانه هست نه اینکه علاوه براینکه واردات خودرو ممنوعه مالیات وگمرکی به تودرو می بندن بالای200درصده! که اونم به جیب آقازاده هامیره

    پاسخ

    لعنت به هرچی مسئول نا لایق که هرچی مشکلاته از سر همین مدیران بی سواد به وجود میاد

    پاسخ

    این مسخره بازیا چیه اگر واقعا قرعه کشی وجود داره پس من چرا ۳۰ مرتبه ثبت نام کردم اسمم درنیامد یا هفت نسل در نسل و دوست اشنا نشنیدم اسم کسی در بیاد از حکومت میخوام عدالت رعایت بشه ماهم به ماشین برسیم

    پاسخ

    ثبت نام در ایران خودرو برای جوایز ویژه

    پاسخ

    سلام
    در دو سال گذشته بیش از ۲۰ بار در قرعه کشی ایران خودرو هم برای خودم ، همسرم و ۴نفر از نزدیکانم ثبت نام داشتم یعنی بالغ بر ۱۰۰بار در قرعه کشی
    اما دریغ دریغ ودروغ
    تازه نیاز واقعی خانواده بود وگرنه اصلآ وقت برای این دروغ نمی‌گذاشتم….

    پاسخ

    من نظرم شخصیم اینه که واردات خودرو بدون پول زور گرفتن از ملت به عناوین مختلف ازاد بشه و حداقل جهت فروکش کردن عطش رانتی سوداگران گرفتن پول گمرکی و پلاک کردن و هزار عنوان دیگه حداقل خودرو بدست افراد نیازمند واقعی برسه تا دلالان نتونند از اب گل الود ماهی بگیرن وقتی نیاز واقعی ارام گرفت دو خودرو ساز به کار خودشون ادامه بدن و همینطور به لِک لِک خودشون ادامه بدن!البته میدونم که اینطوری نون روغنیه خیلی از مفسدین و کلاشان سنگ میشه اما بجهنم که میشه چون بقدری در این چندین سال ملت رو دوشیدن که تا ۷نسل بعدشون میتونند استفاده کنند!

    پاسخ

    ضایعات شما را خریداریم 🤫🤫🤫🤫🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    پاسخ

    خدا لعنت کنه با این ماشین‌هاتون

    پاسخ

    سلام چ وضعشه اخه ما یه ساله ثبت نام میکنیم درنیومده

    پاسخ

    آقای میر سلیم مخلف واردات خودرو است یک سوال از آقای میر سلیم دارم ملک چند هکتاری توی عباس آباد که الان ۲۰ ساله یک نگهبان رو برای نگهداری حقوق میدی و جلسات محرمانه تشکیل میدی را والان بالای هزاران میلیارد قیمت داره را از کجا آوردی؟؟؟

    پاسخ

    به زودی باورود خودروهای خارجی همه چیز درست میشه. خدابزرگه. ناراحت نباشید. این هم دوره ای بود. هم به خودم وهم به شمادلداری میدم.ان شاءالله به میمنت ماه مبارک رمضان واردات خودرو هم تا چند وقت دیگر ازسرگرفته میشه

    پاسخ

    واقعا خیال میکنید با باز شدن گمرک ها و واردات خودرو قیمت ها کاهش چشمگیری میکنه؟! این رو بدونید که قیمت خودرو به صورت دوره ای کاهش اندکی خواهد داشت
    تنها کاری که دولت میتونه انجام بده این هست که بتونه جلوی افزایش قیمت ها رو در آینده بگیره. اگر خیال میکنید پراید 80 میلیون خواهد شد باید بهتون بگم که از خواب غفلت بیدار شید و سعی کنید حقایق کشور رو بدون خیال پردازی ببینید

    پاسخ

    نظر من منفیه باید قیمت خودرو بیاد پایین واجازه واردات خودروهای خوب مقاوم وباکیفیت خارجی داده شود

    پاسخ

    زبونم روزه است دروغی نیست 33 بارثبت نام کردم درایران خودرو، هیچی به نامم درنیومده. اونوقت بعضی خونواده هادو تا براشون دراومده درطول یک سال.ما سه نفری ثبت نام می کنیم هردوره هیچ خبری نیست مگه میشه 99 بارشانس هیچی درنیاد!!!!؟؟؟ عجیبه مابدشانسیم!!! یا رانت ومافیاو….مقصرند. این قرعه کشی اعتماد به نفس، ایمان، اعتقادات، و… راازکل مردم گرفت. لعنت به این قرعه کشی

    پاسخ

    والا من دیگه حرفی ندارم از بس ثبتنام کردم خودم خجالت میکشم از گوشیم که ثبتنام کنم تا میخام ثبتنام کنم گوشیم استیکر خنده میاره بالا

    پاسخ

    ما ملت با تاریخ 2۵۰۰ ساله چقدر بدبختیم ،که برای خودروی بی کیفیت جمهوری اسلامی باید گدایی کنیم

    پاسخ

    من ۴۳ بار ثبت نام کردم بلاخره برنده شدم پارس سال تحویلش خرداد ۴۰۱ هست امیدوارم پارس موتور جدید باشه و کیفیتشان بالا رفته باشه

    پاسخ

    قطعادروغی بیش نیست مگرممکنه خودم وهمسرم جمعا۶۸بارثبت نام کنیم امادریغ ازیک باربرنده شدن نه ماشینی داریم نه هیچ درآمدی لنگ یک خودروماندیم دوتابچه داشته باشی امامیشناسم یارودراوج رفاه هست وبرنده شده ویامجردهست وبرنده شده به کسانی که واقعااحتیاج دارندنمی رسدیه جای کارمی لنگدکاش حداقل اگرقرعه کشی هم میکنندنظارت کافی بشه واولویت رابه کسانی بدن که وضعیت خوبی ندارندحداقل متاهلین وکسانی که دوسه تابچه دارندویامتاهل وتازه ازدواج کرده اندرودراولویت قراربدهند خیلی واضحه که دلالی غوغامیکند حتی من میشناسم دلال نمایندگی هست وکسانی که گواهینامه ندارندثبت نام میکنندوبایه پولی نمایندگی این مشکشون روحل میکند

    پاسخ

    طرح و برنامه های خیلی عالی که به جیب و منافع برگزار کننده میره و برای گم شدن رد پا ی خودشون عده ای سود ناچیز بهره میبرند
    تو کل دنیا این موارد حل و بررسی شده متاسفانه نو کیسه ها تمامی ندارند

    پاسخ

    سلام شرمنده یه سوال داشتم
    من فرزند سوم دارم تو قرعه کشی شرکت کردم چرا برنده نشدم؟؟؟

    پاسخ