;
coinex

قابلیت تماس تصویری ویندوز 11 توسط مایکروسافت رونمایی شد

قابلیت تماس تصویری ویندوز 11 و همچنین برگزاری جلسات از ویژگی‌های این سیستم عامل هستند. مایکروسافت، در رویداد روز گذشته به چهار ویژگی دیگر از جمله کاهش نویز پس‌زمینه، تماس چشمی، کادربندی و تاری پس‌زمینه اشاره کرد.

باید بگوییم که قابلیت تماس تصویری ویندوز 11 و همچنین ویژگی‌های جدیدی که در بالا به آن اشاره کردیم، در حال حاضر فقط برای دستگاه‌های دارای چیپست‌های کوالکام با تراشه‌های واحد پردازش عصبی (NPU) به منظور بهبود ویدیو و صدا در جلسات قابل نصب است.

قابلیت‌های تماس تصویری ویندوز 11

ویژگی‌هایی مثل، کاهش نویز و Voice Focus در ویندوز 11، از قبل ارائه شده و می‌تواند صداهای ناخواسته را در جلسات و تماس‌ها حذف کند. حال این‌بار ویژگی تماس چشمی مایکروسافت نیز به‌جای محدود شدن به سرفیس پرو ایکس، برای دستگاه‌های سازگارتر نیز قابل دسترس خواهد بود. تماس چشمی که از فناوری هوش مصنوعی بهره می‌برد، در واقع به این منظور است که شما به طور کامل با دوربین ارتباط چشمی برقرار کنید و در مواقعی مانند خواندن یاداشت‌ها و یا دیدن ویدیو در هنگام تماس تصویری، از این ویژگی بهره ببرید.

قابلیت تماس تصویری ویندوز 11

کادربندی خودکار، از دیگر ویژگی‌های ارائه شده توسط ویندوز 11 است که در واقع امکان فوکوس در هر شرایط، چه در حالت ایستاده و چه در حالت حرکت را فراهم می‌سازد. همچنین گزینه تاری پس‌زمینه پرتره به‌جای جلوه‌های تاری پس‌زمینه نامناسب که معمولاً در برنامه‌های کنفرانس ویدیویی یافت می‌شوند، محیط اطراف شما را نرم‌تر می‌کند.

Paul Barr، مدیر اصلی محصولات گروه ویندوز می‌گوید: «ما بسیار مفتخر هستیم که جلسات را با کیفیت بالا در دستگاه‌های دارای واحد پردازش عصبی (NPU) به منظور سازندگی بیش‌تر برگزار می‌کنیم. ازآنجایی‌که این ویژگی‌های هوشمند به‌صورت خودکار بر روی دستگاه اجرا می‌شوند، به این معنی است که برنامه‌های ویندوز 11 با حداقل عملکرد یا نیاز به باتری، در دسترس هستند و همچنین خیالتان از بابت حفظ حریم شخصی خود، راحت باشد.»

شرط استفاده از قابلیت تماس تصویری ویندوز 11 و ویژگی‌های آن، داشتن واحد پردازش عصبی (NPU) است. پس می‌توان نتیجه گرفت که این قابلیت‌ها در ابتدا فقط بر روی ThinkPad X13s جدید لنوو، که توسط پلتفرم محاسباتی 8cx Gen 3 کوالکام پشتیبانی می‌شود، قابل دسترس هستند. همچنین Barr در این‌باره افزود: «استفاده از این تراشه‌های جدید به منظور ارائه ویژگی‌های کاربردی از طریق ویندوز، بدون تغییر در قدرت پردازشی است. »

گفتنیست که این ویژگی‌ها را نمی‌توانید در دستگاه‌های غیر ARM مشاهده کنید. تراشه‌های کوالکام در واقع بدون اینکه بر روی سیستم و یا عمر باتری آن تاثیر بگذارند، نیازهای پردازشی را برطرف می‌کنند. همچنین یک ویژگی دیگر به نام Voice Clarity برای اولین بار در سرفیس لپ‌تاپ استودیو در ماه آوریل ارائه می‌شود. ویژگی Voice Clarity، در واقع اکو را از بین می‌برد و قادر به برقراری ارتباط صوتی همزمان در برنامه‌هایی مانند Teams ،Discord و Xbox است. این ویژگی در میکروفون‌های موجود در سرفیس لپ‌تاپ استودیو به کار برده می‌شود تا باعث قطع شدن نویز پس‌زمینه در حین قدم زدن در اتاق و هنگام گفت و گو شود.

مایکروسافت همچنین سعی در بهبود تماس‌های ویدیویی حتی از طریق تراشه‌های ARM دارد و Barr نیز در این‌باره می‌گوید: «تمام این اقدامات تنها آغاز راه برای بهبود تماس‌های ویدیویی است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت تماس تصویری ویندوز 11 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر